Y17DT Start niet meer !

Forumindex Forums Modellen Corsa Y17DT Start niet meer !

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17216524
    The_Dutchman
      Lid sinds:
      13 June 2009

      Hallo,

      Ik kom net van bij mijn neef. Die bezit deze wagen, hij heeft er deze morgen nog leuk mee rond gereden, hij legt de motor stil, en nu start hij niet meer. De wagen is van 2001.

      Je kan het contact wel nog opzetten, rechts blijft er EPS (Electronic power steering) opstaan, en de vlotter van de mazouttank blijkt dan ook niet altijd te werken.
      Verder geven de test van het stuur toch wel aan dat alles goed is.

      Ik had de auto uitgelezen, en er stonden 3 errors op:
      No Engine RPM
      iets met Clutch switch
      en iets met Pump sensor..

      Wat ik echter raar vind is dat na het clearen van deze errors de auto niet start, en de errors ook niet meer terugkomen.

      Bij het proberen te starten, zie ik dat de dashboard verlichting lichtjes dimt (je hoort ook nog een 2 tal relays na mekaar aanspringen, gloeien en starten neem ik aan? .. Er zit ook nog een derde kleinere, maar die doet niks). Nu het dimmen van de dashverlichting wijst toch op het vloeien van een redelijke stroom. De batterij voltage was dan ook nog slechts 10.8V (na meerdere keren proberen starten natuurlijk).
      We hebben ook geprobeerd om hem met start kabels op z’n poten te krijgen, maar dit is ook niet gelukt.

      Clutch = Koppeling, dus ik heb ook geprobeerd in de Transmission iets uit te lezen, maar daar krijg ik in geen van beide mogelijke systemen reactie. Is dit ook normaal?

      mijn idee was: de auto heeft ooit al een revisie starter ter vervangen gekregen, zou deze dan kapot zijn? Hoe kan je dat makkelijk testen? En hoe komt het dat er geen errors terugkomen? No engine RPM (logisch, hij draait niet? Of moet ik dit verder zoeken bij mogelijke krukas sensor?

      Hopelijk kunnen jullie wat helpen?
      Groeten,

      Jan

      #17598007
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        draait de motor rond tijdens starten??

        Zo ja, startmotor werkt.

        Zo nee, zal statmotor of slechte verbinding zijn.

        Van Storingen WISSEN gaat een gestrande motor niet werken, wel van storingen OPLOSSEN!!

        Willem

        #17598008
        Fearless
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 January 2005

          Op de een of andere rare manier begeven die brandstofpompjes het spontaan.
          Kameraad van me had het ook…
          Auto klaar gemaakt, en rijdt m van de brug. Ff motor uit om snel wat te doen…
          NOOIT meer aanslaan willen.
          Was de brandstofpomp

          #17598009
          The_Dutchman
            Lid sinds:
            13 June 2009

            De motor gaat niet meer rond.
            Maar op een of andere mysterieuze manier ging hij na lange tijd stilstaan daarjuist weer wel even rond. Dus ik gok op slechte verbindingen naar de starter of kapotte starter in samenhang met een plat gestarte batterij?

            @wim-v6
            het wil toch wel eens gebeuren dat errors er spontaan opspringen om dat er is ooit 1 keer iets fout is gegaan wat niet direct belangrijk is. Normaal dienen de serieuze errors na clearen zonder oplossen toch gewoon terug te komen denk ik ? Maar als de motor niet start is dat een ander paar mouwen natuurlijk.

            Groetjes,
            Jan

            #17598010
            jumperke
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 January 2006

              heb het ook al voorgehad met de corsa van me vriendin.
              De startmotor en de startrelais waren toen de oorzaak.

              #17598011
              The_Dutchman
                Lid sinds:
                13 June 2009

                Ten eerste wil ik u jullie allereerst bedankt voor jullie reacties. Ik ben net de wagen gaan halen, gestart met startkabels, en op de weg naar huis begon het MIL lampje te branden. Ik hem hierthuis direct uitgelezen en ik krijg de P0335 No Enine RPM signal.

                Nu las ik al op internet dat de auto dan niet binnen de 5 a 10 minuten zou starten na het stilleggen, maar dat deed hij dus nog wel.

                Ik gok de krukas sensor? Is het normaal als de krukas sensor stuk is, de RPM op je toerenteller nog wel gaat?

                Groeten,
                Jan

                #17598012
                The_Dutchman
                  Lid sinds:
                  13 June 2009

                  @Jumperke, je had gelijk !

                  Hij deed het weer niet, en nu heb ik op een 5tal relais getikt. 2 groene en 3 geele.
                  Iemand een idee welke er om te starten zijn?

                  Groeten,
                  Jan

                  #17598013
                  DeXrave
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 February 2009

                    Is het niet het brandstof stuurapp
                    Zit achter op het brandstofpomp kasje van 12 bij 12 cm met 1 stekker
                    hier wil nog wel eens de grote condensator van los trillen ff vast solderen en hij werkt weer scheelt een paar honderd euro

                    ps ff het alu kapje aan de achterkant er af halen en daarna weer vast kitten

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.