Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ik zou zo niet weten waar je een stalen koppakking kunt kopen. voor een 1400 of 1600.
maar mocht je een stalen koppakking willen gebruiken is het het beste om wel de kop en onderblok te laten vlakken zodat de pakking goed afsluit.
laat de machine shop dan wel even door geven hoeveel ze er af hebben gehaald want je moet dit opvangen met de dikte van de stalen koppakking.
doe je dit niet dan kan het zijn dat de compressie verhoogt. dus wel belangrijk.maar als je een stalen koppakking wil moet je dus onderblok vlakken en dit houd ook in zuigers er uit en krukas.
dus nieuwe lagerschalen voor krukas en nieuwe zuigerveren voor de zuigers.
nu weet ik niet of je nu ook nog dan de mainstuds en rodstuds moet vervangen.maar als je meer vermogen wil draaien is het wel beter om een stalen koppakking te gebruiken omdat deze meer krachten aan kan dan een normale pakking.
de prijzen hiervan verschillen wel dus.
normale pakking vervangen alleen kost je hooguit eens 300 euro. als je het zelf doet en laat kop vlakken door een machine shop.
stalen koppakking kan al snel oplopen tot 1400 en meer. als je onderblok uit elkaar laat halen door machine shop en motor zelf helemaal stript.
vandaag hele auto nog maar eens gepoetst.
ziet er nu stukken beter uit dan eerst je kon kleur verschil wel goed zien.
daarbij ben ik op zoek naar iemand die voor hobby een 2.0 er in wil gooien.
kosten zijn nu momenteel nog niet het grootste probleem. wil namelijk wel dat het redelijk goed word gedaan.
maar ook weer niet zo van dat heel motor moet worden gereviseerd. maar toch wel netjes er in moet liggen droog en schoon.mocht iemand dit willen doen laat het even weten :)
auto 800 kilometer op zijn kop gegeven.
en gaf geen krimp motor is bulletprove.
morgen op zoek naar een 2,0 voor het oud baasje,. plus iemand die hem er in wil lepelen voor hobby:D
ebay.de
of ebay.co.ukhier kun je meestal genoeg van dit spul bestellen.
daarbij heb je ook nog ebay.com alleen dit is Amerika en de verzendsduur en kosten zijn vrij hoog hiervan.
[rquote=1894531&tid=144170&author=OrangeArrow]bouten moeten vervangen worden omdat het rekbouten zijn, zorgen voor extra spanning. Ik vervang ze normaal ook altijd, maar de oude gebruiken zal geen probleem zijn denk ik…[/rquote]
ik heb ARP bouten in mijn blok zitten en deze zijn al 3 x hergebruikt niks geen problemen voor deze boutjes:D
dus je zou ze kunnen hergebruiken,
maar oke dis riem zou ik zelf ook na weinig kilometers gewoon laten zitten
maar een c20ne opbouwen zou ik alles vernieuwen.
zelf zit ik nog egt te twijfelen of ik een c20let in corsa wil bouwen.
aangezien ik al ander turbo project heb met meer power dan een 2 litertje kan opbouwen ben ik beetje platzak elke maand.
oke,
zou wel weer graag een brom in auto willen hebben maar gaat zo slecht met 8v
6 maart 2011 om 20:06 In reactie op: dagwaarde corsa a sedan (genaait door maat en politie?) #17829917uit de verzekering kun je wel doen.
daar ben je volgens mij geen vrijwaringsbewijs voor nodig tenminste ik niet.
belasting word ook geen punt. als auto word gesloopt word hij toch uit de belasting gedaan dus dan betaal je na afloop geen van bijde meer.
zo had ik het toen ook met mijn eerste corsa a
werd ook gesloopt.
bij de sloop werd alles voor mij geregeld moest alleen even verzekering opbellen dat auto uit verzekering moest.ja dat weet ik ook wel maar waarom is het bij mij met zo grote filter er bovenop en niet zoals op deze foto?
volgens mij niet.
wat je dan wel zou kunnen doen is, het rails van onder de corsa stoelen demonteren en onder de stoelen van de astra plaatsen
6 maart 2011 om 18:35 In reactie op: dagwaarde corsa a sedan (genaait door maat en politie?) #17829913een corsa A naar de sloop heen brengen, brengt tegen de 150 euro op.
dagwaarde lijkt mij dan iets meer.
maar hiervoor zou je dus eigenlijk contact moeten opleggen met een verzekeringsmaatschappij.dagwaarde is voor elke corsa het zelfde als het de zelfde uitvoering zou zijn.
als de auto getaxeerd zou zijn geweest kon je dit bedrag als dagwaarde beschouwen.trouwens nog over mijn huidige motor gesproken.
wat voor een motor heb ik in mijn auto liggen?
er zit een grote luchtfilter aan de bovenkant en aan de achterkant lijkt wel dat er een carburateur zit.
terwijl ik juist dacht dat het een injectie was aangezien dit ook op kenteken staat. c14nz 1.4i sport
hier even snel een foto van gemakt in het donker.
