Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Was al in het bezit van een Kadett GSI 16V maar heb als daily nu ook een Vectra a 1.8i uit ’93 aangeschaft.
Is daadwerkelijk van een oud vrouwtje geweest met maar 118.130 km op de teller.
De Vectra heeft ook altijd binnen gestaan en dat is ook wel te zien.
De carrosserie is heel goed, heb alleen een klein plekje in het rechter achterscherm ontdekt en ook meteen gemaakt.Verder ziet de auto er van binnen en buiten ontzettend goed bijgehouden uit.
De foto’s zijn niet de beste maar deze volgen nog wel een keer.
Hij staat inmiddels al enkele weken weer terug in de garage.
Hier een kleine impressie van hoe hij er nu bijstaat.De voorkant is helemaal vernieuwd, alles is vervangen behalve de kokerbalken.
Deze zijn goed schoongemaakt en ingespoten met zinkspray.
De balken gaan straks nog wel behandeld worden.@Vinci wrote:
Ik heb er nog een staan van de diesel, heeft enkel ander sleepoog, is overigens net zo zeldzaam. Verschil is dat van de 16V koets de torsiestijfheid komt van de tussenbalk zoals hierboven en de radiateurbalk is dan heel slap enkelwandig, dus zonder onderplaat. De balk is niet veel platter aan de achterkant, maar vooral de voorkant. Ook horen er links en rechts beugels bij en de 8V las je zo onder de uiteindes van de langsbalken.
De 16V is eenvoudig na te maken op een zetbank, enkel de vorm bij het sleepoog er in slaan is lastig, maar iets wat past en net zo goed werkt is niet lastig. Je kan de 8V balk ook redelijk makkelijk bewerken dat hij net zo’n soort vorm krijgt, dat heb ik nu gedaan, maar wel met onderplaat voor mijn vierde motorsteun (a la astra g) dan heb je wel wat meer stevigheid nodig natuurlijk.
Ik overweeg nog om de 16V te laten reproduceren, en dan komt voor de vorm die diesel balk goed van pas, dus doe ik nog niet weg. Zoek enkel nog het sleepoog, was ooit ook los leverbaar die plaat met tuit, maar ook nergens meer te vinden inmiddels.
MMDronten verkochten zo’n 4-5 maanden geleden hun laatste 16v radiateurbalk nog voor 149 euro. Stevig prijsje voor een ding ooit 78 euro bij de dealer.
Deze heb ik inmiddels op mijn Kadett zitten.
Heb nog wel de oude radiateurbalk in mijn bezit.Deze is nog in goede staat.
Dus als je hiervan een mal wil maken kan ik eventueel nog helpen.Toevallig nog een gsi bumper over met mistlichten hahaha.
Zoek er nog 1 voor mijn witte kadett.Ik zou proberen om jblfreak te pakken te krijgen op de forum.
@renej wrote:
Die witte is wel een echt restauratie project..
Dat je al het plaatwerk nog kunt krijgen voor een kadet, astra f is al moeilijk.Valt ook echt niet meer mee om originele onderdelen te vinden hoor.
Gelukkig zijn er nog forumleden die mee willen helpen.In de tussen tijd zijn we ook weer begonnen aan een oud project.
Ondertussen de achteras aangepast aan schijven en ABS.
Tank herplaatst.
Handremkabels omgezet.
Stuurbekrachtiging gemonteerd.
Radiator passend gemaakt op stuurbekrachtiging en oliekoeler.
Nieuwe remleidingen gebogen achter.
Voorpoten omgebouwd zodat ze in de schotels van de D kadet passen.
En nog een hoop kleine dingen.
Moet hiermee wel een beetje aan de gang blijven.
Deze staat nu op de brug waar dadelijk de E weer op moet komen voor de opbouw.Zo na een lange tijd afwezig te zijn geweest op de forum zal ik maar weer eens een update plaatsen.
Ik heb in de winter niet stil gezeten met de kadett.
Hieronder een ‘kleine’ update.
Zo de oude krachtbron is verwijderd van de Kadett.
Eens kijken of we in de nabije toekomst een andere warm plekje voor hem kunnen vinden.Een van de reden van deze demontage:
Alles gaat er af aan de voorkant.
Heb dankzij mede forumleden allemaal nieuwe plaatdelen kunnen bemachtigen.
Ook de binnenkant gaat weer uit elkaar, zodat ze met de nieuwe binnenschermen plaatsen niet per ongeluk het interieur beschadigen.
3 september 2015 om 09:55 In reactie op: Foto’s van lastig te krijgen originele onderdelen #18249415Hoop toch eens de loterij te winnen.
