ThaJay

Aangemaakte reacties

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Kadett C1 City 1.2S rijdende restauratie #18553263
    ThaJay
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 June 2020

      Dat is aardig grondig werk, niet echt meer een rijdende restauratie haha. Wel mooi om te zien. Erg fijn dat je van die hal gebruik kan maken en een aantal van de faciliteiten zoals een spuitcabine. Dat gaat vast een prachtige auto worden.

      In reactie op: Kadett C City C20XE project #18552145
      ThaJay
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 June 2020

        Fotodump tijd

        De keerring van een Kadett B past niet in mijn afhteras. Slecht voorteken. Blijkt een GT MK1 achteras te zijn en dat is kennelijk geen goeie. Te smal, zwak diff, onbetrouwbare borgclipjes ipv ingeperste steekas. Opties zijn nóg een achteras kopen (Kadett C City 1600 3.44 is ideaal, maar lastig te vinden) of de flenzen van de 1200 as op de GT/E as zetten. Maar dan heb ik 1 as minder om te verkopen dus dat moet ik ook meerekenen in de kosten.

        Doos met versterkingsdelen binnen, dat wordt leuk!
        20240307_11352420240302_130823

        Zo moeten ze er op gaan komen

        20240307_153221

         

        Subframe kaalhalen op plekken waar nodig en schoonmaken

        20240314_162521

        En vervolgens lassen

        20240328_164337

        Dat gaat vrij stevig worden!

        20240404_131315

        20240404_131252

         

        Beetje opgeschoond, ergste hobbels er af

        20240404_143355

        Draagarmen krijgen ook een stukje. Vervolgens afgesmeerd met verdikte epoxy.

        20240404_14331820240409_222300

         

        Deze ook lekker volgesaust

        20240409_222318

         

        Lekker stukken van de auto kaalhalen voor meer versterkings delen

        20240411_145626

         

        Dit stukje is toch wel rot20240411_14571220240411_14570620240411_145721

         

         

        Naven zijn inmiddels afgedraaid om met de geventileerde schijven en verbrede klauwen te passen. Schijven self ook pietsje afgedraaid.20240419_150114

         

        Toen was het tijd om de gelaste onderstel delen in de epoxy primer te zetten20240419_15010720240419_150138

         

        Lekker nat op nat werken, dat scheelt toch een heleboel tijd. Meteen 2 a 3 lagen er overheen om het goed te beschermen. Komt nog een laagje aflak op.20240419_16161220240419_161657

         

        Verder met meer lasdelen toepassen

        20240419_174351

         

        Die zit!20240425_160104

        Aande rechterkant van de auto gelukkig geen korsten in dit hoekje, dus dit deel kon er meteen in

        20240425_160119

         

        Lasdeel voor de achterste draagarm ook op de plek.

        Ieder chassis deel had tot nu toe wat massage met de flapperschijf nodig voordat het goed aansloot, maar uiteindelijk komen we er wel.

        20240425_160146

         

         

        Deze beetje afgewerkt20240425_161151

         

        Dit is rechts onderin de motorruimte. Kostte wel wat extra liefde met de hamer en de slijptol om deze op de plek te krijgen maar hij zit.20240425_161202

         

         

        Het andere punt voor de achterste draagarm alvast kaal en in de lasprimer20240425_162657

        In reactie op: Kadett C City C20XE project #18550437
        ThaJay
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 June 2020

          .

          In reactie op: Kadett C City C20XE project #18550436
          ThaJay
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 June 2020

            @Daniel82 Dat klinkt leuk zeg! Kan je daarvan misschien het 3d model delen? Een print is vast ergens te regelen.

            Het is overigens een Kadett B 1.9 achteras, niet van een Caravan. Dat zei ik verkeerd.

            In reactie op: Kadett C City C20XE project #18550414
            ThaJay
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 June 2020

              Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier geweest ben en er zijn ook allerlei dingen gebeurd.

               

              Ik heb inderdaad een Caravan achteras gekocht in Duitsland met het lange diff dus dat word lekker cruisen op de snelweg.

               

              In mijn laatste post stond de auto nog op wielen. Dat is inmiddels niet meer zo

              20231103_130018

              20231103_170724

              20231103_170741

              En toen hadden we een assentafel! :yahoo:

              20231104_152817

              Originele motor is inmiddels verkocht, dus die gaat mooi opgeknapt worden.

              Auto op de bok gezet, iemand anders uit de omgeving was toevallig net klaar, dus dat kwam mooi uit. Hij is gemaakt voor een prachtige blauwe Kadett Coupé die bijna af is, volledige restauratie in originele staat. Je ziet het blauw nog een beetje op de poten.

