Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Gisteren even nieuwe lampjes gehaald (standaard lampjes, geen led) om toch zeker uit te sluiten dat de lampen ok zijn, maar nog steeds niets. De aansluiting aan beide koplampen is ook ok, het kan dus ook geen bekabelingsprobleem zijn. Het zou me trouwens ook verwonderen dat er ineens 2 slechte aansluitingen of kabels tegelijk zijn.
Ik raak er niet aan uit, dus deze week maar eens langs de garage passeren. Licht volgens mij aan de sturing.Net even gekeken, maar ik kan niet bij de aansluitfiche met een multimeter, de ruimte is te krap. Ik heb wel even het volgende geprobeerd: als ik een led terugsteek vooraan en dan de knipperlichten aansteek, dan gaat die wel mee. Er moet dus weldegelijk spanning toekomen. Met een gewone lamp gaat het niet. Moet volgens mij dan toch aan de lampen liggen, maar het draadje in de lamp is niet door?
Ik snap er helemaal niets meer van. Of het moet zijn dat er spanning toekomt, maar te weinig? Leds werken normaal vanaf 1,2V drempelspanning (denk ik toch), dus alles wat tussen die 1,2V en 12V ligt zou de ledjes moeten doen branden. Maar volgens mij zou de gewone halogeenlampjes ook moeten doen branden, alleen minder fel. Of ben ik mis in mijn redenering?
Ik zoek ondertussen nog even verder :???:
Bedankt voor jullie antwoorden. Het wordt me al iets duidelijker.
Alleen, waarom willen de pinkers vooraan (nu zitten de originele lampjes er in) ineens niet meer meeknipperen?
Ik heb zo pas een setje nieuwe lampjes besteld voor de voorzijde. Wie weet raakt het hiermee toch opgelost…
Achteraan steken er leds in met ingebouwde weerstand, die herkent de canbus idd als ‘gewone lampjes’.
De kabelboom aanpassen zie ik niet meteen zitten, ik wil het terug werkend krijgen met de originele lampen vooraan, maar zelfs die herkent de wagen blijkbaar niet. De lampjes zijn niet defect en toch knipperen ze vooraan niet meer mee. Alles samen knippert ook sneller, tenzij ik de gevarendriehoek (4 pinkers) indruk, dan knippert het normaal qua snelheid, maar ook dan knippert het vooraan niet mee met de originele lampjes.
Precies of de wagen niet ziet dat de gewone lampjes erin zitten. Moet er via de boordcomputer eerst iets gereset worden ofzo?Dit zou ik ook wel eens willen weten. Achteraan heb ik er gestoken met ingebouwde weerstand in mijn H en daar werken ze perfect.
Na wat prutsen ook gevonden hoe ik het opstartlogo kon aanpassen. Dit is het geworden:
Vandaag een Zenec headunit in mijn H geplaatst. Eindelijk een deftig werkende bluetooth. Ook de muziekkwaliteit, installatie en gebruik zijn super. Bij het plaatsen had ik dit kabeltje over (die zit wel in de CD70 navi). Iemand een idee waarvoor dit diende?
Na lang twijfelen, wikken en wegen tussen de UHP4, een externe parrot of een andere optie toch maar een Zenec besteld en geplaatst deze morgen.
De externe micro heb ik op de ‘originele’ plaats weggewerkt, achter het rooster net boven de achteruitkijspiegel:
De installatie is echt wel plug & play. Demontage, montage en instellen was op een uurtje gedaan. Het handige is ook dat alles met de originele stuurbediening werkt. Kwaliteit van het geluid als je belt via de bluetooth is erg goed, muziekkwaliteit is goed, … GPS werkt ook met de originele dakantenne en aansluiting van op mijn CD70 navi die in de wagen zat. Zo moest ik geen externe dashboard antenne bijplaatsen. Ik ga nog een USB verlengkabel leggen om via usb sticks muziek af te spelen. Er komt nog een boomerang armsteun toe een dezer dagen. Misschien de aansluiting daarin laten uitkomen, ofwel in de sigarettenbak. Enig minpuntje is misschien dat het toestel wat laag zit. Het had handig geweest als de navigatie ook weergegeven kon worden op het originele scherm. Voor de rest ben ik zeer tevreden van mijn aankoop.
