Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dat is aardig grondig werk, niet echt meer een rijdende restauratie haha. Wel mooi om te zien. Erg fijn dat je van die hal gebruik kan maken en een aantal van de faciliteiten zoals een spuitcabine. Dat gaat vast een prachtige auto worden.
Fotodump tijd
De keerring van een Kadett B past niet in mijn afhteras. Slecht voorteken. Blijkt een GT MK1 achteras te zijn en dat is kennelijk geen goeie. Te smal, zwak diff, onbetrouwbare borgclipjes ipv ingeperste steekas. Opties zijn nóg een achteras kopen (Kadett C City 1600 3.44 is ideaal, maar lastig te vinden) of de flenzen van de 1200 as op de GT/E as zetten. Maar dan heb ik 1 as minder om te verkopen dus dat moet ik ook meerekenen in de kosten.
Doos met versterkingsdelen binnen, dat wordt leuk!
Zo moeten ze er op gaan komen
Subframe kaalhalen op plekken waar nodig en schoonmaken
En vervolgens lassen
Dat gaat vrij stevig worden!
Beetje opgeschoond, ergste hobbels er af
Draagarmen krijgen ook een stukje. Vervolgens afgesmeerd met verdikte epoxy.
Deze ook lekker volgesaust
Lekker stukken van de auto kaalhalen voor meer versterkings delen
Dit stukje is toch wel rot
Naven zijn inmiddels afgedraaid om met de geventileerde schijven en verbrede klauwen te passen. Schijven self ook pietsje afgedraaid.
Toen was het tijd om de gelaste onderstel delen in de epoxy primer te zetten
Lekker nat op nat werken, dat scheelt toch een heleboel tijd. Meteen 2 a 3 lagen er overheen om het goed te beschermen. Komt nog een laagje aflak op.
Verder met meer lasdelen toepassen
Die zit!
Aande rechterkant van de auto gelukkig geen korsten in dit hoekje, dus dit deel kon er meteen in
Lasdeel voor de achterste draagarm ook op de plek.
Ieder chassis deel had tot nu toe wat massage met de flapperschijf nodig voordat het goed aansloot, maar uiteindelijk komen we er wel.
Deze beetje afgewerkt
Dit is rechts onderin de motorruimte. Kostte wel wat extra liefde met de hamer en de slijptol om deze op de plek te krijgen maar hij zit.
Het andere punt voor de achterste draagarm alvast kaal en in de lasprimer
.
@Daniel82 Dat klinkt leuk zeg! Kan je daarvan misschien het 3d model delen? Een print is vast ergens te regelen.
Het is overigens een Kadett B 1.9 achteras, niet van een Caravan. Dat zei ik verkeerd.
Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier geweest ben en er zijn ook allerlei dingen gebeurd.
Ik heb inderdaad een Caravan achteras gekocht in Duitsland met het lange diff dus dat word lekker cruisen op de snelweg.
In mijn laatste post stond de auto nog op wielen. Dat is inmiddels niet meer zo
En toen hadden we een assentafel!
Originele motor is inmiddels verkocht, dus die gaat mooi opgeknapt worden.
Auto op de bok gezet, iemand anders uit de omgeving was toevallig net klaar, dus dat kwam mooi uit. Hij is gemaakt voor een prachtige blauwe Kadett Coupé die bijna af is, volledige restauratie in originele staat. Je ziet het blauw nog een beetje op de poten.
Toen gingen we aan de assen werken. Ik had al een achteras voor een coupé. Die was compleet en met een korter diff. Later dus een Caravan achteras met lang diff opgehaald in Duitsland. Toen zijn we begonnen met het onderhouden en overzetten van onderdelen.
Zwart is toch mooier
Likje verf op de remklauwen
Bleken de nieuwe remzuigers overmaats te zijn! Hoofdpijndossier van 3 dagen maar uiteindelijk door held Jesse een stukje afgedraaid en nu moet alles passen.
Verder nog even de kachel uit elkaar gehaald en schoongemaakt. Die zat helemaal vol met blaadjes. Iemand nog tips voor een interieurfilter? Want dat vonden ze kennelijk niet noodzakelijk
Vandaag distributie bijna afgemaakt. Dat lijkt een thema te worden van deze build Een project 90% afronden en dan weer ergens tegenaan lopen. We konden de krukaspulleybout niet vinden dus die ga ik maar even nieuw kopen. Hoor je eigenlijk sowieso te doen dus dat is prima.
De spanroller was een onwaarschijnlijke vonst bij een zaak in Turkije waar ze er toevallig nog eentje in voorraad hadden. Maar de geleideroller en waterpomp komen van GEMA in Duitsland, daar maken ze die dingen gewoon nieuw. Zelfs de spanroller voor het oude type C20XE M2.5, maar ze hebben hem in een nieuw jasje gestoken. De externe veer is weg. Wel wat duurder dan de OEM onderdelen.
https://www.gema-motorsport.de/shop/en/Opel-vauxhall-c20xe-c20let-zahnriemen-spannrolle-umlenkrolle-200ts-super-boss-red-top-timing-belt-214.htmlEn zo komen we steeds dichterbij de volgende fase, waarbij we de assen en motor in de auto kunnen monteren.
Gisteren was een grote dag, ik heb de auto verplaatst naar de plek waar hij uit elkaar gehaald kan worden en ben meteen begonnen met het interieur demonteren.
Benzine tank en LPG tank, blijven er beide in.
Kickpanels met speakers die ik eerder heb gemaakt, die gaan er mooi weer terug in als het klaar is.
En hier het eindresultaat voor nu. Het achterste tapijt kwam er nu niet uit omdat ik geen dop bij de hand had die groot genoeg was voor de gordel bevestigingen. Dashboard gaat er nog uit en dan is het door naar de motorruimte.
@Corsaliefhebber Nou daar ben ik ook benieuwd naar want bij de automaterialen waar ik was konden ze hem niet krijgen. Het 2e type wat ze voor me besteld hadden was ook voor een M2.8 dus gingen ze verder zoeken bij hun leveranciers. Het type wat ik moest hebben was makkelijk genoeg te vinden maar nergens leverbaar, dus ik moet nog even online verder zoeken.
Vandaag verder gegaan met klussen, distributie afmaken ging dus helaas niet lukken maar wilden wel nog de voorste krukaskeerring doen. Er was wat olie drab in die omgeving en toen we eenmaal de achterste distributiekap er af hadden gehaald zagen we duidelijk dat het van de oliepomp vandaan kwam. Die gedemonteerd en inderdaad, de pakking was helemaal vergaan en was op meerdere plekken duidelijk door. Dat was meteen een mooie kans om hem aan de binnenkant schoon te maken en een afgebroken bout voor de achterste distributiekap er uit te halen. Meteen het betreffende gaatje op de kap gerepareerd en een likje verf er over en toen kon het allemaal weer in elkaar.
Foto van het resultaat komt later want toen was mijn telefoon leeg.
Ze hebben de website aangepast maar je kan ze nog steeds vinden. Bijvoorbeelde de Kadett C:
https://sowirdsgemacht.com/books/view/29-1 -
AuteurBerichten