Lek in auto

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Lek in auto

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17250700
    Seth
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 September 2009

      Hey iedereen,

      Heb gemerkt dat ik een lek in mijn wagen heb maar ik weet niet zeker van wat. Het is altijd ter hoogte van mijn voeteneinde… En het stinkt precies naar een rioolput…

      Ik denk niet dat het van een gat oid in de carrosserie is want ik stond vandaag tot mijn enkels in het nat maar het was vandaag en gisteren kurkdroog hier… Heb wel een donkerbruin vermoeden maar ik durf het niet met zekerheid zeggen. Hoe kan ik dit het beste nagaan?

      Grtz Seth

      NB: Plaatje van het nat

      #18049358
      erosnl
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 December 2006

        oei dat is een hoop water

        ik denk ter hoogte van je stuur huis onder de m-kap
        daar zit een rubber tuitje met een plat uiteinde daar gaan vaak bladeren en troep in zitten.
        en dan onder je parafan even schoonmaken

        gr erik

        #18049359
        Lemmens
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 October 2005

          Heb dit ooit wel eens meegemaakt bij een Audi 100. Daar was toen een aircoleiding gesprongen. Geen idee of dit bij jou ook ’t geval is.

          ’n Plek waar Vectra’s B ook wel eens gaan lekken is bij de kabeldoorvoer aan de bestuurderskant onder de motorkap, bijna bij je voorruit ter hoogte van de schanieren. Als je daar een kabel naar binnen steekt en ‘m niet afkit gaat ie daar ook snel lekken. Aangezien het gister en vandaag niet of nauwelijks heeft geregend is de kans dat het daarvan komt natuurlijk klein…

          #18049360
          Seth
          Deelnemer
            Lid sinds:
            16 September 2009

            Ik heb geen airco maar ik vrees dat het daadwerkelijk van de kachel komt, vooral omdat het zo stinkt.

            #18049361
            Bartjex88
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 June 2009

              Koelvloeistof pijl controleren

              #18049362
              Seth
              Deelnemer
                Lid sinds:
                16 September 2009

                Idd Bart, Je tip heeft mijn vermoeden bevestigd, er is een kleine cm uit mijn koelvloeistofreservoir. Woensdag gaat hij binnen om de sideskirts te monteren, kan ik ineens vragen of ie eens kan zien naar het lekje…

                Grtz Seth

                #18049363
                sjouke
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  22 September 2006

                  dit is je kachel radiator waarsch.
                  OF
                  heb je ook een audio instal achterin? zo ja waar heb je de voeding kabel door getrokken?

                  #18049364
                  Seth
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    16 September 2009

                    Heb ook gedacht aan mijn doorvoer van mijn kabels maar hij heeft het altijd, ook als het weer droog is gebleven. En stinken in de auto! Precies een beerput en enkel als je rijdt… :hmmz

                    Morgen gaat ie binnen en dan kan er ineens naar gezien worden. Als ze zeggen dat het door mijn voedingskabels zijn, zal ik hem een goede kit geven :p

                    #18049365
                    sjouke
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      22 September 2006

                      waar heb je die kabel langs dan? op de plek die op opelvectra.info staat? dan heb je een grote kans op lekken en zou ik hem ergens anders neer leggen

                      dat stinken komt omdat het niet van 1 nacht is maar al van langere tijd … stil staand water = stank na enkele weken

                      anyways ik had mijn kabel eerst ook door het rubbertje bij je motorkap scharnier maar dat bleef lekken ook na 2x opnieuw kitten dus toen heb ik de kabel verlegd door een rubber bij je stuurkolom (rubber van rond 10 cm met een kabelboompje van rond 3 cm er doorheen)) …

                      ik had dus ook een zwembad in de auto voordat ik er achter kwam.
                      heb het halve interieur er toen eerst uit gehaald om de bekleeding maar goed droog te kunnen maken :thumbdown

                      #18049366
                      Seth
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        16 September 2009

                        Hey, sjouke,

                        Heb vandaag je raad opgevolgd en er een goeie kwak siliconenkit er rond en erin gespoten. Kabel opnieuw gaan leggen vond ik net te veel werk dus ga eerst zien of dit werkt. Er kan nu geen druppel water meer in. Hopen dat het zo blijft :thumb

                        Grtz

                        #18049367
                        sjouke
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          22 September 2006

                          lol suc6 :thumb

                          #18049368
                          Seth
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            16 September 2009

                            Hey sjouke,

                            Er is tot op de moment van vandaag (en er zijn al stortbuien geweest) nog geen water te vinden dus ik denk dat het opgelost is! Hartelijk bedankt voor je tip :thumb

                            Grtz Seth

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.