Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
24 augustus 2015 om 07:20 In reactie op: Om de hoeveel kilometer distributie vervangen Z16XE? #18291487
Dank je, zal er eens even rondsnuffelen. :)
23 augustus 2015 om 15:25 In reactie op: Om de hoeveel kilometer distributie vervangen Z16XE? #1829148523 augustus 2015 om 10:48 In reactie op: Om de hoeveel kilometer distributie vervangen Z16XE? #18291483Waar bestel je die riemset en waterpomp van dat merk dan?
23 augustus 2015 om 08:58 In reactie op: Om de hoeveel kilometer distributie vervangen Z16XE? #18291481*zucht*
Nog een keer dan…….
Ik heb allang besloten om bij 60.000 de riem en waterpomp te vervangen!!!! Dit heb ik nu al tig keer gezegd. Ik vraag nu alleen of het een voordeel heeft om dan stalen rollen te nemen als die langer mee kunnen. Dat blijkt niet te zijn. Dank voor dat antwoord.
Maar alsjeblieft, ik heb nu al een paar keer gezegd dat ik over 10.000km de riem vervang, dus kunnen we nu ff niet terugvallen op het feit dat ik maar lekker door moet rijden tot de 90?
23 augustus 2015 om 08:31 In reactie op: Om de hoeveel kilometer distributie vervangen Z16XE? #18291479Daarom vind ik het vreemd dat ik alsnog om de 60.000 zou moeten vervangen, als ik voor de stalen spanrollen zou gaan bij de volgende beurt. Die zouden toch beter moeten zijn?
23 augustus 2015 om 07:49 In reactie op: Om de hoeveel kilometer distributie vervangen Z16XE? #18291477Ok, dat snap ik dan ff niet…. Als het aan de kunststofrollen ligt, en ik zou dan stalen plaatsen….. Waarom dan alsnog om de 60.000?
23 augustus 2015 om 07:38 In reactie op: Om de hoeveel kilometer distributie vervangen Z16XE? #18291475Daarom wordt ie ook over ongeveer 10.000 verwisseld. ;) Maar mijn vraag is nu, kan ik ook stalen rollen plaatsen in plaats van kunststof?
22 augustus 2015 om 10:05 In reactie op: Om de hoeveel kilometer distributie vervangen Z16XE? #18291472Kan ik trouwens ook stalen spanrollen plaatsen in plaats van kunstofstof? Of zit er teveel verschil in beide dat dat niet kan? Want dan ben ik van plan straks stalen te doen, zodat het langer mee kan.
19 augustus 2015 om 17:49 In reactie op: Om de hoeveel kilometer distributie vervangen Z16XE? #18291471Even voor de duidelijkheid…. Riem is bij 74.000 vervangen, en heb nu 123.000 erop zitten. Kan dus sowieso nog 10.000km mee. En nee, ik ben niet zo dom dat ik dit klakkeloos doe. Maar ben er wel een beetje verbaasd over dat niemand op dit forum blijkbaar genoeg vertrouwen heeft in de fabrikant van de wagen om ze te geloven wanneer deze zegt dat de riem om de 90.000 vervangen kan worden.
Dus ja, waarschijnlijk gewoon over 10.000km de riem vervangen.
19 augustus 2015 om 17:46 In reactie op: Om de hoeveel kilometer distributie vervangen Z16XE? #18291470Ja, da’s ook leuk. Koop een auto, maar vertrouw de fabrikant liever niet? Da’s ook een fijn gevoel…..
19 augustus 2015 om 16:11 In reactie op: Om de hoeveel kilometer distributie vervangen Z16XE? #18291467Ok, vandaag naar de garage geweest. De motor heeft inderdaad kunststof spanrollen, maar de garage houder heeft voor de tweede keer regelrecht bij Opel nagevraagd, en die zeggen dat het om de 90.000km is. Daar gaan we nu van uit, aangezien ik toch echt wel aan mag nemen dat Opel haar eigen motoren kent. Mocht er toch iets niet goed gaan, de garagehouder is geen vreemde voor mij, dus wordt het geregeld.
@Daan1908 wrote:
@Thomas H. wrote:
Ok, ik heb mijn Astra G dus nu een week of 4, en op de dagteller staat nu InSP. Ik weet dat dat normaal betekent dat ik een onderhoudsdingetje heb, maar de wagen heeft met de aankoop een grote beurt gehad, en ik weet dat bv de distr.riem niet nu hoeft. Verder is er niks qua onderhoud nodig.
Is er een manier om dat InSP weg te krijgen?
Dagteller indrukken en dan auto op contact draaien ( auto niet starten )
Dagteller gaat knipperen en dan is het wegTof, dank je!!
