Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb hetzelfde probleem, bij mij zit er een scheurtje in de flens tussen de kat en het spruitstuk waardoor de lambda sonde wat valse waardes meet wss.
Misschien heb jij hier ook last van, zie hierboven nog niet de tip staan om de lambda sonde te checken :)
ik wil je nog steeds wel een keertje helpen. u2u maar ff, je woont toch redelijk in de buurt…
Laat ik dan ook maar eens een fotootje van de mijne plaatsen.
Weet nog niet helemaal of ik het eens ben met mn voorbumpert maar zo heb ik m ook gekocht. Uiterlijk alleen andere velgen eronder gezet, binnen het hele interieur voor leder vervangen.ook net gezien op/langs de A9 tussen Alkmaar en Akersloot een mat-zwarte Corsa B met booskijkertjes en ik dacht Ronal velgjes die stil stond op de vluchtstrook voor een gepimpte Golf 3 die waarschijnlijk met zn bumper een Seat van de weg had geschoven…
Sehr schön, mijn dank is groot.
ik ga meteen ff op de grond liggen en kijken :)
Denk zelf dat het corrosie oid is. Had de auto net gewassen toen ik de F in t beeld kreeg :p
Hmm, vandaag ook weer de jaarpremie binnen voor mijn C20NE
WA+ voor 374 eurootjes, heel jaar :)
Maar ik zit wel in een collectieve bedrijfspolis dan :p
18 januari 2009 om 21:19 In reactie op: Voldoende olie *ahem* koelwater… 03-02… of toch niet? #17462278Bij mij brandde dit lampje ook steeds tijdens het rijden ondanks dat ik genoeg kvs had.
Als je de dop van je koelvloeistof uit je tankje haalt zit onderaan een drijvertje met een metalen ring. Dit moest ik even schoonmaken, het ringetje weer goed op de drijver drukken en sindsdien het lampje niet meer gezien :)
Misschien dat dit ook jouw probleem oplost.
Als je hem gewoon uit wilt hebben kan je de sensordraadjes die bovenop de dop zitten ook (tijdelijk) doorverbinden. Is het lampje ook uit
Als je in Purmerend woont kan ik ook wel een keertje komen kijken.
Heb vandaag ook de stekkertjes gevonden en aangesloten.
In een ’93 er9 september 2008 om 18:13 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301939Precies hetzelfde verhaaltje als de RDW mij vertelde :)
Heb na lang beraad (of eigenlijk best kort toen ik onder de auto stond) toch maar besloten om mn motorsteun en stuurbekrachtigingspomp met M-Tech spulletjes vast te zetten. We hebben m op de brug gehad en de pompsteun was door het heen en weer gaan van het blok al verbogen, en de “motorsteun” die er nu zit is op een extreme beun-de-haas manier gefabriceerd…
Spulletjes binnen, morgen daggie vrij… lekker sleutelen :) Khoef iig niet de bekabeling te doen :afro
Aah,
thx voor de vele suggesties :)
Daar heb ik iig wat aan. Er zitten tigra velgen onder mijn bakkie, ze staan wel leuk voor nu. Maar de bouten zijn dus verzonken en in het zicht. Ik zal morgen even een fotootje maken van de bout.
Denk dat ik eerst even langs een garage ga rijden of ze daar spullen hebben om m te wisselen voor een normale bout. Slotbout waar ik de adaptor niet van heb ga ik toch niet meer terug plaatsen :D
ik dacht dat men slotbouten over het algemeen maakt van gehard staal…
Dat boor je toch niet zomaar uit?21 augustus 2008 om 12:59 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301930ik was ook van plan 2 spacers te maken :) zonder symetrie gaat ie volgens mij nooit meer recht sturen :P
Als je tekeningetjes ervoor hebt zou enorm helpen, hoef ik niet zelf te meten :) (alleen even controleren :D )
21 augustus 2008 om 12:13 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301928Ik kom zelf (globaal gezien) uit de buurt van Alkmaar, das een pittig end weg dus :)
De motorsteun die ik heb lijkt erg op een aangepaste standaardsteun ipv een nieuw gelast model.
