Verhoogd toerental stationair

Forumindex Forums Modellen Corsa Verhoogd toerental stationair

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17246775
    timbatenburg
      Lid sinds:
      10 January 2012

      Goedenavond

      Ik heb pasgeleden bij mijn corsa X14XE de koppakking vervangen.
      Nu heb ik er een probleem mee,
      toen ik voor de eerste keer ging starten kon ik gewoon normaal starten motort loopt netjes, op vier cilinders.
      ongeveer 10 sec nadat mijn stofzuiger(lees sec. Luchtpomp) afslaat gaat mijn motor langzaam in toeren klimmen naar ong 1500 – 2000 toeren stationair. Als ik even kort het gas aan tik zakt deze terug naar de 1000 om daarna meteen weer omhoog te klimmen.
      Nu gaat wanneer het toerental begint omhoog te gaan mijn MM lampje branden, als ik de motor uitzet en weer start is lampje weer uit, motor loopt weer normaal, stofzuigertje slaat af, zelfde verhaal lampje brand weer + verhoogd toerental.

      Nou wil ik weten heb ik een lucht omloop klep, en zoja kan het hieraan liggen? Of iets anders natuurlijk
      Nu zullen jullie waarschijnlijk zeggen: uitlezen dmv paperclipmethode maar ik kan morgen na werktijd even op me stage proberen met de universele bosch testkast uit te lezen maar dan heb ik in ieder geval een idee van hoe jullie er hier over denken.

      Alvast bedankt. Tim

      #17995723
      kiyamizio
        Lid sinds:
        5 February 2010

        Vacuum lek? heb je alle pakking vernieuwd

        Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

        #17995724
        timbatenburg
          Lid sinds:
          10 January 2012

          alle pakkingen zijn vernieuwd, alle slangetjes zitten voor zover ik weet goed.

          #17995725
          Ghanz
          Deelnemer
            Lid sinds:
            31 July 2005

            temp sensor ?

            #17995726
            timbatenburg
              Lid sinds:
              10 January 2012

              Gaat die daarop 1000 omw/ min verhogen als die kapot is?
              Ik heb in ieder geval wel al gemerkt dat als ik de stekker eraf trek de auto niet aanslaat.

              #17995727
              Ghanz
              Deelnemer
                Lid sinds:
                31 July 2005

                hm… moet er gewoon op lopen willen volgens mij zonder de sensor, maargoed.

                het kan inderdaad dat het een toertal verhoging van 1000rpm geeft.
                stinkt dan wel vaak naar benzine, omdat hij domweg te veel krijgt, dus de sensor
                een te lage temp doorgeeft…

                #17995728
                timbatenburg
                  Lid sinds:
                  10 January 2012

                  gaat die daarop regelen dan pas wanneer de luchtpomp ophoud?
                  Zal dalijk om half vijf eens proberen of ik met de kast ook de meetwaarden van de injectoren en te temp sensor uit kan lezen.
                  Of kan dat (nog) niet bij dit systeem?

                  Tim

                  #17995729
                  Ghanz
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    31 July 2005

                    denk dat het gewoon los van mekaar staat.

                    #17995730
                    timbatenburg
                      Lid sinds:
                      10 January 2012

                      foutcode P0505 uitgelezen, had met de gasklep te maken.
                      Daarna meetwaardes van de gasklep uitgelezen.
                      Potmeter stand bij normaal stationair rond de 1000 rpm was 4/5 wanneer het toerental van zichzelf weer ging verhogen nogstreeds hetzelfde, dus leek me dat dat niet door me gasklep kwam, ff getest als ik gas gaf dan gaf die 72.

                      Verder ff een beetje met remmenreiniger rond gespoten, nergens een reactie van de motor, behalve bij de injector van cilinder 1.
                      Zou het kunnen dat de ring onder de injector “plotseling” gescheurd is/ niet goed afdicht.
                      Is niet los geweest overigens tijdens me koppakking vervangen. Wel stekker eraf.

                      Kan het het geval zijn dat mijn gasklep opnieuw ingeleerd moet worden? Ik kon hem in ieder geval niet inleren met mijn universele testkast. Weet ook niet of dit wel kan met een tech 2 of 1 ik weet niet welke je hiervoor moet hebben.

                      Net schommelde overigens mijn motortoerenal af en toe rond de 3000, erg vervelend rijden. :swear

                      Iemand goede raad?

                      #17995731
                      timbatenburg
                        Lid sinds:
                        10 January 2012

                        Temperatuur sensor is goed overigens, geeft normale waardes aan

                        #17995732
                        Twouters
                          Lid sinds:
                          28 December 2011

                          Ik heb een zelfde soort probleem gehad. Als ik 80 heb gereden en moest afremmen voor een rotonde, koppeling in terug naar de 2. Op het moment dat ik de koppeling intrapte steeg die ook in de toeren maar zakte het ook weer. Dit kwam omdat mijn spruitstuk met 3 bouten vast zat ipv 4. (begon valse lucht aan te zuigen) Misschien heb je er wat aan

                          #17995733
                          timbatenburg
                            Lid sinds:
                            10 January 2012

                            Er zat een klein scheurtje in mijn rubberen buis tussen de gasklep en het inlaatspruitstuk. Nu doet die het weer normaal. Heb wel nog na ongeveer 10/15 min rijden dat het mm lampje gaat branden.

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.