Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Plaatje (stevig) aan de zijkant van de bout lassen en daarna van de kop van de bout naar het plaatje vol lassen, dan kan je hem met een baco er wel uit krijgen lijkt me.
28 februari 2012 om 15:05 In reactie op: Mijn Corsa rookt bij gas geven en word snel heet!! ideeen? #18000721Kop was niet krom? Anders kan je weer van voor af aan beginnen.
Okee bedankt. Zal mijn bekabeling controleren, kijken of ik met een schema kan kijken of ik ze door kan meten.
Kan iemand mij nog vertellen van welke motor types de potmeters hetzelfde zijn als van mijn X14XE?
Zag gisteren bijv. een astra met achterschade maar daar zat een X16XEL in, zou mooi zijn als ik daarwat van over kon zetten.Tim
Heeft de potmeter ook met de nullastregelaar te maken, of kan daar de fout niet van komen?
@BlackDevil wrote:
Wellicht, hoewel ik eerder denk aan sluiting.
massa van de accu was er af toen de stekkers eraf gingen en weer op gingen. Of zou die intern kortsluiting hebben gemaakt dan?
Iemand een idee hoe ik deze kan testen, uitgangssignaal meten oid.
Tim
Okee bedankt.
Kan dit ook komen door slechte massa?@Corsa_GSi wrote:
BarsLeaks is voor als je ergens een lek in je koelsysteem hebt, dat heb je dus niet.
En hoeveel km-er heeft die auto gelopen?
Deze motoren willen meestal rond 150 dkm de koppakking erwel uitgooien namelijk.Deze motoren willen meestal rond 150 dkm (158.xxx :swear) de koppakking erwel uitgooien namelijk.
Er zat een klein scheurtje in mijn rubberen buis tussen de gasklep en het inlaatspruitstuk. Nu doet die het weer normaal. Heb wel nog na ongeveer 10/15 min rijden dat het mm lampje gaat branden.
Het heeft niet gewoon met je linkervoet te maken? :jerry
Motorkantelsteun even bekijken
Je uitlaat rammelt niet toevallig ergens tegenaan?
Krukaslagers zou je toch moeten horen ‘bonken’ bij stationair draaien al lijkt meTemperatuur sensor is goed overigens, geeft normale waardes aan
21 februari 2012 om 19:48 In reactie op: Vermogen verlies,katalysator lampje aan,corsa c 12xe twinpor #17994941Hij zal wel mm lampje bedoelen ja. Als je bijvoorbeeld bij volkswagen in het boekje kijkt zal je zien dat als het lampje brandt er een storing in de auto is die de emissie eisen verslechterd. Misschien dat die dat bedoeld maar zal mm lampje zijn.
Verder als je je auto opnieuw start is de storing voor even weg, komt weer terug dus je schiet er niks mee op. Zou beginnen met uitlezen, dan kan je verder gaan met zoeken naar een oorzaak.
foutcode P0505 uitgelezen, had met de gasklep te maken.
Daarna meetwaardes van de gasklep uitgelezen.
Potmeter stand bij normaal stationair rond de 1000 rpm was 4/5 wanneer het toerental van zichzelf weer ging verhogen nogstreeds hetzelfde, dus leek me dat dat niet door me gasklep kwam, ff getest als ik gas gaf dan gaf die 72.Verder ff een beetje met remmenreiniger rond gespoten, nergens een reactie van de motor, behalve bij de injector van cilinder 1.
Zou het kunnen dat de ring onder de injector “plotseling” gescheurd is/ niet goed afdicht.
Is niet los geweest overigens tijdens me koppakking vervangen. Wel stekker eraf.Kan het het geval zijn dat mijn gasklep opnieuw ingeleerd moet worden? Ik kon hem in ieder geval niet inleren met mijn universele testkast. Weet ook niet of dit wel kan met een tech 2 of 1 ik weet niet welke je hiervoor moet hebben.
Net schommelde overigens mijn motortoerenal af en toe rond de 3000, erg vervelend rijden. :swear
Iemand goede raad?
Corsa B 1997 X14XE Kmst: 158—
2 maanden geleden gekocht met kadotje van vorige eigenaar: lekke koppakkingbij een bestaand gat in het rubber een gaatje bijprikken
21 februari 2012 om 11:41 In reactie op: Gezocht: Iemand die distributie riem doet vervangen #17992055Nee die heb een riem,
kijk voor je onderdelen ff op mister-auto.nl
had ik me tandriem ook vandaan, was de helft goedkoper als de plaatselijke leverancier en binnen 2 dagen thuis.gaat die daarop regelen dan pas wanneer de luchtpomp ophoud?
Zal dalijk om half vijf eens proberen of ik met de kast ook de meetwaarden van de injectoren en te temp sensor uit kan lezen.
Of kan dat (nog) niet bij dit systeem?Tim
Gaat die daarop 1000 omw/ min verhogen als die kapot is?
Ik heb in ieder geval wel al gemerkt dat als ik de stekker eraf trek de auto niet aanslaat.geen turboslang lek?
http://www.gbshop.nl/content/informatie/technische-info/omwisselingsberekening.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
Hiermee moet het wel lukken :thumb
alle pakkingen zijn vernieuwd, alle slangetjes zitten voor zover ik weet goed.
Als je het zelf wilt doen, doe er dan in ieder geval een kant tegelijk, heb je nog een voorbeeld aan de andere :thumb
Wat voor werkplaats handboek heb jij dan als ik vragen mag, ik kan in mijne namelijk ook niks vinden. :thumbdown
Ook niet hoe het inlaatspruitstuk nou gedemonteerd moet worden.Okee maar doen dan, misschien dat ik er dan achter kan komen waar ze van zijn
-
AuteurBerichten