Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dankjewel Henk!
Hopelijk kan ik dit weekend verder werken aan de ascona en krijg ik hem aan de praat.
Normaal moet het nu wel lukken met jouw uitleg, waarvoor dank!@StijnV wrote:
Bedankt voor uw snelle reactie!
Maar ik ben er nog niet, op de 3-polige stekker komen andere kleuren toe dan op uw beschrijving.
Bij mij komen verschillende draden toe op die driepolige stekker:
op pin 1: wit(met nr28)
op pin 2: zwart
op pin 3: rood/zwart; wit(nr4); wit(nr4/1)
wat mag ik op die pinnen aansluiten?
zie foto:Verder heb ik nog een dikke rode (die rechtstreeks op de + accu mag), en een dikke zwarte. Is die dikke zwarte voor rechtstreeks op de – accu?Die dikke zwarte heb ik op de inlaatcollector aangsloten
Verder komt er origineel een groene draad toe op de stroomverdeler en gaat naar de ontsteking: deze draad gewoon laten zitten?
(Ik zit wel nog met de conventionele ontsteking, dus géén elektronische)
zie foto’s:
Verder heb ik een blauwe draad komende uit de originele kabelboom die oorspronkelijk op het thermostaathuis van de carburateur zat, moet ik deze nu op het thermostaathuis van
de injectie aansluiten? heb ik zo aangeslotenNu komt op de startmotor een zwart/rode draad toe vanuit de originele kabelboom, deze laten zitten of doorknippen?
zie foto:Terug een hoop vragen,
hopelijk kunnen jullie me wat wijzer maken.mvg,
StijnBedankt voor uw snelle reactie!
Maar ik ben er nog niet, op de 3-polige stekker komen andere kleuren toe dan op uw beschrijving.
Bij mij komen verschillende draden toe op die driepolige stekker:
op pin 1: wit(met nr28)
op pin 2: zwart
op pin 3: rood/zwart; wit(nr4); wit(nr4/1)wat mag ik op die pinnen aansluiten?
Verder heb ik nog een dikke rode (die rechtstreeks op de + accu mag), en een dikke zwarte. Is die dikke zwarte voor rechtstreeks op de – accu?
Verder komt er origineel een groene draad toe op de stroomverdeler en gaat naar de ontsteking: deze draad gewoon laten zitten?
Verder heb ik een blauwe draad komende uit de originele kabelboom die oorspronkelijk op het thermostaathuis van de carburateur zat, moet ik deze nu op het thermostaathuis van
de injectie aansluiten?Nu komt op de startmotor een zwart/rode draad toe vanuit de originele kabelboom, deze laten zitten of doorknippen?
Terug een hoop vragen,
hopelijk kunnen jullie me wat wijzer maken.mvg,
StijnHallo,
De ombouw is bijna een feit, ik zit enkel nog met een paar elektrische problemen/vragen.
Wie zou mijn kunnen helpen aub want ik wil er nog eens in rijden, is al véél te lang geleden.1ste: de + van mijn benzinepomp, waar sluit ik die op aan?
2de: op bijgevoegde foto (van mantablog) staat een ‘verbindingsstekker’ (brandstofpomp; startmotor; contact), maar waar kan ik deze stekker op aansluiten? Of wat moet ik ermee doen?
3de: op bijgevoede tekening (van opelforum) staat een aansluiting van de startmotor naar het relais, maar moet ik zelf nieuwe kabels leggen daarvoor?
Ik raak er maar niet uit, wie kan mij helpen?
Alvast bedankt!hallo,
Voor de kenners enkele vragen:
Als ik alles aangesloten heb, mag ik dan zomaar de motor (proberen) starten?
Of moeten er eerst zaken afgesteld of geregeld worden?
Het is maar dat ik zeker geen schade aan mijn motor wil door hem zomaar te starten.
Ik veronderstel dat de ontsteking zoiezo opnieuw moet afgesteld worden met een stroboscooplamp? klopt dit?alvast bedankt,
StijnRechts dus, heeft een grotere diameter.
Maar waar moet ik de elek van de pomp op aansluiten?Maakt het een verschil uit welke aansluiting ik neem op mijn tank als depart en retour?
Ik zou rechts depart nemen en links retour, maar wou toch eens zeker zijn voor ik alles aansluit.En waar sluit ik de draden komende van mijn benzinepomp aan?
Dankjewel!
Die 2.0Skop laat ik erop.
Heb geen tijd meer gehad om eraan verder te werken.
Verder op zoek achter de juiste koelwaterslangen.@StijnV wrote:
Weet er verder iemand welke soort draad de bouten hebben waarmee de collectoren aan het blok zitten?
Ik zal één gat moeten hertappen maar de draad van die bouten is volgens mij geen ‘gewone’ draad.Zou er iemand dit weten aub?
Verder al een verloopstuk gevonden maar de afsluitstop er nog niet uit gekregen, we blijven proberen.
Die afsluitstop zit inderdaad muurvast! geen beweging in te krijgen, door te proberen al wat beschadigd door de inbussleutel die door draaide.
Ik zal hem eens proberen op te warmen en hopelijk dan beweging in te krijgen.
Verder tips om hem los te krijgen?Weet er verder iemand welke soort draad de bouten hebben waarmee de collectoren aan het blok zitten?
Ik zal één gat moeten hertappen maar de draad van die bouten is volgens mij geen ‘gewone’ draad.dankje voor de duidelijke foto!
Dit verloopstukje, heeft dit een specifieke naam als ik dit in een autopartszaak ga halen?
bedanktBedankt, ik zal die brandstofpomp er voorlopig laten opzitten.
Verder nog 2 vragen, mijn originele gaskabel is te kort, welke gaskabel dien ik te kopen?
Heeft iemand daar een referentienummer van of iets liggen in West-Vlaanderen?Er komen 2 darmen van de chauffage (kachel), 1 sluit ik aan op het T-stuk aan de waterpomp,
maar waar moet ik de andere aansluiten? Mss een foto daarvan?alvast bedankt
bedankt,
Als ik die 2 bouten los die rood omcirkeld zijn komt mijn olie eruit,
is er een stuk dat daarop past? of moet ik zelf iets maken om dit gat te dichten?
Waarom is hij weg?
Was zo’n mooie wagen.
schuift wel goed hé!
dat is een mooie foto
weet je gegevens over de blauwe ascona?
motor? sper? -
AuteurBerichten