Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
nice!
hoe je ze stuk krijgt wel…
hoezo?als je dat moet vragen, zou ik er niet zelf aan beginnen…
maar ik koop meestal oude ongebruikte voorraad koni dempers. zijn gunstig van prijs, en in bijna elke maat wel te vinden
kortere en stuggere veren en dempers monteren is een goeie start…
weet niet of c kadett veren ook bij een rekord passen… maar ik heb die mercedes veren nu (verslepen nauturlijk) onder me c kadettje.
voor schokdempers zou je ook eens moeten kijken voor een toyota lite-ace.
daar heb ik pas een setje koni’s voor op gehaald, leek verdacht veel op dat van een rekord.
(koni # 80-2464 als de doos klopt bij de dempers) 29cm op zn kortst.
waren voor mij nog te lang, had gelukkig ook nog een ander extra kort en stug setje meegenomen waar ze geen auto bij wisten.tank er onderuit halen, vlotter eruit, en kijken, dan weet je zeker wat wat is… en of je wel iets van een klotsschot hebt.
of je pomp wil gewoon niet meer zo…
heb momenteel een vectra a als daily, met ook weer een aangepaste isuzu erin.
daarvan was de inwendige aanzuig/opvoerpomp niet lekker meer.heb er vlak na de tank een facet opvoer pompje in gezet (http://www.biesheuvel.nl/product/57240/facet_solid_state_race” onclick=”window.open(this.href);return false;) zo iets
werkt perfect.ik had alleen geen last in de bochten.. maar juist op boost dat hij te kort kreeg, hield bij 3250 rpm in, en viel bij het stoplicht vaak uit als ik vlak daarvoor boven de 1 bar had gezeten. (omdat hij dan natuurlijk meer diesel nodig heeft)
symptomen zijn anders, maar wellicht toch daar ergens een probleem?
dan zou die in de bocht naar links ook moeilijk moeten doen, zou die even moeten testen dan.
nee wel aan dat hij met plaatsen van de nieuwe tank ook goed naar de slangen gekeken heeft.denk idd aanvoer en retour verkeerd om, heb zelf des tijds ook een d kadett gehad met een isuzu.
ook een nieuwe diesel tank gekocht door diverse problemen, vooral in rechtse bochten en hard optrekken.
zit inwendig geen slang in zover ik mij kan herinneren, inwendig zat bij mij een soort slakkkenhuis waar 1 leiding in aankomt voor de aanvoer, de retour komt op de zelfde plek bij de tank uit, maar loopt verder nergens heen, dus als je daardoor aan zou zuigen als aanvoer, dan kan ik me voorstellen dat je dit soort problemen hebt.als er nog steeds dezelfde as onder zitt als bij mij, gaat ie nog wel ff mee, gierde toen ook al wat.
(gewoon de standaard 1900 automaat as, langste overbrenging die toen leverbaar was voor dat jaar als ik me niet vergis)
overigens denk ik dat de eigenaar na mij de omvormer zo mooi gelast had, die had wel eens wat laten weten dat er bouten los gelopen waren… (was bij mij ook al eens gebeurd, maar alles toen opnieuw vast gezet met loctite, en nooit meer last gehad, maar hij kennelijk wel weer)je kunt niet gewoon maar aan 1 kant de hardy schijf(me kruis koppeling), en aan 1 kant de kruiskoppeling doen. dan rijd je de bak stuk.
je moet ergens een schuifstuk hebben. voor het inveren van de achteras (dan wordt de as ruimte korter)top, dan ga ik zoon hendeltje zoeken, altijd mooier als zoon los ding :)
als er dan toch allemaal cruise control op diesel wordt gemaakt.. dan ga ik ook maar… ;)
alleen hebben wij in de schuur nog een johngold setje liggen… en vroeg ik mij vooral af of ik daar een opel hendel op kan gebruiken.
heeft de opel hendel nog electronica erin? of zijn het enkel microswitches die een draadje door verbinden?wauw, ff niet gevolgd, auto ziet er goed uit.. en gaaf plan met die 6 pitter ! ben benieuwd
wordt tegenwoordig gestalkt bij de lidl in geldrop.
