Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Vraagje: sinds kort start mijn Astra G X1.6SZR (1998)slecht als hij warm is. Waar zou dat aan kunnen liggen?
@Blue-Dragon wrote:
Zal er vast een pennetje los zijn geschoten,
Dank je voor het antwoord, maar is dit zelf makkelijk op te lossen? De deur gaat niet meer open, dus het lijkt me nog moeilijk om de bekleding van de deur eraf te halen en zodoende bij het mechanisme te komen.
Vraagje: sinds afgelopen weekend wil de deur (rechtsachter) niet meer open. Als ik binnen de deurpin omhoog haal en de deur (van binnen of van buiten) probeer open te maken, gebeurt er niks: de deur wil niet open. Het lijkt alsof ‘ie gewoon op slot blijft. Er zijn, voor zover ik weet, geen gekke dingen gedaan of rare handelingen uitgehaald met het portier. Wat kan het zijn en hoe kan ik het verhelpen? Alvast heel erg bedankt!
Oke, hartstikke bedankt heren :thumb.
Mijn linkerachterlicht (de plastic kap zelf, dus niet het fittinghuis) heeft hier en daar een aantal flinke krassen. Ik zag zojuist op Marktplaats een Astra G hier in de buurt staan die in onderdelen wordt verkocht. Vandaar de vraag: past een achterlicht van een 3-deurs ook op mijn 5-deurs G? En is deze makkelijk te vervangen?
@opel-motorsport wrote:
kan je wel een uitlaat bezorgen :)
ben namelijk sinds kort contactpersoon geworden voor multicarparts
aangezien ze voor mij en paar maten hier heel goede service en onderdelen hebben geleverd hadde ze mij dit gevraagd en ondertussen heb ik toch al een paar bestellingen van hier doorgegeven daarmee :)Thnx. Ik zal eens op de website kijken ;).
@Blue-Dragon wrote:
@TheViper wrote:
@opel-motorsport wrote:
kan je beter gewoon een ander einddempertje met een mooi sierstuk zetten ziet er direcht heel anders uit dan een opzet stuk
Oke, dank. Nog tips voor einddempers dan ;) ? Ik had zelf al wat rondgekeken, maar aangezien ik een trekhaak heb, lijkt het moeilijk de juiste einddemper te vinden. Geeft een einddemper ook een beter geluid?
Remus ben ik goed over te spreken.
En een trekhaak zou niks uit moeten maken, heb zelf een dubbele links/rechts van Remus plus een trekhaak eronder hangen.Oke, heel erg bedankt voor de tip! Ik dacht dat de trekhaak wel parten zou spelen, omdat op de website van GM-Tuningparts bij einddempers regelmatig staat dat die niet in combinatie met een trekhaak konden worden geplaatst. Vandaar. Maar goed, k ga eens speuren. Thnx!
Edit: waar moet ik trouwens op letten bij een dergelijke demper? Dat wil zeggen: hoe weet ik of ‘ie geschikt is? Heb zelf namelijk twee linkerhanden.
@opel-motorsport wrote:
kan je beter gewoon een ander einddempertje met een mooi sierstuk zetten ziet er direcht heel anders uit dan een opzet stuk
Oke, dank. Nog tips voor einddempers dan ;) ? Ik had zelf al wat rondgekeken, maar aangezien ik een trekhaak heb, lijkt het moeilijk de juiste einddemper te vinden. Geeft een einddemper ook een beter geluid?
@TheViper wrote:
@opel-motorsport wrote:
kan je beter gewoon een ander einddempertje met een mooi sierstuk zetten ziet er direcht heel anders uit dan een opzet stuk
Oke, dank. Nog tips voor einddempers dan :p? Ik had zelf al wat rondgekeken, maar aangezien ik een trekhaak heb, lijkt het moeilijk de juist einddemper te vinden. Geeft een einddemper ook een beter geluid?
@opel-motorsport wrote:
kan je beter gewoon een ander einddempertje met een mooi sierstuk zetten ziet er direcht heel anders uit dan een opzet stuk
Oke, dank. Nog tips voor einddempers dan? Ik had zelf al wat rondgekeken, maar aangezien ik een trekhaak heb, lijkt het moeilijk de juist einddemper te vinden. Geeft een einddemper ook een beter geluid?
Ik heb een einddemper waarvan de eindpijp (of hoe je dat ding ook wilt noemen) geen schoonheidsprijs verdient. Nu ben ik aan het kijken voor een uitlaatsierstuk. Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een dergelijk sierstuk? Mijn uitlaat heeft op het eind een knik van zo’n 40graden naar beneden.
