Voldoende olie *ahem* koelwater… 03-02… of toch niet?

Forumindex Forums Modellen Calibra Voldoende olie *ahem* koelwater… 03-02… of toch niet?

  • Dit onderwerp is leeg.
21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208596
    InjectTheVenom
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 December 2004

      Er zit voldoende olie in de motor maar toch heb ik een permanent brandend olielampje (tankje met een golfje er in). Mag ik aannemen dat de sensor in de carterpan overleden is en vervangen dient te worden?

      #17462271
      imported_Gsifreak
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 June 2004

        dat zou denk ik inderdaad het probleem kunnen zijn!

        #17462272
        Mickel_MV6
          Lid sinds:
          6 March 2007

          Tankje met golfje is toch je koelvloeistof niveau??????

          #17462273
          sram
          Deelnemer
            Lid sinds:
            2 July 2006

            [img]dashlampies2bsys8.th.jpgmischien wat makkelijker:thumbup en wat voor een kleur heeft je lampje oranje of rood

            #17462274
            InjectTheVenom
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 December 2004

              Kijk dat plaatje hebben we wat aan, is inderdaad van een te laag koelvloeistofniveau (zelf heb ik geen handleiding vandaar de misvatting :wub). Motorstoringslampje gaat af entoe ook kortstondig branden :hmmz

              #17462275
              sram
              Deelnemer
                Lid sinds:
                2 July 2006

                heb me zelf ook al een keer hier in vergist dus een plaatje bij het praatje is altijd makkelijker.ps verlies je ook koelvloeistof.

                #17462276
                InjectTheVenom
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 December 2004

                  Moet ik morgen even naar kijken nu ik dit weet.

                  #17462277
                  Kilat
                    Lid sinds:
                    25 July 2005

                    even laten uitlezen bij de dealer of bij hennie ;)

                    #17462278
                    silverball
                      Lid sinds:
                      16 August 2008

                      Bij mij brandde dit lampje ook steeds tijdens het rijden ondanks dat ik genoeg kvs had.

                      Als je de dop van je koelvloeistof uit je tankje haalt zit onderaan een drijvertje met een metalen ring. Dit moest ik even schoonmaken, het ringetje weer goed op de drijver drukken en sindsdien het lampje niet meer gezien :)

                      Misschien dat dit ook jouw probleem oplost.

                      Als je hem gewoon uit wilt hebben kan je de sensordraadjes die bovenop de dop zitten ook (tijdelijk) doorverbinden. Is het lampje ook uit

                      #17462279
                      InjectTheVenom
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 December 2004

                        Koelwater was wat aan de lage kant, ik heb voldoende bijgevuld en voorlopig is het weg.

                        #17462280
                        InjectTheVenom
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 December 2004

                          Gister en vandaag mee gereden maar het naaldje op het dash wil niet van zijn plaats komen :wtf… sensor op het blok dan waarschijnlijk? Thermostaat geloof ik niet want dan moet hij in ieder geval een klein eindje omhoog komen.

                          #17462281
                          Mickel_MV6
                            Lid sinds:
                            6 March 2007

                            Wordt je kachel wel warm?

                            Als deze wel warm wordt is je sensor oid stuk.

                            #17462282
                            InjectTheVenom
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 December 2004

                              Sjeisse gevonden.. ik had al zo’n gevoel dat het geen kabelbreuk kon zijn omdat het motorstoringslampje geleidelijk vaker ging branden. Vanochtend voordat ik met mijn werk begon even de storingscodes uitgelezen en daar kwam inderdaad een “hardware error” (paperclipmethode werkt echt goed!) en een “oxygen sensor heater” error code naar voren.
                              In lekentaal: Koelwatersensor die een signaal aan de computer door moet geven op sterven na dood, motronic krijgt verkeerde waardes en denkt dat hij extra in moet spuiten waardoor de lambdasensor een high voltage error krijgt.
                              Vanmiddag beide koelwatersensoren vervangen waarna het lampje meteen uit ging en de motor merkbaar beter liep :wors Morgen alleen nog even kijken of het temperatuurnaaldje weer omhoog wil komen en dan zouden er zich verder geen problemen meer voor moeten doen.

                              #17462283
                              sram
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                2 July 2006

                                das cluck veel s6 verder:thumbup

                                #17462284
                                CarloAstra
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  18 December 2006

                                  ik denk dat jouw storing van oxygen sensor heater niet over is. want dit geeft aan dat de voorverwarming van de lambda sensor niet meer werkt. deze zal een onderbreking hebben en dan zal je de lambdasonde moeten vervangen.