22 april 2015 om 17:57 In reactie op: Astra-H 2004: Waar let ik op bij modelspecifieke navigatie #18069328Ik heb ondertussen mijn Zenec ontvangen king:
Dit weekend probeer ik hem in te bouwen. Ik heb alleen een vraag. In mijn Astra H zat een CD70 met navi, kan ik de antenne van de CD70 gebruiken voor de navigatie of moet ik echt de Zenec dashboard antenne gebruiken? Past dit en is het signaal sterk genoeg? De micro kan ik mooi inbouwen in het voorziene rooster in de Astra H, dat is geen probleem. Ik wil namelijk alles zo mooi mogelijk weggewerkt hebben ;)Weitec kan ik aanraden. Prijs/kwaliteit te doen. Het schijnt een dochtermerk van KW te zien, maar niet zo duur.
Mijn grootste probleem is dat er niet in geslagen wordt om die in te lezen in de boordcomputer. Plaatsen en aansluiten was geen probleem.
Bij mij krijgen ze het bij de dealer nog steeds niet goed… Ik heb het ondertussen opgegeven. Ding zit er bijna 2 jaar in en werkt nog steeds niet. Ik heb nochtans het originele kaartje.
Ik zou het zo graag werkend krijgen. Eind april ben ik in Nederland (in de buurt van Eindhoven – Venlo), dus mocht iemand me willen helpen en dit kunnen programmeren dan zou dit vrij welkom zijn. Of me kunnen zeggen waar ik langs kan gaan.Wat een prachtige wagen, enkel de chroom spiegelkappen en klinken zijn niet zo mijn ding, maar voor de rest is dit echt :wub gezien ik zelf met een Astra H Station rij. En dan spreken we nog niet eens over de 385 pk!!
Op mijn 1.7CDTI zit die ook weg achter de bumper, maar daar komt deze zomer verandering in :D
@Engee wrote:
Als je ze schoonhoud is er niks aan de hand!
Hier inmiddels ook de zomerset er onder :D
Knappe Astra H! Ook foto’s van de achterzijde? Ik zie dat er een andere uitlaat onder zit en ik ben eens benieuwd.
13 maart 2015 om 19:31 In reactie op: Astra-H 2004: Waar let ik op bij modelspecifieke navigatie #18069325Heeft de TS dan uiteindelijk de Zenec geplaatst of een ander toestel?
Ik ben zelf ook aan het overwegen om het te doen om verschillende redenen. Enkel spijtig dat het scherm idd laag zit en niet weergegeven wordt op de het CID. Maar zo een toestel heeft meer voordelen als nadelen. Enkel twijfel ik nog tussen Zenec of een ander product uit het gamma van Navaudio. Iemand ervaringen mee?
16 augustus 2014 om 09:20 In reactie op: cd70 uitbreiden met bluetooth connectie voor bellen met gsm? #18248224Hij is van Gent ;)
Ik ben van Brugge en ben ook nog altijd op zoek naar iemand die het kan aanmelden in mijn wagen. Misschien kan er samen iets geregeld worden?Ik had dit ook bij mijn Astra H Station. Ik dacht ook dat het wel niets ergs zou zijn. Wat bleek: versnellingsbak stuk en koppeling ook (bijna) stuk. Beide dus laten nakijken. Versnellingsbak wordt op dit moment gereviseerd en koppeling zal vervangen worden. Dit grapje zal mij incl. BTW (uiteraard met factuur en garantie) meer dan 2000 euro gaan kosten! Hopelijk heb jij meer geluk.