@KadAstra-EF wrote:
@TheViper wrote:
Gisteren de auto gewassen en wezen tanken in Duitsland (woon op steenworp afstand van de Duitse grens), maar helaas: ook daar wordt ik tegenwoordig niet meer vrolijk van. Normaal scheelt het flink wat centen per liter, maar nu stond ‘ie zelfs bij de Oosterburen op €1,749 :(.
Toch is dat nog altijd 12 cent lager dan de adviesprijs hier in NL.
Rik :D
Wow, dat is nog best veel. Bij de Tango hier in de buurt is het 5 cent duurder als die 1,749. 12 cent is dan best veel.
Gisteren de auto gewassen en wezen tanken in Duitsland (woon op steenworp afstand van de Duitse grens), maar helaas: ook daar wordt ik tegenwoordig niet meer vrolijk van. Normaal scheelt het flink wat centen per liter, maar nu stond ‘ie zelfs bij de Oosterburen op €1,749 :(.
Heb een aantal dagen geleden de 209.000km aangetikt. Op naar de 210.000!
@KadAstra-EF wrote:
Hier een kleine update van mijn Opeltjes:
Van mn F:
Nieuwe kentekenplaten besteld.
De huidige waren door de vele, vele kilometers wel aan vervanging toe.
De garage heeft mij verzekerd dat er geen “1” op de nieuwe kentekens komen.Volgens mij heeft de garage gelijk: je krijgt, voor zover ik me kan herinneren, alleen een 1 (duplicaatcode) als er één of twee kentekenplaten en/of de kentekenpapieren kwijt zijn. Als je de oude kentekenplaten inlevert (bij de garage of RDW), zijn er geen kentekenplaten kwijt en krijg je dus geen duplicaatcode (als ik het goed heb).
@Blue-Dragon wrote:
@TheViper wrote:
@TheViper wrote:
@Blue-Dragon wrote:
Zou terug gaan en zeggen dat je een probleem hebt met trillen en vragen of ze is willen kijken naar de wielen.
Trillen heeft verder niks met uit lijnen te maken, misschien is wel er een loodje vanaf gegaan.Dank voor je tip. Ik heb ‘t een beetje gehad met die garage, het liefst kom ik er niet meer. Ik weet niet of je het bij een ander topic al had gelezen, maar toen ik vorige week de dag nadat ik mijn auto bij de garage had opgehaald (rekening: 900 euro) aan het rijden was, viel de motor uit. Toen bleek dat de garage bij het vervangen van de remleiding een relais (als ik het me goed herinner) niet goed had aangesloten en daardoor de brandstofpomp geen stroom meer kreeg :s.
Als ik nu weer terug moet omdat ze mijn banden moeten balanceren schoppen ze me de tent uit denk ik :jerry.Ben vandaag naar een bandenspecialist gegaan (eigenaar is een vriend van me) en die heeft de wielen nagekeken. Volgens hem waren ze verkeerd gebalanceerd. Twee wielen moesten gecorrigeerd worden, met respectievelijk 15g en 25g (volgens hem redelijk veel). Nu rijdt de Astra gelukkig weer als vanouds.
Ik had het wel gelezen ja, lijkt me niet echt een goede monteur geweest te zijn Pppfff.
Maar mooi dat het nu is verholpen , rijd toch een heel stuk prettiger. ;)Inderdaad een flut-monteur. Hij rijdt nu werkelijk heerlijk. Ben er echt superblij mee. Wat een verschil met voorheen! :thumb
@opel-motorsport wrote:
ik vinde de snowflake’s toch ook machtig staan onder de g hoor :)
zit hier nog zo eentje opt forum :)
Er zijn maar weinig auto’s waar ik echt stil van word, maar dit is er één van ;) . Wauw.
@opel-motorsport wrote:
ik vinde de snowflake’s toch ook machtig staan onder de g hoor :)
zit hier nog zo eentje opt forum :)
:wub
@TheViper wrote:
@Blue-Dragon wrote:
Zou terug gaan en zeggen dat je een probleem hebt met trillen en vragen of ze is willen kijken naar de wielen.
