20XE Rebuild + inbouw cabrio

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling 20XE Rebuild + inbouw cabrio

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17256457
    Ludolf
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 December 2008

      onlangs heb ik een 20XE blokje aangeschaft met het idee om deze in een project auto te leggen, uit eindelijk tot de beslissing gekomen om hier dan meteen maar een cabrio van te maken (astra of kadett ben er nog niet helemaal uit welke).
      maar het was toch de bedoeling om eerst het blokje aan te pakken, aangezien ik toch iets meer wil dan het standaard vermogen.
      Motorblokje compleet uit elkaar gehaald en ondertussen in de motorsteun gezet.

      Vandaag een paar uurtjes in de weer geweest met een stukje scotsbride en wat kruipolie, en ze ziet er weer uit als nieuw.

      waarna ik dit nummer tegen kwam rechts onder op het blok, aan de 4e cil. kan iemand mij vertellen wat dit nummer voorsteld? het is niet geweldig leesbaar maar er staat 00 00 00 01

      had ook al de nodige onderdelen besteld zoals:
      stalen koppakking
      arp lagers
      arp drijfstangbouten
      arp kopbouten
      arp vliegwielbouten
      82graden thermostaat
      nieuwe pakkingen en keringen
      nieuwe waterpomp en D-riemset
      variabele druk regelaar

      en nu is het nog zoeken naar de verdere onderdelen die op de planning staan.
      zoals een settje snelle nokkenassen
      lexmaul spruitstuk
      motorsport uitlaatspruitstuk
      en eventueel wat we nog tegen komen wat aan pk winst kan helpen.

      ondertussen ligt de cilinderkop bij een bedrijf om hem te vlakken en af te persen.
      waarna de kleppen opnieuw worden ingeslepen en deze verder ook alles nieuw krijgt wat los kan.

      #18119147
      Ludolf
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 December 2008

        en iemand een idee hoe ik de foto’s iets groter krijg? komen van imageshack,
        ik weet dat je vroeger de .th weg moest halen maar die staat niet meer in de link

        #18119148
        otdh
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 March 2010

          die getallen 00 00 00 01 staan voor de zuigermaten per cilinder

          als je meer vermogen wil, en de kop ligt toch uit elkaar, laat m dan meteen flowen

          #18119149
          stoppelflieger
            Lid sinds:
            14 January 2007

            Laat het onderblok ffe opmeten met de zuigers erbij.
            Is de maatvoering nog binnen de waardes ffe laten honen en nieuwe zuigerveren erop.
            En monteer een nieuwe oliepomp.
            Kost nu ffe 300 meer maar vergeleken bij de kosten bij een kapot gelopen motor het risico niet waard.
            Uitlaat spruitstuk lekker std laten,tot 220pk prima geschikt.
            Kop bewerken is wel nuttig mits iemand het doet die het snapt ;)

            #18119150
            Ludolf
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 December 2008

              oke op die manier, ik vroeg me al af wat ze betekende.

              miss indd wel zo verstandig om een z20let pomp te monteren
              heb het al eens eerder gehad dat de lagers uit het blok gelopen waren, was ook met een 180 pk blokje alleen lag daar de toerenbegrenzer over de 9000 toeren.
              en het spruitstuk is nou niet alles meer… onderkant is vrij plat en het metaal is goed dun geworden. dus vandaar.

              en die kop zie ik nog wel, oud stage bedrijf doet dat dus miss dat ik daar maar weer eens moet gaan buurten.

              #18119151
              Ludolf
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 December 2008

                Na het enige zoekwerk, afgelopen week toch maar een andere oliepomp aangeschaft.
                hierbij een X20XEx oliepomp geworden, aangezien deze met minimale aanpassingen zo op de 20XE past.
                alleen was ik ff vergeten dat de olie aanzuigbuis van de 20XE niet past, en had ik deze niet mee besteld…
                nog waar weer ff een paar dagen wachten dan, en dan kan het vers gespoten carter er ook weer terug onder.

                Ondertusse ook een Lexmaul inlaatspruitstuk gevonden en verwacht deze komende week.
                vanmiddag ook een belletje gekregen dat mijn cilinderkop klaar is, dus deze kan er een deze dagen ook weer terug op.
                nadat de kleppen opnieuw zijn ingeslepen natuurlijk.

                Hopenlijk dat komende zaterdag het carter weer terug op zijn plek zit, en de cilinderkop er weer terug op zit.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.