Ok, ik heb mijn Astra G dus nu een week of 4, en op de dagteller staat nu InSP. Ik weet dat dat normaal betekent dat ik een onderhoudsdingetje heb, maar de wagen heeft met de aankoop een grote beurt gehad, en ik weet dat bv de distr.riem niet nu hoeft. Verder is er niks qua onderhoud nodig.
Is er een manier om dat InSP weg te krijgen?
Moet van de Opel nog even leuke foto’s maken, de Skyline…. Ik ben niet degene op die foto trouwens, da’s een kennis van me die regelmatig hielp met sleutelen. Ik heb deze auto intussen al een aardig tijdje niet meer, is drie jaar geleden verkocht. Motorschade, en ik had de wagen al te koop staan omdat de maandlasten te hoog waren. Het was een R33 GTST, met een RB25DET. 2,5 liter 6 cylinder turbo, standaard 250pk.
@wim-v6 wrote:
Ja en dat met ongewijzigde set waarvan ik eergister een gewisseld heb op 60.000km.
1 looprol lager slecht en lekkage waterpomp na 1,5jaar en 60.000km.
Ga jij hem maar met 90.000km vervangen.
Ik waag het er niet meer op in ieder geval.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Ik heb sowieso nog 10.000 voor het nodig is, dus ergens deze weken even langs mijn garage om de boel te laten bekijken. Ik ben niet gek Wim, en ga geen risico’s nemen. Ik vond het alleen zo apart dat Opel zelf zo duidelijk zegt 90.000km.
Ik had enkele dagen geleden ook Opel zelf een emailtje gestuurd, en kreeg deze reactie…
Hartelijk dank voor uw bericht van 24 juli jongstleden. In onze systemen vinden we terug dat de Astra, vanaf modeljaar 2003 met motorcode Z16XE een distributieriem vervangingsinterval heeft van 6 jaar, of 90.000km (wat eerst bereikt wordt).
Best maf dan.
Tof, bedankt!! Het is mij bij mijn vorige auto’s nooit opgevallen.
@Thomas H. wrote:
Stom vraagje misschien, maar ik heb een Astra G uit 2003 met een Z16XE. Als ik de motor een paar minuten stationair heb draaien, gaat ie een paar graden omhoog. Nog steeds makkelijk in de veilige zone, op 90 graden, maar de er komt wel meer hitte onder de auto de auto vandaan. Ik heb zoiets in 10 jaar rijden bij andere auto’s nog nooit gehad, maar goed, elke auto kan anders zijn natuurlijk.
Verder komt tijdens het rijden de auto nooit boven de 90 graden, zit mooi op 85. Dus misschien gewoon de thermostaat die pas echt aanslaat bij een hogere temp?
Is er iemand die hier misschien meer over kan vertellen?
@arjontje wrote:
In de praktijk loopt het enorm uiteen.
Bij de 1 zit hij aan de 1L per 600km, bij de ander is het 1L per 15000 km.Gewoon zelf kijken wat de motor doet.
Regelmatig olie pijlen.Die 1 liter per 600km is een advies van opel wat de motor maximaal mag verbruiken.
Ik ging al van zoiets uit, daarom was ik ook nieuwsgierig naar praktijk ervaring. Maar 1 liter per 600km…. Da’s toch best flink eigenlijk.
Ik heb zelf nog maar net een Astra NJoy met een Z16XE, maar na de eerste tankbeurt was gemiddeld verbruik 1 op 15,6 of 15,8, weet niet precies meer. Ik ben een zuinige rijder, dat wel.
Dus, nog even voor de duidelijkheid…
Visuele inspectie laten doen, zijn ze kunststof, dan om de 60.000. Zijn ze van staal, dan om de 90.000??
Stom vraagje misschien, maar ik heb een Astra G uit 2003 met een Z16XE. Als ik de motor een paar minuten stationair heb draaien, gaat ie een paar graden omhoog. Nog steeds makkelijk in de veilige zone, op 90 graden, maar de er komt wel meer hitte onder de auto de auto vandaan. Ik heb zoiets in 10 jaar rijden bij andere auto’s nog nooit gehad, maar goed, elke auto kan anders zijn natuurlijk.
Verder komt tijdens het rijden de auto nooit boven de 90 graden, zit mooi op 85. Dus misschien gewoon de thermostaat die pas echt aanslaat bij een hogere temp?
Bedankt voor de info heren! Ik maak binnenkort wel een afspraak bij mijn garage voor een check.
Mijn auto komt uit 2003
Ik heb de auto past net gekocht, nog niet eens in mijn bezit. In de showroom viel het me op dat het klepje zo openging. Maar goed, toen stond de auto natuurlijk niet op slot.
-
AuteurBerichten