Novus Duplex 135x75mm Sportuitlaat Tigra?

Forumindex Forums Modellen Tigra Novus Duplex 135x75mm Sportuitlaat Tigra?

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258678
    TimW
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 September 2011

      Hey mensen,

      Ik ben van plan om een Novus Duplex 135x75mm Sportuitlaat onder mijn tigra te leggen. Alleen heb ik nog een klein aantal twijfelgevallen.

      Hoe zit het bij deze uitlaat met gasverdeling tussen links en rechts? Links zit namelijk een pot en rechts niet.
      Hoe zit het met het geluid bij deze uitlaat? Is dit echt schandalig of kan ik hier nog gewoon mee rond rijden?
      Volgens mij komt de pijp naar het rechter sierstuk iets lager te hangen dan de rest van de auto, gaat dit problemen opleveren? Auto is niet verlaagd.

      Ik heb gelezen dat ik geen linkjes naar andere sites mag plaatsen, dus kan ook niet goed laten zien welke uitlaat het is.

      Alvast enorm bedankt!

      Tim

      #18153778
      McKaamos
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 December 2009

        Novus uitlaten hebben voor zover ik weet altijd EG en TuV goedkeuring. Die mogen dus niet eens schandalige hoeveelheden geluid maken.
        Het geluid is iets sportiever, maar niet speciaal luider.
        Alleen de tussendempervervangers en katvervangers zijn simpelweg blanko stukken pijp en zijn dus niet goedgekeurd. Als je daar mee gaat combineren, dan heb je wel een flinke bak lawaai te pakken.

        Wat betreft het verdelen van uitlaatgas: er zijn zat merken die het zo doen, en die roken eigenlijk altijd wel uit beide pijpen, dus ik zie niet in waarom deze dat niet zou doen.

        De pijp zou idd iets lager kunnen hangen, maar dat mag geen probleem zijn. Het spul is er als het goed is gewoon voor gemaakt om zonder problemen te passen. Als het bij een niet-verlaagde auto zou schrapen oid, dan lijkt me dat toch wel een dingetje in de categorie ‘probleem’ :P

        #18153779
        Rbin
          Lid sinds:
          26 October 2008

          Ik heb 1 zo’n pijp op mijn Tigra. Ik ben zeer tevreden over het geluid en de uitlaat komt met goedkeuring.

          #18153780
          TimW
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 September 2011

            Bedankt voor jullie reacties, dit gaat hem sowieso worden dan. :D

            Heb jij misschien wat mooie foto’s van die van jouw Robin?

            #18153781
            Rbin
              Lid sinds:
              26 October 2008

              Hierbij de (hele late, sorry xD) foto’s:


              #18153782
              TimW
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 September 2011

                Nog even een kort vraagje:

                Tijdens mijn APK is gebleken dat mijn huidige einddemper rot is dus moet ik een nieuwe, wat waarschijnlijk de Novus wordt.

                Ik ben dus benieuwd of mensen mij kunnen helpen aan een goede betrouwbare webshop met een zo snel mogelijke levertijd.

                Als iemand mij hieraan kan helpen, alvast ontzettend bedankt!

                Cheers.

                #18153783
                TimW
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 September 2011

                  Het eindresultaat:

                  *Ja, hij moet gewassen worden.*

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.