                                  #17462285
                                  InjectTheVenom
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    30 December 2004

                                    origineel gepost door CarloAstra
                                    ik denk dat jouw storing van oxygen sensor heater niet over is. want dit geeft aan dat de voorverwarming van de lambda sensor niet meer werkt. deze zal een onderbreking hebben en dan zal je de lambdasonde moeten vervangen.

                                    Dus het kan mogelijk niet zo zijn dat de lambdasensor gewoon tijdelijk verzopen is doordat de motronic een valse waarde kreeg van die koelwatersensor?
                                    Of heeft de lambda als gevolg hiervan toch te veel van het goede gehad en is deze nu ook aan het overlijden.. heb daarnet een stukje gereden en het lampje blijft helemaal uit.
                                    Ik moet er wel bij zeggen dat ik het eerste stuk totaal geen vermogen had, zal wel komen doordat hij eerst alle overtollige benzine weg moest zuipen? Of is de TPS sensor code die ik na de 2 reeds genoemde codes kreeg ook een boosdoener :hmmz

                                    #17462286
                                    InjectTheVenom
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      30 December 2004

                                      Motorstoringslampje is niet meer terug gekomen maar het lijkt er op dat onderstaand verhaal nu uiteindelijk bij mij van toepassing is, het lampje is vandaag weer terug gekomen samen met een ABS storingslampje en een merkwaardige, vrij stevige vibratie aan de voorkant.
                                      Aan de onderkant van die witte drijver die aan de KVS dop vast zit is er plastic af aan het brokkelen :wtf

                                      origineel gepost door silverball
                                      Bij mij brandde dit lampje ook steeds tijdens het rijden ondanks dat ik genoeg kvs had.

                                      Als je de dop van je koelvloeistof uit je tankje haalt zit onderaan een drijvertje met een metalen ring. Dit moest ik even schoonmaken, het ringetje weer goed op de drijver drukken en sindsdien het lampje niet meer gezien :)

                                      Misschien dat dit ook jouw probleem oplost.

                                      Als je hem gewoon uit wilt hebben kan je de sensordraadjes die bovenop de dop zitten ook (tijdelijk) doorverbinden. Is het lampje ook uit

                                      #17462287
                                      InjectTheVenom
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        30 December 2004

                                        Je zult het ook net zien… ongeveer 2 weken geleden had ik nog bijgevuld en de dag erna weer het niveau gecontroleerd, vandaag haal ik de dop los omdat ik het toch wat erg onwaarschijnlijk begon te vinden van die KVS dop… reservoir weer leeg :o
                                        Iemand die me zo uit ervaring met de C20LET een oorzaak kan noemen? Koppakking? Koelwaterslang die nog wel eens lek wil springen? Lekkende waterpomp of radiateur?

                                        #17462288
                                        Orang-pinda
                                          Lid sinds:
                                          29 June 2004

                                          Het kan allemaal wat je zegt. Zie je geen plasje onder je auto liggen dan? Meestal moet hij wel wat achter laten als hij ‘lekt’.

                                          #17462289
                                          InjectTheVenom
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            30 December 2004

                                            Het enigste wat onder de auto ligt is olie maar dat lijkt van een zwetende carterpakking te komen.
                                            Er zit geen drab in het KVS vaatje en als ik een aansteker onder de peilstok hou dan begint het niet te knetteren.
                                            De vloer is voor zover ik kan voelen droog of er moet onder de bekleding een plasje van de kachelradiateur liggen wat je zo niet voelt? Een zoetige geur heb ik nog niet echt geroken uit de roosters of ik moet een beginnende verkoudheid hebben.

                                            #17462290
                                            InjectTheVenom
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              30 December 2004

                                              Vanochtend heb ik de auto nog even warm laten worden en samen met een collega geroken aan de ventilatieroosters, waarbij hij een uiterst minimaal vleugje koelvloeistof rook… voldoende om de kachelradiator de schuld te kunnen geven? Vloerbekleding voelt nog steeds niet echt nat of zelfs maar vochtig aan.
                                              Die plastic passage achter op het blok heb ik nog niet kunnen bekijken, want dan zou het hele inlaatspruitstuk los moeten om er fatsoenlijk bij te kunnen… dan maar over 1,5 week naar de dealer voor een lek -en compressietest en hopelijk duidelijkheid over de oorzaak, in de tussentijd probeer ik een flesje radiator sealer.
                                              Alle koelslangen en aansluitingen lijken in orde, blijft over de bovenstaande 2 kandidaten of een lekke waterpomp…

                                            21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
                                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.