Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Corsaliefhebber wrote:
en de zekering op de radio zelf niet vergeten :thumb
Lijkt me dat die geen invloed heeft op wat voor spanning je op je draad meet.
2 juni 2016 om 14:41 In reactie op: Shoppen voor een Opel met Private Lease bij Albert Heijn #18319947Het is ook niet mijn ideale wereld en ik ben zelf ook zeker niet van het slopen, maar dat is wel waar het naartoe gaat. Zeker in het kleine segment. Vergelijk de bouw kwaliteit maar eens tussen een Toyota Aygo en een Corsa uit 1990, dan zul je merken dat die Aygo gewoon gebouwd is om binnen 10 jaar te vervangen.
Persoonlijk denk ik nog altijd dat het beter voor het milieu is om 20 jaar in dezelfde auto te rijden dan om iedere 5 jaar een nieuwe (en dus ook schonere) auto te kopen, maar helaas wordt dat wel steeds meer aangemoedigd.
De oldtimer zoals wij die nu nog kennen bestaat denk ik over 20 jaar niet meer, dan zijn die oude auto’s gewoon ouwe meuk waar je niks meer mee kunt. Zoals bijvoorbeeld een TV van 20 jaar oud, je kunt er misschien nog wel wat mee, maar waarom zou je naar zo’n oude kist met slecht beeld kijken?
Wat mij betreft erg jammer. Het toekomstbeeld voor de autoliefhebber is niet echt rooskleurig. Dan heb ik het nog niet eens gehad over dat straks niemand meer zelf mag rijden en dat we allemaal inhaken op de snelweg.
2 juni 2016 om 12:34 In reactie op: Shoppen voor een Opel met Private Lease bij Albert Heijn #18319942@warhamstr wrote:
Wat moet je met een auto van 5jaar? Als het alleen vervoersmiddel is. Ik moet er persoonlijk niet aan denken, maargoed.
Gaan we wel naartoe. Auto wordt een weggooi object die na 5 jaar is versleten.
Wordt hetzelfde verhaal als met je telefoon. Je bent ook meer geld kwijt per maand als je een nieuwe telefoon wil bij je abonnement, toch doet iedereen het. Als het abonnement is verlopen, dan belanden 9 van de 10 telefoons ergens in de kast, wordt niks meer mee gedaan, want het zijn oude modellen die niemand meer wil.
Zelfde mentaliteit krijg je straks met auto’s.
2 juni 2016 om 10:46 In reactie op: Shoppen voor een Opel met Private Lease bij Albert Heijn #18319940@jethro wrote:
Maar na die 5 jaar en je stopt is er niks meer.
Je geld is weg en de auto ook.
Komen nu een paar uit hun roes??Die lease maatschappijen zijn ook niet gek. :vertag
In theorie is dat waar, maar niet per se iets slechts. Jij krijgt je wegenbelasting en wat je in je auto stopt aan onderhoud ook niet meer terug.
Als jij er gewoon standaard van uit gaat dat jouw auto 250 euro per maand kost en het lease contract is afgelopen, dan kun je gewoon een andere uitkiezen voor hetzelfde geld. Dus je voelt het niet dat je je auto “kwijt” ben, want je kunt voor hetzelfde geld een nieuwe uitkiezen.
Ik had ‘m al een keer gezien. Jammer dat ze niet zo’n hoog budget hadden en zich geen modernere common rail konden veroorloven.
Dat zo’n oude diesel overal op loopt is algemeen bekend.
30 mei 2016 om 08:28 In reactie op: Shoppen voor een Opel met Private Lease bij Albert Heijn #18319934@jethro wrote:
Voor veel mensen is een nieuwe auto bijna geen onderhoudskosten, men wil gelijk weten wat men kwijt is.
Het is al zo duur dat auto rijden!
Of niet dan?Op zich is het niet zo heel gek dat mensen dit doen. Is een beetje te vergelijken met een huurhuis vs een koophuis. In principe zijn de kosten voor een koophuis lager dan bij een huurhuis, maar als er iets aan de hand is, ben jij wel de gene die voor de kosten moet opdraaien.
Zelfde geldt voor een auto. Het is enorm makkelijk om een leaseauto te rijden, als er iets aan de hand is, dan ga je gewoon naar de dealer en dan wordt het gefixt. Maandelijkse kosten zijn hoger, maar je weet wel precies wat je kwijt bent en ik kan me voorstellen dat dat voor sommige mensen heel aantrekkelijk is. Dit is denk ik wel alleen voor mensen die “een auto” willen en het dus geen ruk kan schelen wat voor merk en type.
Ging het bij jou ook geleidelijk steeds slechter tot die het niet meer deed of deed die het gelijk in 1x niet meer?
Bij mij is het uiteindelijk opgelost. Ik had een probleem waarbij de brandstofpomp niet meer werd aangestuurd door de ECU. Liviu heeft er een andere ECU opzet en daarmee is mijn cruise control probleem ook gelijk opgelost.
Dus of het hing samen met de faulty brandstofpomp aansturing, of uit veiligheid schakelt hij niet in als er een foutcode actief is of de aansturing van de cruise in de ECU was ook gewoon kapot.
Als het je bedoeling is om de distributieriem te vervangen, dan zou ik daar als ik jou was niet aan beginnen.
Inderdaad, hooguit als het nu drie stekkers zijn die aan elkaar zitten, kun je de bovenste eraf zagen en los laten hangen.
Ik zou beginnen met spanning meten wat je op je gele en rode draad krijgt.
