Fluitende astra

Forumindex Forums Modellen Astra Fluitende astra

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17266734
    ron2009
      Lid sinds:
      19 December 2011

      Ik heb een eigenaardigheid met mn astra 1,8 16v uit 2002.
      Als ik gas geef tijdens het rijden fluit er iets tussen de 2500 en 3500 toeren.
      Gelukkig niet altijd.
      Stationair krijg ik geen fluitend geluid.
      Als ik veel of weinig gas geef ook niet…..
      Ik heb al het luchtfilter na gekeken of daar iets te vinden is, maar ik heb daar niets kunnen vinden.
      Heeft iemand hier een idee???? Ik heb werkelijk geen idee.

      #18241028
      cano666
        Lid sinds:
        28 September 2012

        Je auto is vrolijk en fluit net een vogeltje

        #18241029
        gose91
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 November 2013

          Staat de airco erbij aan?

          #18241030
          ron2009
            Lid sinds:
            19 December 2011

            Airco heb ik niet (helaas )

            #18241031
            ron2009
              Lid sinds:
              19 December 2011

              En de boosdoener was…………
              De achterdemper. In mei is er een nieuwe achterdemper onder de astra gezet. Daar zat een productie foutje in waarschijnlijk. Vandaag naar motorhuis in Alphen geweest. Die hebben de oplossing gevonden. Ik ook weer gerustgesteld.
              Hier kan een slotje op.

              #18241032
              ron2009
                Lid sinds:
                19 December 2011

                Helaas, de boosdoener was niet de achterdemper.
                Met een nieuwe fluit ie er nog steeds vrolijk op los. :swear
                Iemand een idee????

                #18241033
                cano666
                  Lid sinds:
                  28 September 2012

                  meeloop rol span rol ? wanneer is de dist gedaan? v snaar? poelie er van? kan ook goed lawaai maken

                  #18241034
                  ricoAgm
                    Lid sinds:
                    26 November 2012

                    doet mijn astra ook ff een fluitje en bij mij is alles vervangen of los geweest en niks gevonden.. zolang er geen lampjes branden zou ik me niet druk maken :S

                    1 vraag vanaf mij.. is dit alleen met optrekken of constant tussen dat toerental? bij mij ist namelijk alleen met optrekken dat ik even een Fluit hoor maar niet constant… en heb je een automaat bak of handgeschakeld ? want de automaatbak kan ook de fluit veroorzaken.. dit vaak door de ontluchting ofzo gok ik maar zeker weten doe ik niet ik heb automaat dus dat verklaard mijn fluit wel denk ik :P

                    #18241035
                    Famempeters
                      Lid sinds:
                      8 March 2008

                      Heel raar advies van Bert Beun .

                      spuit is gewoon in het wilde weg wat wd 40 bij je multieriem en bij je spanner zou je dan verlost zijn van je Kanarie zou je bij de volgende distributie wissel deze riem/spanner mee kunnen nemen.

                      ik weet het !!!!! het is ff een paarde middel maar als het nou goed werkt ik krijg zo wel meer dingen stil en je hebt de oorzaak . voor 2,98€ bij de Action heb je een grote bus wd 40.
                      is bij mij in de vakantie voorraad mee .

                      Bert

                      #18241036
                      skyline643
                        Lid sinds:
                        2 June 2013

                        Ik had dit ook bij mijn Astra H Station. Ik dacht ook dat het wel niets ergs zou zijn. Wat bleek: versnellingsbak stuk en koppeling ook (bijna) stuk. Beide dus laten nakijken. Versnellingsbak wordt op dit moment gereviseerd en koppeling zal vervangen worden. Dit grapje zal mij incl. BTW (uiteraard met factuur en garantie) meer dan 2000 euro gaan kosten! Hopelijk heb jij meer geluk.

