Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Aloa daar ben ik weer, eindelijk mijn eigen kop weer terug, gereviseerd en al…. geen extra kosten Alleen heb ik nog even een vraag, met de vorige cilinderkop vervanging heb ik nieuwe kopbouten gebruikt, moet ik deze nu weer vervangen (zijn dit rekbouten) of kan ik die gewoon nogmaals gebruiken…
gegroet Stefan
komt ooit wel goed met de gsi….. ;)
Ha Axel,
Gelukkig had het revisiebedrijf mijn “eigen” kop nog liggen (c16xe) Vriendelijk gevraagd of hij deze dan toch maar voor mij in orde wil maken, ondanks het feit dat hij er niet in geloofd dat mijn problemen afkomstig zijn van een verkeerde (x16xel) cilinderkop. Dus wordt weer koppensnellen, maar dan heb ik in ieder geval wel weer mijn eigen cilinderkop terug :D Dan maar hopen dat het probleem verholpen is, stel dat er toch nog iets niet lekker zat (wat ik me haast niet kan voorstellen, alles nl. 10x gecontroleerd) heb ik in ieder geval alles weer een x vastgehad ;)
Bedankt voor je interesse :wors , ik hou je op de hoogte !! :thumb
Stefan
:thumb
Bijna zeker een slechte stekkerverbinding op de kachelweerstand, beetje jutteren en hij werkt weer…
beetje lastig te zien op de foto, maar de vanger zorgt ervoor dat je deur niet te ver open gaat (als deze te ver gaat kan hij inderdaad het scherm raken met een vervelend geluid tot gevolg…
Vanger kapot, kan verder geen kwaad, deur valt er niet uit ;) alleen lastig, ook opletten bij harde wind…
Ketting is inderdaad onderhoudsvrij, alleen kan een ketting wel zijn spanning verliezen door een defecte spanner. Dit is soms inderdaad wel te horen door een rammelend geluid, dat gaat goed totdat de ketting zo slap ligt dat hij over de tanden heen schiet, met alle gevolgen van dien, Een ketting breekt nooit zomaar…
Op die foto, dat boutje wat je mist heeft niets met de deurvanger te maken, ik denk een kapotte deurvanger, hoor je ook een knak met openen van het portier??
Aloa, Boutje weg heeft denk ik alleen niets met de deurvanger te maken, zit de deurvanger aan de portierkant nog wel met twee boutjes vast? Ik vermoed anders ook een defecte deurvanger…
Stefan
pfff… wat een ellende alles nagelopen, alles goed gemonteerd, nogmaals distributietiming gecontroleerd 100% goed.
Nu ben ik toch echt bang dat ik een verkeerde cilinderkop van het revisiebedrijf heb terug gekregen (vermoedelijk een x16xel i.p.v. een c16xe /x1,6xe)
Op de terug gekregen cilinderkop staat: 90470271 ingegoten, als ik dit nummer in google intoets kom ik iedere x op een x16XEL is dit ook zo ?? Mijn oude cilinderkop heb ik natuurlijk niet meer ( hopelijk het revisiebedrijf wel, is al weer een paar weken geleden) dus ik kan niet zie wat daarop staat. Iemand een idee of heeft iemand zelf een c16xe waar hij/ zij het nummer van de kop vanaf kan lezen…
Alvast erg bedankt voor jullie moeite
Stefan
Hoe kan ik zien of het een x16xe of een x16xel cilinderkop is ??
Staat volgens mij niet op de kop…
en Arjan, wat bedoel je met niet passen van de xel kop…
Yep, distributie staat 100 % goed (3x gecontroleerd) Het stroppen bij gasgeven: komt niet op toeren ploft wat en bij gas onderin pakt hij heel langzaam maar niet lekker op (stationair loopt hij goed)
Ga even kijken wat voor kop het is….
Ha Arjan, bedankt voor je snelle reactie, weet zo snel niet of het een x1.6xe of een xel is die ik erop heb gelegd (waarom zou die xel er niet oppassen dan?) Kop die ik gemonteerd heb past goed (kleine aanpassing distributiedeksel)
Stel dat het een x16xe is, met dat pk verschil, hoeveel is dat dan en is dat erg merkbaar??Dus zou mijn klacht aan een verkeerde kop kunnen liggen??
Bedankt
-
AuteurBerichten