Nu weet ik niet hoe het zit bij een Corsa uit 1992, maar mijn oude Corsa uit 1987 had geen af fabriek radio voorbereiding en alleen een constante plus voor de AM radio die erin zat. Ik heb toen dus zelf een geschakelde plus moeten trekken voor mijn nieuwe radio en heb ik er zelf een ISO stekker in gemaakt.
@Ton 5-56 wrote:
Nu wordt er ook gezegd dat er een bypassklep zit tussen de kachelradiatorslangen. Deze klep kan door div, redenen dicht staan, zodat de kachel geen warm water krijgt.
Maar dit kan toch niet de reden zijn van een te hete motor?
Wat weten jullie van deze bypassklep?Dat is de thermostaat, het kan inderdaad zijn dat als die niet open gaat, dat er geen koelwater door de radiateur loopt en de motor dus geen koeling krijgt.
Kun je testen door de motor warm te laten lopen en wanneer de temperatuur meter op het dashboard ongeveer op de helft zit, maar de radiateur en de slangen er naartoe nog steeds koud aanvoelen, dan blijft die dicht staan.
Mag ik me afvragen waarom je dat zou willen? Het is niet zo dat ik constant vergeet mijn gordel te dragen omdat ik dat systeem niet heb.
@Shane_Astra_g wrote:
Ik heb zowiezo altijd mijn vraagtekens bij bedrijven die een auto zelf keuren voor de verkoop, maar dat terzijde.
Haha, da’s dus 80% van alle bedrijven. De overige 20% zijn wazige Sjonnies die alleen auto’s verkopen en niet zelf een werkplaats hebben voor onderhoud en reparaties.
Ik heb het niet over het milieu, ik heb het over efficient draaien, da’s niet hetzelfde.
Want bij de Tractorpulling weten ze natuurlijk precies hoe je een perfect efficiente motor moeten kalibreren.
Dat iets veel vermogen trekt, betekent natuurlijk niet dat het niet beter en efficienter kan.
Veel roet betekent inderdaad niet dat het meer verbruikt dan standaard, maar wel dat hij meer verbruikt dan nodig.
Dat jij minder verbruikt dan standaard komt natuurlijk doordat je een hoger koppel hebt gecreëerd op gunstige momenten. Maar roet blijft onverbrande brandstof, dus het feit dat die roet, betekent alleen dat hij nog niet optimaal presteert.
@bart-gsi wrote:
Dat sjoemmelen is een probleem wat gecreert is door de overheid omdat alles schoner en zuiniger moet zijn.. Maar staan wel vaker in de garage omdat dat zuinig rijden niet goed is voor je motor…
De grap is dat schoner EN zuiniger niet kan. Het is en blijft altijd een keuze. En dat is waar de fabrikanten mee sjoemelen.
Bij een diesel kun je kiezen tussen een hete verbranding en een laag brandstofverbruik, maar weinig NOx uitstoot.
Of je kunt kiezen tussen een lage NOx uitstoot (wat de overheid dus wil) en een hoog verbruik (en veel roet, dus vervuiling).Daar zal altijd een compromis tussen gevonden moeten worden en iedereen, behalve de overheid zou kiezen voor een hete verbranding en dus een zuinige motor.
Als ik kon kiezen tussen een VW met of zonder sjoemelsoftware, zou ik altijd eentje met sjoemelsoftware kiezen.
@bart-gsi wrote:
geld terug vragen van de garage en naar liviu2004 of zakhooiTM gaan…. beste advies van het hele opel forum wat ik je nu kan geven… :jerry
Inderdaad, volgens mij rijdt het halve forum al rond met een ECU van een van hun :D (Waaronder ikzelf).
Persoonlijk denk ik eigenlijk dat er niks aan de hand is… Zolang er geen extreme temperaturen worden bereikt, vind ik het niet zo spannend.
Waarschijnlijk zal die tevreden zijn bij kort koelen van de fan.
Open luchtfilter zuigt 9 van de 10 keer meer warme lucht aan dan een standaard filter, waardoor je eerder vermogensverlies hebt dan vermogenswinst.
Verder moet je sowieso geen wonderen verwachten bij het vervangen van je luchtfilter.
Tja, dat je 75 pk te weinig vindt, had je bij de proefrit toen je ‘m kocht ook al kunnen merken en dan heb je gewoon de verkeerde auto gekocht. De goedkoopste manier om 100 pk te krijgen is om deze auto te verkopen en een 1.6 16V ervoor terug te kopen.
Kleppendekselpakking dus en geen koppaking.
Ik vraag me af waarom je 6 jaar zou wachten met het vervangen daarvan, 10 minuten werk en dat ding kost 5 euro.
Dat zal geen foutcode opleveren, waarschijnlijk gewoon een kapotte sensor.
Overigens is het wel mogelijk om zelf uit te lezen door gas en rem in te trappen. Je MIL gaat dan knipperen en dan is het een kwestie van tellen hoe vaak die knippert en dan heb je je foutcode.
@Floeske wrote:
Vandaag weer nieuwe koelvloeistof in gedaan, liep er niet uit. Dus gewoon naar huis gereden. Erg gek dat alle koelvloeistof er zo in eens uit gespoten is. Kan geen losse slangetjes vinden, geen gescheurde slangetjes. Kwam er gister achter dat de ventilator en de verwarming t niet meer deed. Die doet het nu weer wel, iemand enig idee wat dit kan zijn? Hij rijdt nu weer gewoon prima
Hoe was de koelvloeistoftemperatuur op het moment dat dit gebeurde?
Was jij trouwens niet de gene die rondreed met een lekke koppakking?
@weezyf wrote:
voorbumper spuiten 125 euro,-
Goed dat je het zegt! We zitten al 3 jaar op dit antwoord te wachten! :wors
-
AuteurBerichten