Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@trashmetal wrote:
Indd, bij het plaatsen van een spaghettispruitstuk vervalt het kapotte deel
ik zou het doen :thumb
spaghettispruitstuk vervangt het originele wat vast zit op de uitlaatpoorten van de motor
en als het indd geld mag kosten zou ik voor een kompleet rvs uitlaatsysteem gaan
Simons zal die vast wel leveren voor jouw autoMario
Dus indien ik het spruitstuk bestel, komt dit in de plaats van het voorste gedeelte van de uitlaat?
Heeft het veel nut dat ik de verdere uitlaat ook nog vervang moest deze nog in een redelijke staat zijn? Of levert het spruitstuk reeds extra vermogen zonder de complete uitlaatlijn te vervangen?
Ik heb nog een bijkomende vraag, ik heb wat zitten rondkijken en heb gevonden dat de uitlaat van de Vectra bestaat uit een uitlaatsysteem (200€) en een einddemper (100€ in promotie) (?). Dit heb ik op misterauto gevonden.
Ik neem aan dat ik geholpen ben met enkel het uitlaatsysteem te vervangen aangezien het gaatje zich vooraan in de uitlaat bevindt?
Bijkomende vraag (en waarschijnlijk een zeer domme vraag) is of dit uitlaatsysteem overeenkomt met een spaghetti uitlaatspruitstuk? Of waar precies komt dit spruitstuk te zitten? Dit:
http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=105042&hid=629&lhid=&lvid=&mid=96″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik neem aan van niet? Mijn bedenking is eigenlijk gewoon of ik geen “geupgrade” onderdeel in de plaats van het originele uitlaatsysteem kan zetten? Aangezien het boeltje toch moet vervangen worden. Suggesties en info zijn meer dan welkom.
EDIT: Indien ik dit zou doen, zou ik de wagen natuurlijk wel voor langere tijd houden en mag het dus wel wat meer kosten.
EDIT2: Of iets van dit soort? http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=5310153&hid=599&lhid=&lvid=&mid=88″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Hiermee wordt de gehele uitlaat vervangen neem ik aan? Aangezien de rest er toch snel aan gaat komen. Maar waar hoort dat spaghetti spruitstuk dan?Alvast heel fel bedankt voor alle reacties!
Indien het mogelijk zou zijn om enkel een klein stuk uitlaat te vervangen en dit niet te kostelijk is, zou ik dit het snelste overwegen. Ik ben niet van plan om nog jaren met de wagen te rijden, pak nog hooguit 6maanden – 12maanden, daarom ben ik niet zo een fan van preventief de gehele uitlaatlijn te vervangen. Zeer tijdelijke oplossingen zoals Gungum lijken mij niet aangewezen aan de hand van de overwegend negatieve reviews die ik op verschillende fora lees.
Rekeninghoudend met het feit dat ik de wagen niet zo gek lang meer ga houden, wat lijkt jullie dan het beste? Enkel het gare stuk vervangen?
Goed bedankt!
Stom dat ik geen flauw idee heb hoelang de huidige riem er al inzit. Ook niet na te kijken op onderhoudshistorie. De multiriem is wel nog prima in orde, maar dit zegt waarschijnlijk niets over de staat van de d-riem?
Maakt niet meer veel uit, heb na enkele 100’en kilometers mij bedacht. Vind de bak met lange verhoudingen zalig!
-
AuteurBerichten