[rquote=1883720&tid=143839&author=mayhem]motorcodes weet ik niet van die maat van me, hij had een 2.5 vvti uit canada laten komen, bleek t onderblok niet fris te zijn, dus toen maar een 3.0 onderblok gepakt, gt30 turbo erop en nog wat dingen.
heb ermee gereden, maar t rijd echt dik. toen ik rond de 230 de begrenzer inliep ging hij hard door. daarvoor bleef ik erachter, maar had nooit erlangs gekomen.[/rquote]
oke tja onderblok is wel belangrijk als het een 7m-gte onderblok was dan was het ook niet veel bijzonders van een mk4 supra is het mooiste dit ga ik ook opbouwen dit onderblok kan zo tot 800 pk hebben.
maar goed hele auto word dan aangepast er op .
onderdelen zijn niet goedkoop dus een jaartje er mee sparen en dan maar is beginnen.
top snelheid van een supra ligt eigenlijk beetje aan het dif aan de achterkant.
van een automaat trekt sneller op terwijl van een hand bak toch sneller gaat.zo kun je tegen 7000 toeren 300 halen.
wil zelf tegen de 9000 toeren laten begrenzen als motor klaar is.
maar ik heb op marktplaats een ombouw setje gezien c20xe met steuntjes alles er op en aan voor 800 euro.
alleen wil niet met 2 projecten zitten dus laat het maar mooi bij de huidige motor.
ja doe maar.
tevens euro 98 tanken kan ook nog 3 pk schelen. dacht ik.
natuurlijk is een corsa A met 2 liter ook leuk maar blijf toch het houden bij mijn toyota. en deze meer vermogen te geven.
zoals wat jij zegt
een 2jz-gte onderblok met een 1jz-gte kop is het leukste in een mk3 en redelijk goedkoop dan ben je voor 12.000 euro klaar voor een complete revisie plus het inbouwen.
dit wil ik dan gaan doen en de corsa als daily. ik maak niet meer veel kilometers dus zo belangrijk is het ook weer niet dat hij snel uit de voeten is en als ik het zou doen moet het blok ook een revisie ondergaan.
tja ik heb zelf ooit wel is 2 liter in tigra gelegd.
heeft mij ook toch een heel bedrag gekost.
achteraf had ik dit ook nooit moeten doen.
moet wel namelijk een betrouwbaar bakkie hebben en niet 1 waar motor niet orgineel van is.
maar goed als iemand nu mij voor 1000 euro er 1 in zou kunnen bouwen dan zou ik het wel late ndoen:P
maar zelf wil ik er niet meer mee bezig met mijn daily.
supra kost al genoeg bloed zweet en tranen en niet te vergeten slapeloze nachten.
dus.
vandaag nieuwe kleppendeksel pakking geplaatst een was beurt. plus tankje vol.
morgen even poetsen en dan is ie wel weer klaar.
dank u allen.
het is en blijft toch verleidelijk om er een 2 liter in te gooien. en liefst dan turbo.
maar dan hou ik niks over voor mijn andere auto.
dus ik hou voorlopig hand nog op knip.
dit is wel mogelijk maar je zou er niet veel mee winnen.
ik zelf heb mijn c20xe laten chippen met cold air intake plus open uitlaat.
dit leverde mij 20 pk extra op
ik denk een 1400 max dan toch 10 tot 13 pk er extra uit kan halen.
chip tunen heeft alleen zin als je een turbo auto hebt.
dit klopt.
lastige plek
idd,
wielkasten hoef je maar 3 schroefjes los te draaaien waardoor je de bumper omlaag kunt krijgen.
koplamp zit aan de boven kant met 2 schroefjes vast en aan de onder kant maar 1.
het is wel weer vervelend om hem te plaatsen dus let wel even op hoe je hem er precies uithaalt.
ik rij nu anderhalf jaar met een f16 en dit werkt perfect schakelt altijd nog goed.
dit is uitstekend te doen mits je niet zit te roppen in de auto,
geluiden kan van alles zijn.
dat is juist zo vervelend aan geluiden. en die alleen ontstaan bij het rijden.
heb je het niet als je de auto ook vooruit drukt ?
misschien kun je zo de oorsprong van het geluid beter achterhalen?
homokineet vervangen is wel te doen op krikje.
je moet eerst velg er af halen kroon bout los draaien en zo hele hap er af halen dan kun je bij de hoes. wat om de homokineet zit.
deze gewoon los halen en nieuwe voor halen.
homokineet goed schoon maken bij schakel punt dan moet je 2 pinnetjes naar elkaar drukken in het binnenste van de kineet. zodat hij los komt. zo zet je hem ook weer in elkaar.
dit geld dan voor de buitenste kineet.
de versnellingsbak kant weet ik zo niet.
oke dan is slangetje van ruiterwissen niet lek.
dan zou je de hemel er uit moeten hale nen kijken waar het druppelen vandaan komt als je water over jou dakraa mzou gooien misschien dat je het zo de lekkage kan vinden.
ze zien er niet echt rood uit van de roest. dus zou vast wel los zijn getrild.
zo niet moet je nieuwe boutjes er door heen doen en vast zetten.
motor zit idd aan de achterkant bij jou achterraam.
om hem te vervangen moet je de hemel er uit halen.
als je een dakje hebt wat los kan, heb je aan het frame slangetjes zitten waar het raam in zit deze moeten normaal door de stylen naar beneden lopen.
wat ook kan zijn als de stoel nat is kan het ook zijn dat de achter ruitenwisser sproeier slangetje lek is deze loopt namelijk ook boven de bestuurderskant
-
AuteurBerichten