Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Of er teveel brandstof wordt ingespoten weet ik niet. Wel vermoed ik een vicieuze cirkel. Overal lees ik dat lambdasondes bestand zijn tegen 1 liter olie op 1000km maximaal. Dit vanwege vervuiling van de sonde.
Aangezien ons stalen ros, er op de snelweg slechts 150 180 km over doet zal deze wel verwoest zijn. En zal die wss een aardig slokje binnen krijgen.
Op dit moment zitten we even met de handen in het haar wat we moeten doen met de auto. Zowel garage en bevriende monteur zeggen beiden, kappen ermee. Echter is onze situatie zo, dat er niets is om te kunnen repareren, of inruilen…..
Ik heb zelf nog niets aangepast, enkel even gekeken. Het lijkt ook alsof de stand van de uitlaat nokkenas niet in lijn staat. Dit was puur toeval dat het op deze manier stond. Ja wat is goed door trekken, heb weinig vergelijking materiaal. Auto is niet bijzonder snel, heb er ook nog niet echt mee lopen trappen.
Zou het wel kunnen dat hierdoor mijn nokkenassen zijn aangetast?
Wel zag ik dat de spanner 1 bonk roest is, dus deze zal wel niet vervangen zijn. Zit ook wel wat speling op, weet niet of deze retestrak moet staan, of dat de plus minus 5 mm speling hoort.
Goedenavond allen, vandaag toch maar even het kleppen deksel eraf om te kijken hoe of de wat. Nu is mijn vraag, als de ketting zo van tijd staat, kan dit de problemen opleveren die ik nu ervaar olie verbruik, hoge carterdruk. We hebben er inmiddels ruim 9000km mee gereden. Wel moet ik vermelden dat 1/8 tank er zo door heen vliegt. Verbruik ligt soms 1 op 7 in de stad. En snelweg hebben we de laatste keer op 400km bijna 40 45 liter verstookt. :help:
Hallo allemaal,
Wegens privé omstandigheden even niet in staat geweest te reageren. Ben er ondertussen achter dat er in ieder geval een erg hoge carterdruk is, de druk is krachtiger als die uit de uitlaat komt. Vermoedelijk de zuigerveren dus, tevens is de (volgens de factuur 15000 km geleden vervangen) ketting aan het klapperen, of een big end welk aan het overlijden is. Bij een koude start zou je denken dat het een diesel is. Gasklep is ook aardig zwart, en smerig…
Laatst bij vrienden even gekeken, en na een paar keer gas geven tot 4 a 5000 toeren, en daarna voluit stond de straat blauw van de rook.
Het plan is nu om een blok op de kop te tikken, en die dan op het gemakje weer opbouwen. Enkel een nieuwe kettingspanner erop.
Op deze manier inruilen of verkopen heeft totaal geen zin, dan kan ik mezelf niet meer in de spiegel aan kijken…
-
AuteurBerichten