Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Voor iedereen een fantastisch 2015!
Ik heb met op-com de opdracht laaddruk en de gemeten laaddruk opgenomen en weergegeven in een grafiek (blauw is opdracht, oranje is gemeten) In begin stationair en dan 2 keer het toerental opgedreven. Volgens mij is de sensor opnieuw stuk.
Ik heb er vandaag een gloeibougie uitgehad die de waarde van 0.7 Ohm had, deze gloeide na ongeveer 6 seconden al fel rood, daar ligt het dus niet aan.
Ik heb op internet nog wat verder gelezen, en daar zegt men dat de waarden kunnen liggen van goede gloeibougies tussen de 0.6 en 6Ohm. Ik ga ze ook niet vervangen als ze nog goed zijn. Verder is het toch ook bizar dat de 10seconden dat hij niet wil starten ook wel iets te maken heeft met de tijd dat de wagen gloeit normaal?
Normaal ook al is je wagen aan het gloeien moet je de sleutel nog een beetje verder kunnen draaien en starten, nu duurt het 10seconde vooraleer hij start. Terwijl dezer dagen de koelvloeistof toch wel warm genoeg is (en er niet gegloeid hoeft te worden). Het zal de garagetechniek toepassen worden vrees ik, vervangen en kijken of het iets oplost… ik zou het anders niet meer weten.
Alvast bedankt voor de reacties,
Ik heb ze vanmorgen nogmaals nagemeten en besef dat ik gisteren gemeten heb met men Ohm meter tussen de + klem en de bougie :hmmz
Nu kwam ik uit op 0,7 a 0,8 Ohm, dit lijkt mij een meer normale waarde te zijn.
Nog suggesties?@Jumperke, je had gelijk !
Hij deed het weer niet, en nu heb ik op een 5tal relais getikt. 2 groene en 3 geele.
Iemand een idee welke er om te starten zijn?Groeten,
JanTen eerste wil ik u jullie allereerst bedankt voor jullie reacties. Ik ben net de wagen gaan halen, gestart met startkabels, en op de weg naar huis begon het MIL lampje te branden. Ik hem hierthuis direct uitgelezen en ik krijg de P0335 No Enine RPM signal.
Nu las ik al op internet dat de auto dan niet binnen de 5 a 10 minuten zou starten na het stilleggen, maar dat deed hij dus nog wel.
Ik gok de krukas sensor? Is het normaal als de krukas sensor stuk is, de RPM op je toerenteller nog wel gaat?
Groeten,
JanDe motor gaat niet meer rond.
Maar op een of andere mysterieuze manier ging hij na lange tijd stilstaan daarjuist weer wel even rond. Dus ik gok op slechte verbindingen naar de starter of kapotte starter in samenhang met een plat gestarte batterij?
@wim-v6 het wil toch wel eens gebeuren dat errors er spontaan opspringen om dat er is ooit 1 keer iets fout is gegaan wat niet direct belangrijk is. Normaal dienen de serieuze errors na clearen zonder oplossen toch gewoon terug te komen denk ik ? Maar als de motor niet start is dat een ander paar mouwen natuurlijk.Groetjes,
JanInderdaad, de startonderbreker wil ik vervangen.
die ziet er zo uit:deze zit echter achter een “chromé” moer die op het contact zit blijkbaar. Maar die krijg ik er dus niet direct af.
net 3 uur liggen klooien om een andere lezer op het contact te krijgen en het lukt dus niet ! :swear
Hoe moet je die lezer demonteren?Er zit zo precies een moer op het contact maar na meppen met een schroevendraaier en een hamer komt er nog geen beweging in. Als ik langs links alles afbreek geraak tot aan het pinnetje dat de contacten draait..
De ECM is vervangen, probleem is gebleven, enkel de communicatiefout is weg. Nu krijg ik veel shit over transponder keys en de immobilisator dus dacht ik dat mss de leesring fout was.
Kan iemand helpen?
Alvast bedankt
Die slotring, hoe demonteer je die precies ?
Ik zie zo precies een chromé moer met een breed en smal kapje in. Waar dan de lezer achter gemonteerd zit. Dus dan maar proberen deze “moer” eraf te krijgen?Alvast bedankt
Een schupje, iemand :wtf
Stekker gechecked, zat nog goed.. Met de stekker eruit antwoordde de ECU niet meer.
Ook eigenaardig: bij het uitlezen blijft de chassis nummer in de ECU altijd dezelfde terwijl die uit de ECM komt steeds gereset wordt.
Zou de ECM en de slotring en transponder in de sleutel vervangen niet de beste mogelijkheid zijn?
18 juni 2009 om 15:50 In reactie op: MONTEURS HIER HELP HELP vectra gts gaat in zijn noodloop #17483671Net vacuumleidingkje met een scheurtje ingekort en terug vastgezet. Hij trekt weer stevig door en voorlopig geen foutcode of noodloop te bespeuren. Misschien nog eens dubbelchecken of de leidingkjes wel goed zitten?
Groeten Jan
18 juni 2009 om 14:25 In reactie op: MONTEURS HIER HELP HELP vectra gts gaat in zijn noodloop #17483670Die noodloop problemen zijn inderdaad veel voorkomend en kunnen blijkbaar te wijten zijn aan tal van dingen. Ik heb al gelezen:
– Turbo
– Vacuumslangen en turboslangen
– EGR klep en Vacuumactuatoren.
– Boost sensorHet eerste wat ik ga doen is de EGR-klep eens poetsen omdat dit toch is moet gebeuren. En alle slangen en de boost sensor controleren. En dan hopen dat het daar al mee opgelost is.
Groeten Jan,
Jij ook nog veel succes !! -
AuteurBerichten