Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
kan wel je hebt al een B2 dus stekkers ombouwen is makkelijker dan met een B1 (kan gewoon met platte amp stekkers of zelfs de ori stekkers uit elkaar trekken)
maar ff tussendoor dit toppic komt uit 2011. ik kom al sinds 2013 eigenlijk niet meer op dit forum … :P
ik moet ook HEEL diep graven om dit weer voor elkaar te krijgen.als je alles al bij elkaar hebt is het zo klaar … (nou ja zo)
bumper er af
koplampen er uit
stekkers om bouwen
xenon koplampen erin
bumper er weer optadaa
@Corsa_GSi wrote:
Bij 10 tot 15 dkm-er per jaar wordt LPG al interressant, zeker bij een V6.
Voorbeeld:
Vectra B 3.0 V6 Station Automaat met ECC aanff hierop in haken … de B is nooit met een 3L geleverd standaard (behalve de B station I30 … maar de kans dat je die vindt/koopt is nogal klein)
verder weinig toe te voegen aan wat er heir al gemeld is
mooi rood
een 7
gaat hij niet gewoon in zijn noodloop en dus een lampje op het dashbord wat aan gaat? (misschien stomme vraag)
zo ja eerst even uitlezen lijkt me :)
lol suc6 :thumb
waar heb je die kabel langs dan? op de plek die op opelvectra.info staat? dan heb je een grote kans op lekken en zou ik hem ergens anders neer leggen
dat stinken komt omdat het niet van 1 nacht is maar al van langere tijd … stil staand water = stank na enkele weken
anyways ik had mijn kabel eerst ook door het rubbertje bij je motorkap scharnier maar dat bleef lekken ook na 2x opnieuw kitten dus toen heb ik de kabel verlegd door een rubber bij je stuurkolom (rubber van rond 10 cm met een kabelboompje van rond 3 cm er doorheen)) …
ik had dus ook een zwembad in de auto voordat ik er achter kwam.
heb het halve interieur er toen eerst uit gehaald om de bekleeding maar goed droog te kunnen maken :thumbdowndit is je kachel radiator waarsch.
OF
heb je ook een audio instal achterin? zo ja waar heb je de voeding kabel door getrokken?dit ding is bedoelt om je originele stuur bedienings knoppen (die je dus momenteel niet hebt) te kunnen gebruiken voor je nieuwe Pioneer radio
maw … ja je moet dan eerst nog een ander stuur hebben :)ja als je dan zo door gaat kannie beter een B2 kopen :jerry
persoonlijk vindt ik die zwarte stootstrips niet storend vooral niet bij een B1 maar dat is mijn smaak
hendels is makkelijk om te zetten ja :) maar het is wel een klusje waar je je tijd voor moet nemen
die stootstrips zijn bij de dealer in de primer verkrijgbaar dus dan kan je ze laten spuiten in desgewenste kleur 2e hands zijn over het algemeen krom
verder zou ik niet deze klinken in de kleur spuiten maar een setje op de sloop opzoeken die al inkleur zijn (mag ook een andere kleur zijn) omdat deze al glad zijn …mocht je deze spuiten dan blijf je die structuur zien wat in mijn ogen minder mooi is
achterlichten B2 gaat niet mooi staan tenzij je ook de kofferklep van een B2 pakt (ivm de kniklijn op de koffer) edit: dit was al meerdere malen genoemd Solly
ik zou persoonlijk voor CDX lichten gaan deze hebben ipv een witte een zwarte baan tussen de rooie vlakken (staat veel netter)
een ander simpele verandering die toch wel heel mooi is … is mee gespoten klinken in de deurleder interieurs gaan over het algemeen tussen de 300-500 eurie van de hand (niet goedkoop maar wel fijn)
verder is een lederenstuur ook nog een leuke optie (of een irmy stuur) deze vindt je ook voor rond de 100,- wel
en tsja tis maar net wat je nog meer wil :)
overigens is een Teller bak uit een B2 wel mooi maar niet zo 123 over te zetten in een B1 stekker verbinding achterop zijn anders alleen die van een B1 4 cylinder past zonder moeiteik zou zeggen als je meer ideeen wil kom lekker op het Vectra-Team.nl forum kijken daar staat vanalles :)
@ seth
B2 Xenon koplampen hebben wel meer licht overdag en snachts maar tijdens mist of regen is het zicht aanzienlijk minder met deze fabrieks lampen + dat als je ze goed (en op de orignele manier) wilt inbouwen je veel meer nodig bent qua stekkerwerk
neemt niet weg dat ze mooier zijn natuurlijk en het inbouwen is zeker wel te doen :Dkoplampen zijn open te maken ja met veel geduld en wat warmte :P zwart spuiten is al meerdere malen gedaan staat over het algemeen wel mooi :)
TID is een bekende kwaal maar die zijn zo te vervangen :) (met een goed expemplaar van de sloop ofzo)
voor meer info over die koplampen zou ik zeggen check Vectra-team.nl ffkes ;)
ow ja zwart met chroom is helemaal geen slechte combo hoor :P
hier een foto van eentje met zwarte lampen (de auto van Brombeer op het V-TN forum)
uitlezen … kijken of je ECU nog wel leeft dan verder kijken
en weer een Fries derbij …
naais waggie kom je de mijne ook ff poetsen? :jerry
Stappenmotor en gasklep reinigen … klaar
werkt dit niet dan moet je de stappemotor vervangen (deze is dan overleden)
7 mei 2012 om 09:46 In reactie op: Cruisecontrol inbouwen X20XEV (Vectra B 2.0 16v) Sport 20-6 #18015022dit is even makkelijker
u is nodig
de schakelaar bij het stuur
de unit onder de kap inclusief gaskabel
een koppelings schakelaar
en een 4polige remschakelaar
niks anders dan met een turbo hoor even veel lol (tis maar net wat je leuker vindt)
om van 136 naar 245 PK te gaan denk ik … (je hebt gelijk had het er zelf ook niet voor over gehad hoor)
zelfde blok ;) (X18XE1 in astra’s of vectra’s)
deur kaarten passen dan weer wel Tristan81 maar vanwege de vorm van het dak zijn de deuren van een station en een sedan/hatch anders
risl …. nog eens proberen want dit werkt ook niet (tenminste hier niet)
ik heb er nu al tijden een inleg filter in van K&N verschil voel je een heel klein beetje maar neit echt super merkbaar
probleem is ook dat je bij die X18XE/X20XEV niet een mooi geluid krijgt van een openlucht filter (klinkt meer als een tractor) dus je gaat er bij deze motoren nooit op vooruit met zo’n ding
@bouke_gsi wrote:
@Wieleman wrote:
dan moeten we maar eens ‘n Meet and Great gaan organiseren hier in de Friese Buurt gemeentes.
Er komen er steeds meer Friezen hier op ‘t Opel Forum in ‘n straal van nog geen 10 km’s. :jerryinderdaad industrie terijn bij kootstertille is een mooi afgelegen plek aleen hoe gaan we dat op poten krijgen?
count me in :thumbup from Twijzel shitty …. uhm city :angel
tis geen I500 dus irmy uitvoering? … dacht het niet (die uitvoering heeft nooit bestaan helaas, wel een leuk verkoop praatje)
desalniettemin … Prachtig mooi waggie mocht hier ook wel staan :thumb
wat is je kleur code ? … heb er hier nog wel een liggen (paar jaar terug vers gespoten … nooit geplaatst)
-
AuteurBerichten