een rode e kadett cabrio, met zwarte voor bumper, bertone uitvoering?staat regelmatig, voor/achter/naast mijn daily driver vectra a td
pfff, zit stiekem wel een puist werk aan zeg! had ik niet meer verwacht!
gelukkig is hij bij een goeie eigenaar terrecht gekomen. zult er dadelijk toch weer jaren plezier van hebben dan.d kadett, in geldrop, kwam van mierlo af, kon niet zo goed zien, maar zat dacht ik een vrouw in.
had dat rare oude kleurtje groen, beetje donker mint ofzo. zover ik kon zien, net ding, alleen smerige staaltjes eronder.was bij de 1e kruising in geldrop vanaf mierlo gezien, bij de flitser. ik zat in mijn daily space cake, met fluor groene velgen ;)
ziet er goed uit zeg! lekker bezig al
naja zat niet, maar kwam er gewoon niet aan toe. heb ook nog 2 andere projecten staan.
had als dagelijks vervoer een golfje 2(gaan we dit weekend slopen denk ik) en rij nu een misdebusnie van ’99.. kan toch allemaal wat meer hebben als het goed is.hey robert,
ben blij dat je ondanks de as toch besluit hem gewoon op de weg te houden, zou zonde zijn als hij toch in de hoogovens zou zijn geëindigd.
hopelijk ben je wat actiever als ik in het topic, zal het zeker volgen.groetjes en succes, tijs
ik hoopte daar eigenlijk niet ook nog aan te hoeven lassen ;)
heb achter al zo veel aan moeten passen, en nog niet klaar haha…
eerst maar ff achter verder, dan eens kijken hoeveel de veer voor nog opgehoogd moet worden, en hoeveel cm er nog over is voor schokdempers…ze staan trouwens wel onder een hoek, maar de verkeerde kant op, ze staan naar buiten, en zo heel ver kun je niet meer voor je alsnog tegen rand zit waar ook je voorschermen opzitten.. vage autotjes :) wel leuk! maar vaag
ik zit sowieso al op -180mm verlaging, maar die bladveer ga ik nog ophogen, met ik denk 3 cm…
trabantwelt verkoopt ze ook -60mm, maar die beweren dat ze maar tot -150mm verlaging bruikbaar zijn….
had eigenlijk gevraagd om de echte maten van de demper zelf, maar die kreeg ik zo 123 niet…
las wel op duits forum dat de schokdempers maar 3cm korter zijn! (het huis is 3 cm, en de stang 3cm, dat noemen ze dan vervolgens 6cm)
maar daarmee ga ik het niet redden.. als het onderste montage punt tot bovenkant demperhuis meer als 20 tot 22cm is… dan ligt de koets daar op…opzich zijn die aangepaste bladveren al redelijk stug…. dus overweeg toch om evt scooter/quad dempers te gebruiken.. misschien de bevesting extra oplassen ofzo.
uhm, wat wil je zien dan? de torens zijn niet heel breed…. montage punten zijn redelijk gelijk aan c kadett…
bijvoorkeur dus ook zonder veer ;) want een trabi heeft een dwarse bladveereigenlijk zoek ik iets waarbij het demperhuis ongeveer 10 tot 14 cm lang is…. vanaf onderste montage punt…
heb waarschijnlijk al adresje waar ik de zuigerstangen kan laten afdraaien en draad snijden.
@Ben_M wrote:
is het misschien geen mogelijkheid dat je de schokbreker torens ophoogt zodat je wel gangbare dempers kan gebruiken?? Rik Ophuis heeft dit bij zijn ascona ook gedaan. Zelf ga ik ook aan de gang met het aanpassen van de torens bij mijn manta achter, aangezien daar een bmw as onder komt, en ik toch de gele koni’s van de manta wil gebruiken ;)
nee dat zal niet gaan, heb dat al eens uitgemeten, zit eigenlijk geen ruimte meer te winnen..
(max 1 a 2 cm) maar daar kom ik met de tot nu toe gevonden auto schokdempers nog niet mee uit.denk dat het toch zelf de originele aanpassen gaat worden.. kan verder niets vinden..
stomme is, dat er genoeg lage trabantjes rond rijden, maar die rijden voornamelijk in de oostblok landen, en om een of andere rede kan ik nergens vinden welke schokdempers die gebruiken. -
AuteurBerichten