Basis benodigdheden

Forumindex Forums Overige Wassen, Poetsen en Detailing Basis benodigdheden

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17266999
    michield
      Lid sinds:
      29 April 2013

      Beste allemaal,

      Wat heb ik allemaal nodig voor het schoonmaken van mijn zilveren Opel Astra G.
      Ik heb er al een hoop over gelezen maar zie nu door de bomen het bos niet meer. :D

      Wat ik heb begrepen is:

      2 emmers: voor de 2 emmer methode.
      2 Washmitts: 1 voor de velgen en 1 voor de auto zelf
      Foamlans + shampoo
      Velgenborstel
      Poetsdoeken (welke en hoeveel?)
      Droogdoeken (welke en hoeveel?)
      Shampoo (welke? -> Gevalletje bomen en bos)
      Claybar (welke?)
      Wax (Heb nu Turtle Wax en Sonax Xtreme Wax)
      Applicator pad

      Mis ik nu nog iets? :hmmz

      Wat voor doeken gebruik ik voor de ruiten? (Micro vezel doeken)

      Ben op zoek naar betaalbare producten, budget ligt rond de 100 euro. :vertag :D
      Thanks! :agent

      #18243142
      midnight black
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 December 2011

        Voor dat bedrag moet je heel aardig kunnen shoppen.
        Ik zou eens kijken op een site als Carclean.nl.
        Droogdoek heb ik de Dillerium, heb je maar 1 nodig, werkt super
        Shampoo, ik ben erg tevreden over Poor Boys, daar heb ik ook de Wax van maar smaken verschillen.

        #18243143
        Dolby
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 May 2008

          Enige tip die ik je kan gegeven is lees op het forum van carclean. Dan heb je genoeg lees voer om jouw perfecte keus te maken om je auto
          te onderhouden. :thumb

          #18243144
          michield
            Lid sinds:
            29 April 2013

            Thanks! Ik heb inderdaad flink rond gekeken op het forum van carclean. Inmiddels heb ik het volgende in huis staan:

            Mothers Gold Clay Kit
            Poorboys World Glass Cleaner
            Poorboys World APC
            Poorboys World Natural Look Dressing
            Dodo Juice Born to be Wild Shampoo

            Verder op de wensenlijst staan:

            Poorboys World Wheel Sealant
            Poorboys World White Diamond
            Poorboys World Quick Wax Plus
            Poorboys World Bird Sh#t Remover
            Poorboys World Spray and Wipe
            Collinite Pre-Wax Cleaner No. 840
            Monello – Lancia Foam Kit
            Monello – Artico Magico Snow Foam

            Heb het virus te pakken. :D

            #18243145
            SimpleFace
              Lid sinds:
              14 July 2014

              Heel veel van die producten zijn op zich wel leuk, maar praktisch gezien niet altijd even handig. In principe is een shampoo, klei en wax voldoende voor auto’s waarvan de lak gewoon netjes is. Al die extra wetlook dingen zijn leuk, maar na een dag of 2 zie je er niks meer van en heeft het je wel tijd en geld gekost. Het is inderdaad een virus die je even pakt, en veel geld tegenaan kan smijten.

              #18243146
              Juffer1
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 July 2006

                Als jij maar 2 dagen kan genieten van een wetlook dan doe je echt iets verkeerd.

                Heb ik januari de Focus onder handen genomen, nu ruim 8 maanden en 52.000km later ziet die er nog net als toen uit ondanks dat de auto maar 1x per 2/3 weken wordt gewassen. Kunstof heb ik sindsdien nog niet meer aangepakt.

                Kwestie van de juiste producten toepassen, en deze op de juiste manier bijhouden.

                #18243147
                SimpleFace
                  Lid sinds:
                  14 July 2014

                  @Juffer1 wrote:

                  Als jij maar 2 dagen kan genieten van een wetlook dan doe je echt iets verkeerd.

                  Heb ik januari de Focus onder handen genomen, nu ruim 8 maanden en 52.000km later ziet die er nog net als toen uit ondanks dat de auto maar 1x per 2/3 weken wordt gewassen. Kunstof heb ik sindsdien nog niet meer aangepakt.

                  Kwestie van de juiste producten toepassen, en deze op de juiste manier bijhouden.

                  Op zich houd dat wel lang vol, maar ik bedoel meer van met 2 dagen wordt je auto weer vies van rotzooi van de bomen en allerlei andere stof en andere plakkerige bende. Dus heb je toch weer een vieze auto. Regelmatig wassen helpt natuurlijk maar dat doe ik eens per 2 weken en dan heb je dus maar 2 dagen een superschone auto en de rest van de tijd zit er troep op.
                  Als detailist voel ik me dan in de maling genomen door de natuur :P

                  #18243148
                  Silence
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    16 December 2005

                    Er zijn ontzettend veel verschillende producten om je auto helemaal netjes te krijgen zo ook de verschillende merken.
                    ik zelf gebruik chemical guys is betaalbaar en je hebt ontzettend veel keus.
                    Maar een merk is ieder voor zich en kan ik niet voor je bepalen, het is gewoon zelf proberen wat er het fijnste werkt en daaruit je keuze maken.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.