                        Bij mij begon de wagen te fluiten van zodra ik 50 km/u begon te rijden en het gefluit werd altijd maar luider naarmate ik sneller reed. Toerental van de wagen maakt niet uit (of je nu 2000 of 3000 toeren maakt hoor je geen verschil). In het schakelen of indrukken van het koppelingspedaal merk je niets, maar het defect is er wel…

                        #18241037
                        Anoniem
                          Lid sinds:
                          1 January 1970

                          Tja, bak- en koppelingproblemen zijn kostbare grappen.. Gelukkig zijn er mogelijkheden buiten de dealer om… Maar goed, een interessante vraag, want Motorhuis zet er een nieuwe demper op wat vervolgens het probleem niet verhelpt.. En hoe gaat Motorhuis jouw nu compenseren voor deze gemaakte kosten???

                          #18241038
                          camper
                            Lid sinds:
                            25 December 2011

                            mijn dochter haar astra
                            het zelfde probleen ook fluiten
                            inderdaad bak kapot

                            #18241039
                            MSKamp88
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              13 December 2011

                              Ik heb hetzelfde (denk ik) bij een Astra G Z16xe bj 2001, ook ongeveer in hetzelfde toerenbereik als ron2009. Bij constant rijden geen gefluit, alleen bij versnellen. Klinkt alsof er ergens lucht langsheen geperst wordt. Is me opgevallen, een paar maand nadat de uitlaat vanaf de voorpijp is vervangen. Voorheen niet. Auto al een keer op de brug gehad, maar kon niet vinden waar het vandaan kwam. In de eerste en tweede versnelling hoor ik het, geluid is in beide versnellingen gelijk. In hogere versnelling heb ik het niet gemerkt, kennelijk speelt windruis dan mee..

                              Ik heb geen verstand van defecten in bakken of koppelingen.. Maar heb niet echt de indruk dat er ook maar iets aan beide kapot is. Bij stilstaand gasgeven is het ook licht hoorbaar, kan dan gesteld worden dat het niet aan transmissie ligt?

                              Zal eens een filmpje maken. Wellicht kunnen we dan horen of geluiden hetzelfde zijn en of we over hetzelfde praten.

                              #18241040
                              MSKamp88
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                13 December 2011

                                @MSKamp88 wrote:

                                Ik heb hetzelfde (denk ik) bij een Astra G Z16xe bj 2001, ook ongeveer in hetzelfde toerenbereik als ron2009. Bij constant rijden geen gefluit, alleen bij versnellen. Klinkt alsof er ergens lucht langsheen geperst wordt. Is me opgevallen, een paar maand nadat de uitlaat vanaf de voorpijp is vervangen. Voorheen niet. Auto al een keer op de brug gehad, maar kon niet vinden waar het vandaan kwam. In de eerste en tweede versnelling hoor ik het, geluid is in beide versnellingen gelijk. In hogere versnelling heb ik het niet gemerkt, kennelijk speelt windruis dan mee..

                                Ik heb geen verstand van defecten in bakken of koppelingen.. Maar heb niet echt de indruk dat er ook maar iets aan beide kapot is. Bij stilstaand gasgeven is het ook licht hoorbaar, kan dan gesteld worden dat het niet aan transmissie ligt?

                                Zal eens een filmpje maken. Wellicht kunnen we dan horen of geluiden hetzelfde zijn en of we over hetzelfde praten.

                                Bijdeze dus een filmpje, opgenomen met ramen open: https://www.youtube.com/watch?v=DDY0a8XSenA” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                #18241041
                                ron2009
                                  Lid sinds:
                                  19 December 2011

                                  Ben even uit de running geweest. We zijn met en fluitende astra en een vouwwagen van 1000kg naar Frankrijk geweest. Het geluid uit het filmpje is heel herkenbaar.
                                  Motorhuis heeft de uitlaat kosteloos vervangen, dus daar heb ik geen kosten verder aan.
                                  als het de koppeling en of bak zou zijn had ik dat toch moeten merken. Ik heb de heuvels bij luik probleemloos gereden. Ook in Frankrijk hebben bak en koppeling het zwaar te verduren gehad.

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.