Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Je versterker is te licht voor een 2e woofer dan zou je moeten gaan denken aan een zware mono of 2 kanaals versterker die toch minimaal het rms vermogen van je woofers kan leveren op de juiste impendantie, dat is in jouw geval 1 ohm als je ze beiden op 1 versterker zet.
Dat betekend dat je een versterker moet hebben die minimaal 400w rms op 1ohm kan leveren.Ja past onder alle astra g modellen het enige verschil zit hem in de aslasten voor en achter waardoor hij misschien iets lager zal uitkomen, maar dat zal minimaal zijn aangezien coupè en 5 deurs niet ver uit elkaar zitten betreft het gewicht.
Ja dat klopt dat is bij heel veel modellen van toepassing, het makkelijkste is het zekeringkastje loshalen en los laten zitten op zijn plek zodat het lager komt en toch klem zit door de veerpootbrug.
Dat is tenminste wat ik gedaan heb en er zijn vast nog andere methodes dus ik zou even de rest van de reacties afwachten20 januari 2015 om 19:56 In reactie op: Probleempje montage Dbilas Flowmaster Astra G Z14XE #18269366Ik heb ook het flowmastersysteem op mijn x16xel geplaatst en heb wel iets moeten aanpassen aan de beugel waarmee je hem vastzet.
Maar zo zit hij er bij mij op.
Ow had ik even over het hoofd gezien :sleeping
4300 is xenon, hallogeen is nog lager en zit op 3000k.
Astra’s met xenon af fabriek hebben allemaal 4300k aftermarket begint vaak bij 6000k maar soms ook lager.Ik zou wel opletten bij de aanschaf van de projector lampen dat er 2 varianten zijn, plug & play deze kan je zo overzetten op de originele stekkers en de variant met multistekker deze moet worden aangepast.
Dit is ook best veel werk bovendien heb je dan speciale ringen nodig om je lampen vast te zetten en speciale knipperlichten want je originele passen hier niet in.Gaan we weer, de eeuwige discussie past het of past het niet.
Ja het past en je velgen zullen iets verder naar buiten komen dan origineel.
De opc varianten zijn standaard met deze maten geleverd dus daaruit kan je een voorbeeld trekken.
Er past zelfs 9j met et 25 vooraan en achteraan zelfs tot 10j en dit met redelijke verlaging.
Ik snap dat je niet zo breed wil gaan maar het is een voorbeeld van wat mogelijk is.13 januari 2015 om 10:27 In reactie op: opel astra g bumpers en side skirt op astra g coupe? #18268915Voorbumper en skirts passen de achterbumper niet
Meet eerst je accu eens door bij draaiende motor, hij moet dan minstens 14,4 aangeven als hij goed opgeladen wordt als het minder is kan het je dynamo wezen.
En zoals hierboven ook al aangegeven kan het ook de startmotor wezen die moeilijk doet maar dan doet hij meestal helemaal niets meer (spreek uit ervaring).
Er zijn ontzettend veel verschillende producten om je auto helemaal netjes te krijgen zo ook de verschillende merken.
ik zelf gebruik chemical guys is betaalbaar en je hebt ontzettend veel keus.
Maar een merk is ieder voor zich en kan ik niet voor je bepalen, het is gewoon zelf proberen wat er het fijnste werkt en daaruit je keuze maken.Ik rij nu ondertussen al een jaartje met zimmermann schijven, ben er zelf erg tevreden over.
Remt erg goed en zeker icm goede remblokken, zelf heb ik ferrodo ds performance remblokken.
Is maar een halve foto maar beter kon ik momenteel niet vinden.Ik heb de schijven toen bij kock-parts gekocht.
http://www.kock-parts.nl/zimmermann/” onclick=”window.open(this.href);return false;
De remblokken weet ik niet meer maar even googelen en je vindt genoeg leveranciersZorgen dat je massapunt zo kaal mogelijk is, dus goed blank schuren en dan moet het probleem opgelost zijn.