Trillen heeft verder niks met uit lijnen te maken, misschien is wel er een loodje vanaf gegaan.Dank voor je tip. Ik heb ‘t een beetje gehad met die garage, het liefst kom ik er niet meer. Ik weet niet of je het bij een ander topic al had gelezen, maar toen ik vorige week de dag nadat ik mijn auto bij de garage had opgehaald (rekening: 900 euro) aan het rijden was, viel de motor uit. Toen bleek dat de garage bij het vervangen van de remleiding een relais (als ik het me goed herinner) niet goed had aangesloten en daardoor de brandstofpomp geen stroom meer kreeg :s.
Als ik nu weer terug moet omdat ze mijn banden moeten balanceren schoppen ze me de tent uit denk ik :jerry.Ben vandaag naar een bandenspecialist gegaan (eigenaar is een vriend van me) en die heeft de wielen nagekeken. Volgens hem waren ze verkeerd gebalanceerd. Twee wielen moesten gecorrigeerd worden, met respectievelijk 15g en 25g (volgens hem redelijk veel). Nu rijdt de Astra gelukkig weer als vanouds.
@Blue-Dragon wrote:
Zou terug gaan en zeggen dat je een probleem hebt met trillen en vragen of ze is willen kijken naar de wielen.
Trillen heeft verder niks met uit lijnen te maken, misschien is wel er een loodje vanaf gegaan.Dank voor je tip. Ik heb ‘t een beetje gehad met die garage, het liefst kom ik er niet meer. Ik weet niet of je het bij een ander topic al had gelezen, maar toen ik vorige week de dag nadat ik mijn auto bij de garage had opgehaald (rekening: 900 euro) aan het rijden was, viel de motor uit. Toen bleek dat de garage bij het vervangen van de remleiding een relais (als ik het me goed herinner) niet goed had aangesloten en daardoor de brandstofpomp geen stroom meer kreeg :s.
Als ik nu weer terug moet omdat ze mijn banden moeten balanceren schoppen ze me de tent uit denk ik :jerry.@PeterNoFear wrote:
Beetje goeie garage vervangt je ventielen als die je banden vervangt.
Als je gas loslaat, en koppeling intrapt wat gebeurd er dan?Heb het even gecheckt: de ventielen zijn inderdaad vervangen. Daar zal het dan waarschijnlijk niet aan liggen. Heb er niet echt op gelet, maar als ik het gas loslaat en de koppeling intrap gebeurt er denk ik niets vreemds. Ik heb in ieder geval de afgelopen dagen niks vreemds opgemerkt, wat dat betreft.
@Mr-T-Opel-Astra-G wrote:
@TheViper wrote:
Heb de vorige week vier nieuwe banden onder mijn Astra G laten zetten en deze laten balanceren. Nu viel me vandaag op, dat vanaf ongeveer 85km/u mijn auto regelmatig (dus niet altijd) bovengemiddeld hard begint te trillen: alsof ik over een trilplaat rijd. Wat kan dit veroorzaken? En hoe is het op te lossen? Wielen uit laten lijnen?
Alvast bedankt.Sjors
ventielen nagekeken? heb zelfde probleem gehad, ventielen poreus.. bandjes liepen langzaam vlak en begonnen dus te trillen.. verders niets abnormaals gedaan??
De banden zitter er nog geen week onder. Heb niks abnormaals gedaan, alleen (voor mijn doen) flink wat km’s gemaakt in die paar dagen (ong. 400km). Bandenspanning is prima, dat is het eerste dat ik heb gecheckt, omdat ik in eerste instantie ook vermoedde dat de spanning slecht was. Maar poreuze ventielen, dat zou de garage dan toch ook op moeten zijn gevallen? Hij is net een week geleden door de APK gegaan en heeft een grote beurt gehad + 4 nieuwe banden.
@KadAstra-EF wrote:
Ik heb gisteren mn E naar de garage gebracht voor de APK.
Zei de monteur dat ik het kentekenbewijs weer mocht meenemen !!
Dat moest er toch altijd bij ?
Waarom nu niet meer ??Rik :D
Klopt. Heb mijn auto vorige week laten keuren, en het kentekenbewijs mocht (lees: ‘moest’) ik inleveren.
Heb de vorige week vier nieuwe banden onder mijn Astra G laten zetten en deze laten balanceren. Nu viel me vandaag op, dat vanaf ongeveer 85km/u mijn auto regelmatig (dus niet altijd) bovengemiddeld hard begint te trillen: alsof ik over een trilplaat rijd. Wat kan dit veroorzaken? En hoe is het op te lossen? Wielen uit laten lijnen?
Alvast bedankt.Sjors
-
AuteurBerichten