Bij mij begon de wagen te fluiten van zodra ik 50 km/u begon te rijden en het gefluit werd altijd maar luider naarmate ik sneller reed. Toerental van de wagen maakt niet uit (of je nu 2000 of 3000 toeren maakt hoor je geen verschil). In het schakelen of indrukken van het koppelingspedaal merk je niets, maar het defect is er wel…
19 juni 2014 om 08:10 In reactie op: Welke kenmerken voorzien kapot gaan M32 versnellingsbak ? #18095001Ik heb een bedrijf gevonden die enkel en alleen maar versnellingsbakken reviseert. Zij kunnen het doen voor 1250 euro, wat toch al een stuk minder is. Zij doen enkel de bak, dus geen vliegwiel of koppeling. En stel nu dat die toch schade vertonen dan had ik misschien toch alles in 1 keer laten vervangen door de garage… De garage zei me dat ze pas kunnen zien als de koppeling en vliegwiel versleten zijn als alles gedemonteerd is. Moeilijke keuze…
18 juni 2014 om 19:19 In reactie op: Welke kenmerken voorzien kapot gaan M32 versnellingsbak ? #18094996Zelf doen is geen optie. Heeft er iemand ervaring met Belgische bedrijven die ook revisies doen van versnellingsbakken?
18 juni 2014 om 16:38 In reactie op: Welke kenmerken voorzien kapot gaan M32 versnellingsbak ? #18094994Vandaag ook binnengegaan in de garage omdat het ‘fluitend geluid’ vanonder mijn motorkap er maar niet beter op wordt. Ik ben bij een kennis langsgeweest die een garage heeft ipv de Opel dealer. Hij kwam tot de constatatie dat de bak dus vervangen moet worden. Mijn wagen is een Astra H 1.7CDTI met 125pk (6-bak) en heb nu 67XXX km op de teller staan. Hij wist me te zeggen dat hij de herstelling kan uitvoeren voor 3500 euro excl. BTW (vliegwiel, koppeling en versnellingsbak). De kans is groot dat ze alle 3 vervangen moeten worden. Ik schrok me even toen ik het bedrag hoorde… Is dit een realistische prijs of ga ik toch maar beter even langs bij de Opel dealer?
Interessant om te weten! Bedankt alvast voor jullie informatie.
@TedMechanic wrote:
@skyline643 wrote:
Sinds kort ‘fluit’ de motor van mijn Astra H. Vooral als ik voorbij de 70km/u rijd begint het, en hoe sneller ik rij (dus 120km/u op de snelweg bijvoorbeeld) dan is het gefluit nog luider. Ik krijg geen foutmeldingen, de wagen rijdt verder normaal en trekt ook als ik op het gaspedaal duw. Als ik 70km/u rij in 3de, 4de of zelfs 6de versnelling blijft het geluid. Het heeft precies niets met het toerental van de motor te maken (ik zie het toerental dan dalen en het geluid blijft). Iemand een idee?
Toevallig niet recentelijk iets veranderd aan je auto? Andere koplampen, grille, bumper?
De grille is er idd even uitgehaald om van een OPC-line logo te voorzien en ik heb op hetzelfde moment ook andere lampjes in de koplampen gemonteerd (om door de keuring te raken). Kan het hiermee te maken hebben?
Sinds kort ‘fluit’ de motor van mijn Astra H. Vooral als ik voorbij de 70km/u rijd begint het, en hoe sneller ik rij (dus 120km/u op de snelweg bijvoorbeeld) dan is het gefluit nog luider. Ik krijg geen foutmeldingen, de wagen rijdt verder normaal en trekt ook als ik op het gaspedaal duw. Als ik 70km/u rij in 3de, 4de of zelfs 6de versnelling blijft het geluid. Het heeft precies niets met het toerental van de motor te maken (ik zie het toerental dan dalen en het geluid blijft). Iemand een idee?
-
AuteurBerichten