Ik denk dat je het beste 8j met et 30/35 kan pakken en dan 215-40 bandjes erop breder kan ook maar dan heb je kans dat het gaat schaven als je over een put of drempel rijdt.
Zelf heb ik 9j met et 15 achter en et 25 voor met 205-45 banden erop ze staan mooi gelijk met elkaar, als je voor en achter dezelfde maat neemt dan komen ze vooraan verder naar buiten dat zou je kunnen oplossen zoals al aangegeven met spacers van 1cm.Ik neem aan dat er al speakers in zitten origineel, dan pak je die kabels om je filter aan te sturen en de kabels die bij je composet zitten voor je “woofer” en tweeter die laatste zal je wel even moeten doorvoeren naar je tweeter.
De kabels voor je speakers sluit je aan op de speaker uitgangen van de radio en dan moet je vanaf je radio kabels naar je versterker trekken om ze via je versterker te laten spelen.Om welke opel gaat het eigenlijk want dan kan het wat specifieker worden uitgelegd.
Ja dat was ik, had al zo’n vermoeden dat je ook op het forum zat je bleef zo kijken.
Ik wil gewoon 4×100 behouden achter dus zal ik moeten zoeken naar een andere 1.6 16v met schijven achter op de sloop en ik weet dat ze er zijn, ik wil alleen weten of het zo overzetten is of dat ik wat moet aanpassen.
Moet er veel worden aangepast om een achteras met schijven te monteren ipv de trommelremmen die ik nu heb?
Ik heb zelf een Milltek systeem vanaf de kat onder mijn astra zitten ook met middendemper en nu hij wat ingebrand is klinkt het best lekker, niet te overdreven en je hoort hem nauwelijks als je normaal rijdt maar als je gas geeft is hij wel lekker aanwezig.
Als deze inclusief middendemper is zou ik er niet te veel van verwachten het zal in het begin nagenoeg hetzelfde wezen als origineel maar als deze eenmaal ingebrand is zal het geluid wel meer worden maar niet overdreven veel.
Nieuwe ronde nieuwe kansen.
Het is al 3 augustus geweest en zo te zien heeft soepkiepe gewonnen, gefeliciteerd aan jou nu de eer om een nieuwe wedstrijd op te starten.Alleen de einddemper vervangen is voldoende, mocht het nog te weinig geluid geven kan je altijd nog je middendemper vervangen door een rechte pijp (middendempervervanger).
Mocht je interesse hebben, ik heb nog een Remus powersound einddemper liggen, hierin zit klep waarmee je het geluid kan reduceren (of het werkt weet ik niet stond bij mij altijd open) en heb je ook wisselbare eindsierstukken dus mocht je de ene beu wezen kan je er een andere op zetten.
Het is prima te doen, je moet wel een multistekker gebruiken deze kan je op de sloop bij een corsa c vinden of in de deuren bij een astra g.
Er was een How-To van maar die kan ik even niet meer terug vinden.23 juli 2014 om 12:07 In reactie op: Is ET-waarde verschil van ET49 naar ET38 een probleem? #18243560Dat is geen enkel probleem zal ook prima passen, je wielkassen zullen wat gevulder zijn en je velgen kom iets meer naa buiten toe.
Dat je alles kapot rijdt is een fabeltje dat veel te vaak verteld wordt, ik ben zelf van de originele astra sportvelgen ik mern 6,5j et49 naar 9j met achter et15 en voor et25 gegaan, nooit geen problemen mee en de bandenmaat is bijna hetzelfde gebleven die is van 205-55-16 naar 205-45-16 gegaan het enige verschil is dat ze nu getrokken staan.Bij de dealer aan laten zetten met de tech2 en waarschijnlijk ook een zekering plaatsen maar dat weet ik niet zeker.
Ik heb hetzelfde probleem gehad en het bleek uiteindelijk aan mn verlichting te liggen.
Mijn remlichten werkten niet goed meer en dat heeft invloed op je cruise control, is dit niet het geval zou het aan de hendel kunnen liggen. -
AuteurBerichten