Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Wat een bullshit opmerking….
Juist in de cross rijden motoren mee waar jullie niet eens over dromen!
ook in de std klasse :jerry
Hier op het forum zitten er maar 1a2 die een echt dikke xe hebben.
En 1 ervan heb ik aan hem verkocht 272pk en 248nm ook een motor uit de cross ;)
Wat de ts van plan is steun ik ook niet maargoed hij zoekt een zuiger en wil niet afgebrand worden.
En vinci zelf honen gaat prima,mits de maten nog kloppen en het puur voor de nieuwe zuigerveren is.Mmm moet toch maar eens 2 fusees halen en aandrijfassen…
Spoorbreedte verschilt niet zo heel veel dus moet pas te maken zijn.
Meten is weten ;)Wacht ffe…..
Dus je moet dan op de testbank met een laptop en een bak met sproeiers :cry
setje 40mm gasklephuizen kosten de wereld niet.
Das veel beter als die rommel dat elke keer verloopt etc.Veel gemaakte fout,gebeurd de beste!
@miruni
Filmpje doet het geluid geen eer.
Klinkt in het echt super!Vergeet de z20let oliepomp niet….
Beetje jammer als alles klaar is en de oliepomp geeft problemen.Vinci,
bedoelde lopen kloten in de zin van imitatie pompen x22 pompen xev etc.
En het gaat hier ook niet echt om een straat motor ;)Bewezen combinatie bij een nieuwgebouwde motor is een z20let pomp met 10w60 castrol of die kendall olie.
Druk en de smering is dan perfect en ook bij 8000+ toeren.
Waarom zou je lopen kloten als de oplossing bewezen en voorhanden is?
Maar dat heeft niets met niels zijn probleem te maken ;)
Wacht nog steeds op de foto’s :hmmzDat moet het haast wel zijn..
Vooral als de motor op Dta kms etc loopt heb je geen pingelsensor die het ergste voorkomt.
maar we wachten de foto af……Z20let pomp erop en dan moet het gewoon kunnen,rijden er wel meer met 8000 toeren.
Detonatie is denk ik de oorzaak,olie druk 2x lijkt me sterk.
grZuigers geen sporen van detonatie?
Aangezien je bij de heropbouw alles nieuw of anders hebt gebruikt blijft alleen de kop en inlaatsysteem over.
Als je een slechte of verstopte injector hebt kan hij gaan pingelen en daardoor een lager stuk gaan.
Hij drukt de oliefilm ffe weg en dan weet je wel wat het resultaat kan zijn.
En aangezien je in de crossauto een pingelende motor niet hoort.
is maar een idee…17 juni 2013 om 20:14 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373586Die tip van aangepaste bak heb ik marcel ook gegeven.
Maar dan kom je denk ik al bij een klauwbak
Quaife is ook niet je van het…
Bouwkwaliteit is ruk pasvorm ook.
Zet je het in elkaar zo uit de doos gaat het stuk,alles moet je dubbel checken enz.
Beetje lullig als je net 2500euro heb uitgegeven :thumbdown
Maar aangepaste bak doet ook maatwerk,mooie kans voor hun om te bewijzen hoe sterk hun spul echt is ;)Als je de compressie gaat testen met de andere nokkenassen heb je een vertekend beeld….
Berekenen is de enigste optie ;)Laat het onderblok ffe opmeten met de zuigers erbij.
Is de maatvoering nog binnen de waardes ffe laten honen en nieuwe zuigerveren erop.
En monteer een nieuwe oliepomp.
Kost nu ffe 300 meer maar vergeleken bij de kosten bij een kapot gelopen motor het risico niet waard.
Uitlaat spruitstuk lekker std laten,tot 220pk prima geschikt.
Kop bewerken is wel nuttig mits iemand het doet die het snapt ;)Ben blij dat het spul weer in goede handen is :thumb
Is echt kwaliteit,en alles is er bij dus het monteren is een eitje.
Succes ermee maikel en bij vragen bellen ;)3 maart 2013 om 00:07 In reactie op: E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!! #18059446Dan word het anders idd.
al zijn er voor een kadett nog wel meer truckjes om hem beter te krijgen voor de cross.
Maar die mag hij zelf uitvinden ;)1 maart 2013 om 23:30 In reactie op: E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!! #18059444Voor de autocross hebben deze aanpassingen weinig zin.
Sommige wel maar dan in mindere mate.
Schokbrekers maken daar het verschil.
beetje meer castor en camber is nooit weg.
Maar dit moet wel gebeuen ZONDER de carros en of stuurinrichting aan te passen.
Dus echt alleen met de topmounts,draagarmen erc moeten std blijven.
Met een setje bilstein of koni kom je niet ver.Word hij met de cross gbruikt?
Zoja dan zijn die blauwe plekken we te verklaren natuurlijk.
Zeker icm een cinterplaat.
Of start jij niet volgas?Pak er een voor een z20let zoals hierboven vermeld…..
Met std zuigers en een iets gevlakte kop moet je je niet te druk maken.
grheb je al gasklephuizen?
Heb ze passend liggen voor een xe en betere als jenveys….
incl brandstofdrukregelaar gaskabel luchtfilters injectoren etc.
gr dennisJa Marcel diverse rijders stoppen met rijden.
Dan word ik weer ingeschakeld!
Itbs zijn 45mm maar wel erg lang,dus weet niet of dat in een mini past?
Helaas geen dta’s voor de verkoop heb er zelf 2 maar die gaan niet weg.
Heb wel een vems maar die gaat alleen met de itbs weg.
Moet nog steeds jouw monster nog eens bekijken..
Zal wel eens rondkijken voor een s40 pro voor je.
Gr dennisspec koppeling?
Ik heb alles voor je liggen….
Nieuwe wossner 12.5 compressie zuigers.
Geboord onderblok op maat voor de wossners.
Goede krukas met nieuwe lagerschalen.
Set gasklephuizen betere kwaliteit als jenvey(deze verlopen niet) met luchtfilter en gaskabel.
Kabelboom met alle sensoren en een brandstofdrukregelaar.
En een Vems ecu met wideband lambdasonde.
Hoef je alleen nog een kop oliepomp en pakkingset.
Pm me maar voor de prijs.
gr dennisIk wou geen zeiker zijn dus heb mijn mond gehouden maar idd is een beetje een vreemde vogel…. :thumbdown
Juist dat is de waarheid!
Alles zit erbij kabelboom is gemaakt door DP enginering dus gaan verknipte std boom.
Alles is in nieuwstaat kost je normaal ongeveer 2700euro ex afstellen! -
AuteurBerichten