Stotteren en geluidjes..

Forumindex Forums Modellen Tigra Stotteren en geluidjes..

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17229673
    Looney
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 June 2010

      Hoi, ik ik wil 2 vragen stellen over de tigra van mijn vriendin.
      Gaat om een X16XE uit 1997

      De eerste is een kleintje.
      Als wij in de auto rijden en er wordt naar links gestuurd horen wij een geluid. Word er naar rechts gestuurd horen wij ook een geluid maar dan is het meer geratel, waar het naar links nog ‘hol’ klinkt.. Remschijven+blokken zijn vervangen maar daar lag het dus niet aan.

      De andere vraag is wel een lastige.
      Zo’n 1½ tot 2 maanden terug is er een mantzel powerbox op de tigra gemonteerd. De eerste week reed dit erg goed. Ze was iig sneller dan mijn corsa gsi X16XE.
      Maar na een week reed zij terug naar huis en het was 1 en al gestotter. Thuis de auto uitgezet. Daarna was het weg.
      Weer een week later is het teruggekomen. Er zit nu totaal geen regelmaat meer in en het wordt steeds erger/irritanter.

      Het is het meest met optrekken maar op de snelweg/provinciale weg of stadsweg doet die het ook. Met gas loslaten doet die het ook nog wel eens en met constant gas dus ook.
      Wat mij wel opviel is dat hij het de ene rit wel doet en de andere rit stottert die niet en heeft die weer bijna dat vermogen van de eerste week.
      Als de auto stottert helpt het vaak om de auto uit te zetten en opnieuw te starten. Vaak is het dan weg en heb je een goed ritje. Echter kan het dan ineens weer opduiken en kom je weer voorbij karren, hortend en stotend alsof je niet weet wat je met dat gaspedaal moet doen.
      Wat ook opvalt is dat als je een goed ritje heb gehad en je laat de auto stationair draaien(meer dan 20/30 seconde kan genoeg zijn) en je gaat verder dan zit je weer met een stotterbak.

      Waar kan dit aan liggen? Ik hoor valse lucht maar dat verklaart niet het opnieuw starten en het soms wel en soms niet.
      Ik vermoed elektronisch, maar uitlezen geeft maar 1 fout.
      Iets met fout in eindtrap. (foutcode wist zij niet meer) Kan dat ermee te maken hebben?

      #17776030
      Uniek
        Lid sinds:
        6 June 2010

        ik heb maar 1 powerbox mee gemaakt, die van mijn kameraad
        hij moest als hij de auto startte even wachten 5 tot 10 sec. tot de auto lekker liep
        waar hij wel problemen mee had was dat er vocht tussen de bekabeling (stekker) kwam
        dan ging de auto beroerd lopen
        misschien helpt jou dit ook

        het 1e probleem gok ik homokinetisch

        #17776031
        Dominic
          Lid sinds:
          17 December 2009

          misschien middendemper onder de auto.. heb ik ook wel eens gehad.. als je rechtdoor rijd hoor je niets
          en als je stuurt een ratel achtig geluid..

          en misschien kabel los of defect bij de onsteking?

          #17776032
          utregone
            Lid sinds:
            24 June 2005

            controleer je temperatuursensor eens (blauwe stekker aan de zijkant van je motorblok)

            ik had ook altijd veel last van stotteren. Hij is 6x naar de garage geweest maar elke keer kwam het terug. Werd het zo zat dat ik de hoop maar op heb gegeven. Toen maar eens alle stekkers die ik onder de motorkap kon vinden los getrokken, schoongemaakt en ingespoten met teflonspray. Sindsdien bijna geen last meer! Soms begint hij weer even te stotteren, dan maar ik de pinnetjes op de stekker van de temperatuursensor schoon met een schuurpapiertje (komt allemaal zwarte zooi vanaf) en dan rijdt hij weer prima!

            Ik weet niet of het bij jou ook helpt, maar je kan het altijd ff proberen, kost in ieder geval niks!

            succes er mee

            #17776033
            Looney
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 June 2010

              Met de uitlaat hebben we ook al problemen gehad sinds de schroefset. Dat is inmiddels allemaal verholpen.
              En het geluid komt echt van het rechtervoorwiel. Het is nu zelfs zo erg dat het ook constant te horen is, ook bij rechtdoor dus.

              Is de homokineet makkelijk te vervangen? Ik denk dat ik er wel uit kan komen maar is het te doen op een krikje?
              En kan ik alleen de homokineet vervangen? of is het beter gewoon een complete aandrijfas te halen op de sloop?

              utregone dat ga ik zeker even proberen!
              Uniek ook bedankt! Ga ik ook naar kijken.

              #17776034
              sharkmot
                Lid sinds:
                18 June 2009

                geluiden kan van alles zijn.

                dat is juist zo vervelend aan geluiden. en die alleen ontstaan bij het rijden.

                heb je het niet als je de auto ook vooruit drukt ?

                misschien kun je zo de oorsprong van het geluid beter achterhalen?

                homokineet vervangen is wel te doen op krikje.

                je moet eerst velg er af halen kroon bout los draaien en zo hele hap er af halen dan kun je bij de hoes. wat om de homokineet zit.

                deze gewoon los halen en nieuwe voor halen.

                homokineet goed schoon maken bij schakel punt dan moet je 2 pinnetjes naar elkaar drukken in het binnenste van de kineet. zodat hij los komt. zo zet je hem ook weer in elkaar.

                dit geld dan voor de buitenste kineet.

                de versnellingsbak kant weet ik zo niet.

                #17776035
                utregone
                  Lid sinds:
                  24 June 2005

                  ff de temp sensor schoonmaken, weet je of dat het wel of niet is. problemen klinken me wel bekent in ieder geval

                  #17776036
                  Devil eye
                    Lid sinds:
                    25 March 2010

                    zo’n blinde pakking voor de egr waar kan ik die ergens krijgen?? en moet die dan helemaal dicht zijn? alvast bedankt

                    #17776037
                    Devil eye
                      Lid sinds:
                      25 March 2010

                      en als ik me egr afdop moet ik dan nog iets anders doen? alvast bedankt gr…

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.