Vandaag de inbouw van de CC unit voltooid.
Wat specs:
Auto:
CORSA-B; X1.2XE
CC-unit afkomstig uit:
Vectra, 1.8 uit 1996.
De inbouw is geheel volgens de HOW-TO van Tamiya, met uitzondering van de bevestiging van de ‘lier’ aan de gashendel.
Dit heb ik namelijk met behulp van een remkabel van een fiets gedaan.
Eerst boorde ik een gat aan het eind van de slag van de gashendel, vlakbij de bevestiging van de kabel van het gaspedaal.
Hier stak ik de remkabel doorheen, waarna ik zowel de remkabel als de ‘lier’ afknipte en middels een kale kroonsteen met elkaar verbond.
Dit heeft als voordeel dat er wat te verstellen valt.
Vervolgens gooide de koppelingsschakelaar roet in het eten. Beter gezegd: het gebrek aan een koppelingsschakelaar. Anders dan de remschakelaar is de koppelingsschakelaar een breekcontact en dient er permanent 12V op te staan.
Hier ben ik na een tijdje meten achterkomen, waarna het euvel snel uit de weg was geholpen.
Bedankt voor jullie tips!
Hieronder wat foto’s.