              20231104_161802

              Toen gingen we aan de assen werken. Ik had al een achteras voor een coupé. Die was compleet en met een korter diff. Later dus een Caravan achteras met lang diff opgehaald in Duitsland. Toen zijn we begonnen met het onderhouden en overzetten van onderdelen.

              20231110_145636

              Zwart is toch mooier
              20231118_135455

              Likje verf op de remklauwen
              20231208_150652

              Bleken de nieuwe remzuigers overmaats te zijn! Hoofdpijndossier van 3 dagen maar uiteindelijk door held Jesse een stukje afgedraaid en nu moet alles passen.

              20240112_124324

              Verder nog even de kachel uit elkaar gehaald en schoongemaakt. Die zat helemaal vol met blaadjes. Iemand nog tips voor een interieurfilter? Want dat vonden ze kennelijk niet noodzakelijk :scratch:

              20240209_150536

              Vandaag distributie bijna afgemaakt. Dat lijkt een thema te worden van deze build :unsure:   Een project 90% afronden en dan weer ergens tegenaan lopen. We konden de krukaspulleybout niet vinden dus die ga ik maar even nieuw kopen. Hoor je eigenlijk sowieso te doen dus dat is prima.

              20240301_160930

              De spanroller was een onwaarschijnlijke vonst bij een zaak in Turkije waar ze er toevallig nog eentje in voorraad hadden. Maar de geleideroller en waterpomp komen van GEMA in Duitsland, daar maken ze die dingen gewoon nieuw. Zelfs de spanroller voor het oude type C20XE M2.5, maar ze hebben hem in een nieuw jasje gestoken. De externe veer is weg. Wel wat duurder dan de OEM onderdelen.
              https://www.gema-motorsport.de/shop/en/Opel-vauxhall-c20xe-c20let-zahnriemen-spannrolle-umlenkrolle-200ts-super-boss-red-top-timing-belt-214.html

              En zo komen we steeds dichterbij de volgende fase, waarbij we de assen en motor in de auto kunnen monteren.

              In reactie op: Kadett C City C20XE project #18521719
              ThaJay
              Deelnemer
                Lid sinds:
                27 June 2020

                Gisteren was een grote dag, ik heb de auto verplaatst naar de plek waar hij uit elkaar gehaald kan worden en ben meteen begonnen met het interieur demonteren.photo_2023-04-22_12-18-26

                photo_2023-04-22_12-18-20

                Benzine tank en LPG tank, blijven er beide in.

                photo_2023-04-22_12-18-16

                Kickpanels met speakers die ik eerder heb gemaakt, die gaan er mooi weer terug in als het klaar is.

                photo_2023-04-22_12-18-24

                En hier het eindresultaat voor nu. Het achterste tapijt kwam er nu niet uit omdat ik geen dop bij de hand had die groot genoeg was voor de gordel bevestigingen. Dashboard gaat er nog uit en dan is het door naar de motorruimte.
                photo_2023-04-22_12-18-28

                In reactie op: Kadett C City C20XE project #18518382
                ThaJay
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  27 June 2020

                  @Corsaliefhebber Nou daar ben ik ook benieuwd naar want bij de automaterialen waar ik was konden ze hem niet krijgen. Het 2e type wat ze voor me besteld hadden was ook voor een M2.8 dus gingen ze verder zoeken bij hun leveranciers. Het type wat ik moest hebben was makkelijk genoeg te vinden maar nergens leverbaar, dus ik moet nog even online verder zoeken.

                   

                  Vandaag verder gegaan met klussen, distributie afmaken ging dus helaas niet lukken maar wilden wel nog de voorste krukaskeerring doen. Er was wat olie drab in die omgeving en toen we eenmaal de achterste distributiekap er af hadden gehaald zagen we duidelijk dat het van de oliepomp vandaan kwam. Die gedemonteerd en inderdaad, de pakking was helemaal vergaan en was op meerdere plekken duidelijk door. Dat was meteen een mooie kans om hem aan de binnenkant schoon te maken en een afgebroken bout voor de achterste distributiekap er uit te halen. Meteen het betreffende gaatje op de kap gerepareerd en een likje verf er over en toen kon het allemaal weer in elkaar.
                  Foto van het resultaat komt later want toen was mijn telefoon leeg.
                  photo_2023-03-31_20-32-01photo_2023-03-31_16-03-31

                  In reactie op: Online Werkplaats handboeken en PDF handboeken #18377602
                  ThaJay
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    27 June 2020

                    Ze hebben de website aangepast maar je kan ze nog steeds vinden. Bijvoorbeelde de Kadett C:
                    https://sowirdsgemacht.com/books/view/29-1

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)