Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De 871 klauw is te smal en is ook voor kleinere schijven.
Je kunt wel alle klauwen gebruiken met een 9** nummer. Zoals 971, 972, 977, 978 enz
Zijn allemaal voor 24 mm x 256 mm schijven.
Ziet er netjes uit als de klauwen een beetje verf zien, lijkt gelijk anders :D .
Succes met de ombouw.
Als ik kijk naar waar de koppelingsplaat heeft gelopen denk ik dat er een 8 inch plaat op heeft gelopen.
De 8,5 inch zit dichter op de groef die net voor de bouten zit op de foto.
Dus gewoon op ebay of bij de brezan even een nieuwe 215 mm koppeling bestellen ;) .
Volgens mij las ik in je motorombouwtopic dat je een 2.2 in had gebouwd. origineel hoort daar een 9 inch vliegwiel in met dus een 228 mm koppelingsplaat.
Weet niet of de 2.2 nog compleet origineel was en wat er achter die 2.4 zat, maar de GT/E koppeling past niet op een 9 inch vliegwiel.
Verschil in het 9 inch en het 8,5 inch vliegwiel is dat bij de 9 inch de boutgaten bijna op de rand zitten en bij de 8/8,5 inch ze ongeveer 20 mm uit de kant zitten.
Als je nou eerst vertelt welke sproeiers er nu in zitten. Ook stationair.
Zou wel iets helpen ;).
Die luchtcorrectiesproeiers zijn ook wel aardig aan de grote kant.
De koppeling van een 2.0E is ook 4 punts met diameter van 215 mm. 8,5 Inch dus
Die van een 2.0S kan in sommige gevallen gewoon dezelfde koppeling zijn, anders is ie 8 inch en dus 203 mm.
Koppeling van een 2.0E en een 2.0S zitten gewoon op hetzelfde platte vliegwiel.
[rquote=1877347&tid=117082&author=McLambo][rquote=1877311&tid=117082&author=Rik Ophuis][rquote=1877294&tid=117082&author=McLambo]Ondanks dat de nieuwe remklauwen er nog heel knap uit zien, ga ik ze toch ontroesten en opnieuw in de zwarte lak zetten.
Omdat de boel dan toch gelijk uit elkaar ligt, gelijk maar een revisiekitje er tegen aan.
Maar.. waar kun je dit kopen? (dus een setje voor de cilinder, en ook die rubbers van de glij-stangen?
bekende adresjes in de buurt van ermelo al gebeld, maar niemand het wat[/rquote]http://www.eBay.de, zoek bijvoorbeeld maar eens op “bremssattel reparatursatz manta”[/rquote]
Thanks, hier had ik zelf ook al aan zitten, denken (buiten het feit dat ik nu astra GSI klauwen heb), maar vaak is het zo dat je onevenredig veel verzendkosten moet betalen voor een paar prut-dingen van 2 tientjes. Ik loop dat liever lokaal ff een zaak binnen met de klauw in mijn handen, zodat we ook weten dat het past etc.[/rquote]
Ik druk normaal alleen de zuiger er uit, rubbertje er even uit en even dat voorste randje voor het rubber schoonschuren en als je het dan weer met Até remklauwvet monteert is het weer als nieuw.
Ook de zuiger even ontdoen van roest natuurlijk.
Heb je als het er een beetje normaal uitziet het gewoon weer deftig voor elkaar zonder revisiesetje, maar dat is mijn mening;).
19 februari 2011 om 21:03 In reactie op: Vraagje over strip onderaan raam. Kad. C, Opgelost met dank #17819899Ik maak normaal altijd de strip en het rubber goed schoon en doe er dan iets afwasmiddel aan en dan tik je de rand er gewoon op met beleid.
Is mij nog nooit misgegaan;). Succes.
Remmen al gemonteerd, Lammert?
[rquote=1857631&tid=120800&author=McLambo][rquote=1734814&tid=120800&author=sniksnak]@eddepet007:
Heb de baksteun gemaakt van strip 50×8 nagebogen in lijn van de originele 4 bak steun en heb er om hem breder te maken naar achter een stuk 50×8 bij aan gelast.