Omdat het blok hier wel stevig in zit en ik alleen maar last heb van iets te weinig ruimte onderaan bij de pomp leek mij de handigste oplossing om de stang aan de voorkant dus wat omlaag te brengen, en de auto opnieuw uit te lijnen. Mocht ik me hierin vergissen hoor ik het graag van de ombouw- king: (-en) :wors:wors
21 augustus 2008 om 10:03 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301926Ok, laat ik dan maar beginnen met het volgende. De CNT-Site is echt goed gemaakt en duidelijk ook. :) Heb ook met veel plezier alles gelezen. De ombouw van mijn auto is echter door een beunhaas gedaan die niet echt oog heeft gehad voor detail. En hij heeft ook niet gewerkt volgens de methode die op CNT staat.
De eerste keer dat ik het las had ik ook het stukje over de spacer gelezen, alleen als ik het goed begrijp monteer je die tussen de twee stangen. Precies waar die gemonteerd zou moeten worden loopt mijn stuurbekrachtigingspomp tegen de stangen en dat zorgt voor heel hinderlijke resonantie ed. Er klopt wel meer niet helemaal aan de motorinbouw, zo was bijvoorbeeld ook de beugel voor de dynamo verbogen waardoor de snaar scheef op de poelie liep…
Maar goed, de plaats die ik bedoel is waar die stangen vooraan bij de aansluiting op de carosserie (3 boutjes) vast zitten. Op dit fotootje zie je de bovenkant van die 3 bouten, op die horizontale balk. (ik weet t, schaamteloos een link naar een foto op de CNT-site. maar even geen tijd om zelf een eigen pic te schieten)
Ik wil zelf een spacer gaan fabriceren om de complete stang te laten zakken, en voor dat punt gebruik ik liever geen koker maar een stuk massief metaal van 15mm of 20mm dik.
21 augustus 2008 om 09:23 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301922Ik heb dat hele corsa-novatuning ook bekeken. staat er alleen niet op.
Alleen een klein stukje over een spacer van 3,5cm dik met 2 gaten.
Met de bloksteun die ik heb komt mn stuurbekr pomp tegen de reactiestang dus die moet wat zakken. Maar ik zal hier wss zelf dus een stukkie alu of staal voor moeten regelen om die een paar cm te laten zakken (en geen koker, vind ik iets te slap tbh) want bij mij zit het met 3 bouten vast voorop de carosserie/bumperbalk. Daar wil ik dus ook een spacer tussen van 15mm – 20mm om de strbekr pomp vrij te maken. Ik tril me nu een ongeluk als ik mn gas intrap :)
Ik zal proberen dit weekend een pica te maken als ie op de brug staat. Das maybe wat duidelijker. En ik weet niet waar mn motorsteun vandaan komt. Heb hem met een 2ltr blokkie al gekocht :)
:):):):):)
21 augustus 2008 om 07:13 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301920heeft er iemand toevallig een tekeningetje met de afmetingen van de spacers die vooraan de auto tussen de carosserie en de reactiestang moeten?
20 augustus 2008 om 10:17 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301911Vraagje(s)….
Zijn er mensen die hun naar 2ltr omgebouwde B Corsa hebben laten herkeuren?
Ik weet hoe het wettelijk gezien zit etc, maar wil graag weten hoe duur zo’n grapje is.Heb op kenteken een C16XE met een C20NE erin nu.. (is wel door een slechte beunhaas gedaan, geen spacers voor gebruikt dus heerlijke resonantie van mn stuurbekr. pomp :( )
En als je m niet laat herkeuren hoe zit dat dan met de APK? gewoon naar een universele garage gaan die toch niet ziet dat er een verkeerd blok in hangt?
-
AuteurBerichten