The_Dutchman

Aangemaakte reacties

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Vec C 2004 Y20DTH laaddruk probleem #18266522
    The_Dutchman
      Lid sinds:
      13 June 2009

      Voor iedereen een fantastisch 2015!

      Ik heb met op-com de opdracht laaddruk en de gemeten laaddruk opgenomen en weergegeven in een grafiek (blauw is opdracht, oranje is gemeten) In begin stationair en dan 2 keer het toerental opgedreven. Volgens mij is de sensor opnieuw stuk.

      The_Dutchman
        Lid sinds:
        13 June 2009

        Ik heb er vandaag een gloeibougie uitgehad die de waarde van 0.7 Ohm had, deze gloeide na ongeveer 6 seconden al fel rood, daar ligt het dus niet aan.

        The_Dutchman
          Lid sinds:
          13 June 2009

          Ik heb op internet nog wat verder gelezen, en daar zegt men dat de waarden kunnen liggen van goede gloeibougies tussen de 0.6 en 6Ohm. Ik ga ze ook niet vervangen als ze nog goed zijn. Verder is het toch ook bizar dat de 10seconden dat hij niet wil starten ook wel iets te maken heeft met de tijd dat de wagen gloeit normaal?

          Normaal ook al is je wagen aan het gloeien moet je de sleutel nog een beetje verder kunnen draaien en starten, nu duurt het 10seconde vooraleer hij start. Terwijl dezer dagen de koelvloeistof toch wel warm genoeg is (en er niet gegloeid hoeft te worden). Het zal de garagetechniek toepassen worden vrees ik, vervangen en kijken of het iets oplost… ik zou het anders niet meer weten.

          The_Dutchman
            Lid sinds:
            13 June 2009

            Alvast bedankt voor de reacties,

            Ik heb ze vanmorgen nogmaals nagemeten en besef dat ik gisteren gemeten heb met men Ohm meter tussen de + klem en de bougie :hmmz

            Nu kwam ik uit op 0,7 a 0,8 Ohm, dit lijkt mij een meer normale waarde te zijn.
            Nog suggesties?

            In reactie op: Y17DT Start niet meer ! #17598012
            The_Dutchman
              Lid sinds:
              13 June 2009

              @Jumperke, je had gelijk !

              Hij deed het weer niet, en nu heb ik op een 5tal relais getikt. 2 groene en 3 geele.
              Iemand een idee welke er om te starten zijn?

              Groeten,
              Jan

              In reactie op: Y17DT Start niet meer ! #17598011
              The_Dutchman
                Lid sinds:
                13 June 2009

                Ten eerste wil ik u jullie allereerst bedankt voor jullie reacties. Ik ben net de wagen gaan halen, gestart met startkabels, en op de weg naar huis begon het MIL lampje te branden. Ik hem hierthuis direct uitgelezen en ik krijg de P0335 No Enine RPM signal.

                Nu las ik al op internet dat de auto dan niet binnen de 5 a 10 minuten zou starten na het stilleggen, maar dat deed hij dus nog wel.

                Ik gok de krukas sensor? Is het normaal als de krukas sensor stuk is, de RPM op je toerenteller nog wel gaat?

                Groeten,
                Jan

                In reactie op: Y17DT Start niet meer ! #17598009
                The_Dutchman
                  Lid sinds:
                  13 June 2009

                  De motor gaat niet meer rond.
                  Maar op een of andere mysterieuze manier ging hij na lange tijd stilstaan daarjuist weer wel even rond. Dus ik gok op slechte verbindingen naar de starter of kapotte starter in samenhang met een plat gestarte batterij?

                  @wim-v6
                  het wil toch wel eens gebeuren dat errors er spontaan opspringen om dat er is ooit 1 keer iets fout is gegaan wat niet direct belangrijk is. Normaal dienen de serieuze errors na clearen zonder oplossen toch gewoon terug te komen denk ik ? Maar als de motor niet start is dat een ander paar mouwen natuurlijk.

                  Groetjes,
                  Jan

                  In reactie op: Astra Break 1.7DTI blijft niet draaien #17526854
                  The_Dutchman
                    Lid sinds:
                    13 June 2009

                    Inderdaad, de startonderbreker wil ik vervangen.
                    die ziet er zo uit:

                    deze zit echter achter een “chromé” moer die op het contact zit blijkbaar. Maar die krijg ik er dus niet direct af.

                    In reactie op: Astra Break 1.7DTI blijft niet draaien #17526852
                    The_Dutchman
                      Lid sinds:
                      13 June 2009

                      net 3 uur liggen klooien om een andere lezer op het contact te krijgen en het lukt dus niet ! :swear
                      Hoe moet je die lezer demonteren?

                      Er zit zo precies een moer op het contact maar na meppen met een schroevendraaier en een hamer komt er nog geen beweging in. Als ik langs links alles afbreek geraak tot aan het pinnetje dat de contacten draait..

                      De ECM is vervangen, probleem is gebleven, enkel de communicatiefout is weg. Nu krijg ik veel shit over transponder keys en de immobilisator dus dacht ik dat mss de leesring fout was.

                      Kan iemand helpen?

                      Alvast bedankt

                      In reactie op: Astra Break 1.7DTI blijft niet draaien #17526851
                      The_Dutchman
                        Lid sinds:
                        13 June 2009

                        Die slotring, hoe demonteer je die precies ?
                        Ik zie zo precies een chromé moer met een breed en smal kapje in. Waar dan de lezer achter gemonteerd zit. Dus dan maar proberen deze “moer” eraf te krijgen?

                        Alvast bedankt

                        In reactie op: Astra Break 1.7DTI blijft niet draaien #17526849
                        The_Dutchman
                          Lid sinds:
                          13 June 2009

                          Een schupje, iemand :wtf

                          In reactie op: Astra Break 1.7DTI blijft niet draaien #17526848
                          The_Dutchman
                            Lid sinds:
                            13 June 2009

                            Stekker gechecked, zat nog goed.. Met de stekker eruit antwoordde de ECU niet meer.

                            Ook eigenaardig: bij het uitlezen blijft de chassis nummer in de ECU altijd dezelfde terwijl die uit de ECM komt steeds gereset wordt.

                            Zou de ECM en de slotring en transponder in de sleutel vervangen niet de beste mogelijkheid zijn?

                            The_Dutchman
                              Lid sinds:
                              13 June 2009

                              Net vacuumleidingkje met een scheurtje ingekort en terug vastgezet. Hij trekt weer stevig door en voorlopig geen foutcode of noodloop te bespeuren. Misschien nog eens dubbelchecken of de leidingkjes wel goed zitten?

                              Groeten Jan

                              The_Dutchman
                                Lid sinds:
                                13 June 2009

                                Die noodloop problemen zijn inderdaad veel voorkomend en kunnen blijkbaar te wijten zijn aan tal van dingen. Ik heb al gelezen:

                                – Turbo
                                – Vacuumslangen en turboslangen
                                – EGR klep en Vacuumactuatoren.
                                – Boost sensor

                                Het eerste wat ik ga doen is de EGR-klep eens poetsen omdat dit toch is moet gebeuren. En alle slangen en de boost sensor controleren. En dan hopen dat het daar al mee opgelost is.

                                Groeten Jan,
                                Jij ook nog veel succes !!

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)