Bak zit vast met standaard trillingsdempers met m10 draad en komt dan mooi uit in de hoogte.
Zie foto’s van de baksteun
[/rquote]Zo, DAT ziet er netjes uit!!!
Is het geen idee’tje om die dingen te verpatsen aan serie?
Zijn meerdere plekken op de Manta/Ascona waar je met een klein beetje creativiteit van die universele rubbers kan toepassen.[/rquote]
Bedankt voor het compliment.
Welke dingen bedoel je? Die rubbers of van die strippen?
Ja weet het, de banden is ook mijn smaak niet.
Is 165-50-15 en die zaten erop:(, maar het ouwe moet eerst op dus daarna komt er 185 of 195-45-15 banden op.
En de verlaging pas ik nog wel iets aan.
Nu met de turbo’s van MantaRobin, Robin nog bedankt voor de vette velgen.
Dat knietje dat verkeerd omdraait, zit normaal op de ZF 5 bak.
Misschien over dat knietje? Heb ik wel belang bij:D?
En de kabel moet wel gewoon op de bak passen moet ie alleen het pennetje er even uit trekken.
Niemand geen tijd om de stoel op te halen:cry, gaat ie deze week naar de stort.
Kunt niet alles bewaren hé.
Was vandaag aan het opruimen in de schuur bij mijn moeder en vond nog een ascona b sport stoel.
Is de bijrijderskant en is nog redelijk heel.
Voor de liefhebber is ie gratis af te halen en nee ik ga hem niet verzenden;).
En hij is nog een beetje smerig met een paar bladeren en vogelstr***.
Bij interesse even U2U of 0623487492 bellen
Jow Moshe die intercooler zit nu echt wel mooi op zijn plaats.
Komt het toch nog goed met die originele look:D.
Succes met de rest.
Groeten Barry
heb nog wel een 2.0S staan met snelle nokkenas en sinterkoppeling met oliekoeler, drifte mijn ascona wel mooi mee;), zie te koop aangeboden.
26 augustus 2010 om 05:38 In reactie op: Kilometerteller c-Kadett 16v wijkt behoorlijk af….? #17717311Bak hoeft niet open voor het gekleurde wieltje, bij de kilometerkabel aan je bak zit een m6 boutje waar je de complete aandrijving mee uit de bak kunt halen en daar kun je dan het tandwieltje in zetten.
23 augustus 2010 om 16:36 In reactie op: Kilometerteller c-Kadett 16v wijkt behoorlijk af….? #17717308je kunt ook een ander kleur tandwielasje in je bak zetten waar de kilometertellerkabel in zit die overeenkomt met de 3,89 tandwielverhouding en dan eventueel de klok nog iets aanpassen aan de 175-50ers zoals hierboven beschreven staat.
je hebt geloof ik rode, gele en blauwe tandwielen voor de diverse overbrengingen maar weet het niet zeker want ik heb geen verstand van auto’s;).
En de pookhoes onder de console vast maken:), verder mooie auto.
SR spiegels zou ik ook zeker doen, alleen hou je dan de gaatjes van de oude spiegels:(
@ manta_dennis:
Bedankt voor het compliment:).
Gaten in die lange strip zitten op het hart dus 25 mm en die achterste zitten geloof ik op 22-23 mm dus hart gaten op 48 mm.
Maar kun je beter op de brug even bekijken als de motor d’r in hangt, kan iets verschillen per auto als de baksteun of vooras iets anders zit.
Helaas heb ik er toen maar 1 gemaakt:(.
Heb de baksteun gemaakt van strip 50×8 nagebogen in lijn van de originele 4 bak steun en heb er om hem breder te maken naar achter een stuk 50×8 bij aan gelast.
Bak zit vast met standaard trillingsdempers met m10 draad en komt dan mooi uit in de hoogte.
Zie foto’s van de baksteun
Had Biesheuvel die blokken ook blauw dan?
Had ik samen met mijn kameraad 13 jaar geleden voor het eerst in de kadett.
en manta ascona 1.2
kadett c 1.2 bak
-
AuteurBerichten