Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Weet je dan toevallig ook de code van de versnellingsbak?
En of het nodig is om de olie te vervangen?Het is een conventionele automaat met P-R-N-D-3-2-1.
Ook zit er nog een “sport”-stand op :hmmzOfftopic: Inderdaad, mijn oma (waar de auto oorspronkelijk van was) was niet bang om een whiplash op te lopen van de duizelingwekkende longitudinale g-krachten en heeft voor de 16-klepper gekozen met 48kW!
De drivetrain engineers van Opel hadden nooit kunnen anticiperen op de betonnen voet van mijn oma en waarschijnlijk begint zich dat nu te uiten in vormOntopic,
Dit is dus een beetje het probleem, ik heb contact gehad met maar liefst 3 Opel (Dealer) garages, deze vertelde mij alle 3 dat het verwisselen van de bakolie niet nodig was en dat dit normaal was in deze tijd van het jaar.
Overigens is de km-stand van de corsa 75.000km.
Nu keek ik in mijn onderhoudsboekje en daar staan dus 3 automaat bakken in vermeld, daarom wilde ik ook de code van de automaatbak weten.
Tot mijn verbazing lees ik dus in het onderhoudsboekje dat je bij alle 3 de bakken de olie wel moet vervangen om bijvoorbeeld 7 jaar / 100.000km.
Waarom zou een gerenomeerde Opel dealer, mij dan vertellen dat dat niet nodig is??Bedankt voor de reactie!
Weet iemand toevallig de code van de versnellingsbak van dit type?
In het onderhoudsboekje staan namelijk 3 mogelijkheden, ik wil namelijk weten wat het onderhoudsinterval voor verversen van de bakolie is.Alvast bedankt
Is er toevallig al een nieuwe China Clone versie?
De laatste die ik heb is 08-2010Graag PM!
Bedankt alvast !!
7 oktober 2014 om 07:35 In reactie op: Corsa P0130 foutcode, lambda & LMM vervangen zonder succes #18240449SuperR, zou je me eens een PBtje sturen, ik ben wel geïnteresseerd in je aanbod.
9 juli 2014 om 10:37 In reactie op: Corsa P0130 foutcode, lambda & LMM vervangen zonder succes #18240444@ Camper,
Hoe kun je controleren of de katalysator kapot is?
Gewoon fysiek controleren of er een gat in zit?@ Corsa14slow
Wat bedoel je precies?
Een nieuwe draad leggen tussen het motorblok en de negatieve pool van de accu?2 juli 2014 om 09:13 In reactie op: Corsa P0130 foutcode, lambda & LMM vervangen zonder succes #18240441@ Ivo, oke top!
Ik las iets op internet dat een te hoog/laag LMM voltage (waardoor de auto waarschijnlijk slecht loopt), kan worden veroorzaakt door een slechte massa (ground), is er een makkelijke manier om dit te controleren?
Gaat het dan om de massa van de ECU of van de accu?
1 juli 2014 om 19:33 In reactie op: Corsa P0130 foutcode, lambda & LMM vervangen zonder succes #18240438@ Ivo, Inderdaad, dit idee had ik ook.
Vandaar dat ik dit nu dus ook zelf wil oplossen aangezien ze allemaal het rijtje lambda, LMM, EGR gaan vervangen en dan pas gaan nadenken.
Maar inderdaad, de LMM die erin is gezet was niet nieuw, deze was 2e hands.@ Joop, de garage die mij deze verkocht gaf garantie dat hij goed is.
Ik was hier natuurlijk niet bij dus het kan net zo goed een verkoperspraatje zijn.Is mijn aanpak van ECU resetten d.m.v accu een avond los te hangen wel de goede stap om te verrichten als je een LMM vervangt?
Of moet je wellicht nog iets meer resetten?Bedankt voor de reacties in ieder geval!
-
AuteurBerichten