Blijft mooi al dat nieuwe spul.Heb ze vanavond ook nog maar gespoten.
Met de föhn ging niet werken.Vast voorproefje voor morgen in Breda……..
@.:Stoffel:. wrote:
Als ze nog niet gespoten zijn geweest kan je ze met de hete lichtfhon tr in kleur krijgen
:thumb Dank je.
Van het weekend eens proberen.
Misschien dat ie er dan in Breda dit weekend er net iets netter uitziet hahahaHoi Michel,
Waren de skirts en die afwerk lijstjes al zwart of heb je deze zelf zwart gemaakt.
Ik heb er grijze op zitten maar deze zijn nu flink verweerd.
Weet er iemand hoe ik deze weer in oude glorie kan herstellen?Groeten Barry
@Vinci wrote:
Zal er nog een paar proberen te bestellen, hoop dat er nog voorraad is, kan hier niet van in de voorraad kijken namelijk. En die lijstjes heb ik nog wel liggen ja, zijn import, dus van heel dichtbij zie je wel wat afwerkingsverschilletjes, maar in Europa zijn ze in die kleur uitgestorven en zelfs gebruikt in goede staat (niet gebroken en zo) erg zeldzaam. Die zitten op €4 per stuk.
Dank je wel. Wederom
Vinci wrote:€14,85 en originele hoezen raad ik af, je kan op internet op diverse plaatsen echt lederen hoezen bestellen, ook voor de handrem, en die zijn eigenlijk veel beter. Je hebt dan alleen de plastic binnenkant er niet bij, maar die kun je van de oude gebruiken.Alleen de rubberen hoezen zijn daarmee niet makkelijk vervangbaar. Die zag je wel op de modellen voor 1989, met lage tunnel, zonder KAT. Daarvan bestaan twee modellen, een wat kleinere iets rondere, en een beetje rechthoekigere die lijkt qua vorm op de modellen na 1989.
Fotootje helpt dan wel..
Zo’n 6 versnellingen wil ik wel . Mag bij de rest via de bestelling haha. Zal zaterdag even een foto maken. Heb jij ook nog twee zwarte afwerk lijstje voor de deurhendels aan de binnenkant.?
@Vinci wrote:
6-speed decal en 5-speed decal voor lederen schakelknop.
Wat kost die 6 versnellingen ?
Het liefst ook nog met nieuwe hoes :DHandige site die van Kroon Olie.
Dank je Vincent
Verkeerde knopje.
Nu weer verder met de rest.Nog een overal met de bestuurbekrachtiging.
Na al het klussen ook maar eens de auto goed gewassen en in de was gezet.
All a car needs is a little love hahaha
Zo weer een productief weekje.
Op verzoek van Rolf hier wat foto´s van het muziekske achterin.
Ben alleen nog niet zo te spreken over de linker kabel.
Verder ook nog het stuur huis kunnen vervangen voor een met stuurbekrachtiging.
@.:Stoffel:. wrote:
Ziet er netjes uit?
Heb je 2 passagiersstoelen genomen?Nee, als het goed is niet. De bestuurdersstoel is in hoogte verstelbaar. De passagiersstoel niet. De hendels in zee naar voren te klappen zitten ook goed.
Moet wel zeggen bij een passagiersstoel die ik nog heb staan zit aan beide zijden zo’n hendel.
Maar deze waren nog de netste die ik had haha.
Zoals beloofd de foto’s met een compleet interieur.
Moet het leer nog wel een keer in de poets zetten.
De binnenspiegel hangt inmiddels ook aan de voorruit.
Nu op naar het volgende.
Stuurbekrachtiging monteren.Weer wat updates van afgelopen weekend.
Wat kleine plekjes ontdekt. Deze meteen geschuurd en in de zinkspray gezet.
Plekjes links in de hoek ook meegenomen.Nieuwe vloerbekleding van een Champion, mede mogelijk gemaakt door Vincent (Vinci van de Forum).
Meteen kabeltjes aangebracht voor wat eventueel wat herrie achterin.
Ben inmiddels ook al een stuk verder.
Alleen de bestuurders stoel nog monteren en de Champion deurpanelen.
Alles is meteen met een sopje afgespoeld zodat het weer als ‘nieuw’ lijkt van binnen.
Was in de luxe positie om van twee complete Champion interieurs het beste uit te kunnen kiezen.Foto’s volgen snel.
Zo inmiddels de kabelboom weer terug op zijn plaats.
Ook maar meteen even onder de dikke mat gekeken.
Ziet er nog allemaal heel ‘gezond’ uit.
Denk dat ik de rest laat zitten. -
AuteurBerichten