Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hallo allemaal,
ik heb dus even gekeken naar verschillende katalysatoren en er is ook in aftermarket onderdelen een aardig aanbod. Nu vroeg ik me af of het verstandiger is om een tweedehandse originele katalysator te kopen of juist een nieuwe aftermarket van bv. ebay. Iemand hier ervaring mee?
vandaag naar de opelgarage geweest om de nieuwe sonde te laten installeren.
Daar kwam de monteur er echter achter dat de katalysator kapot was. Er zat duidelijk een gat in het binnenmateriaal. Ze hebben daarom de nieuwe lambdasonde niet geïnstalleerd.
Ik ga nu op zoek naar een katalysator van de sloop en hoop een goeie te vinden voor een acceptabele prijs.Oke top, dan ga ik dat laten doen.
Het onderdeel was niet op voorraad dus woensdag een afspraak gemaakt.
Ik heb vandaag de auto laten uitmeten door de opelgarage en zij kwamen tot de volgende conclusie:
de lambdasonde of de ECU is kapot en zij adviseren de lambdasonde te laten vervangen.
Dat zou betekenen dat de 2 lambdasondes van NTK, en die van Siemens van de sloop allemaal niet werkten of dat ik een fout heb gemaakt bij de aanschaf van het juiste product of de montage. het lijkt me onwaarschijnlijk dat deze 3 lambdasondes allemaal niet werkten. Ik dacht aan de volgende mogelijke fouten (ik heb geen idee of dit fouten zijn):
– 3x diagnosesonde ipv regelsonde gemonteerd?
– lambdasonde niet vastgenoeg gedraait (handvast + 1 kwartslag zat bij mij al behoorlijk vast terwijl + 1/2 slag beschreven stond)heeft iemand anders nog suggesties voordat ik a 200 euro een nieuwe erin laat zetten?
Ik heb vandaag een siemens lambdasonde (ik neem aan dat deze origineel is) van de sloop gehaald en erin gezet, maar na wat kilometers ging het lampje gewoon weer branden dus helaas. Maar het is nu denk ik wel zeker dat de lambdasonde het probleem niet veroorzaakt, tenzij die derde een diagnosesonde zou zijn natuurlijk. Weet iemand hoe ik die twee van elkaar kan onderscheiden?
Het aarden van de luchtmassameter heb ik nog niet gedaan want dan moet ik de isolatie weg gaan knippen en ook die kabel doorknippen en ik weet niet of dat handig is. Is er een manier waarop ik de LMM kan testen of laten testen?Groeten,
BasOke bedankt zover. ik kijk er morgen even naar.
Oke interessant van de luchtmassameter. maar als ik het goed begrijp kan de lmm er voor zorgen dat de lambdasonde alleen nog 0,45 v geeft?
Waar moet ik die gele draad aan vast maken?als de draadkleuren fout zaten zou die het ook niet 1 rit doen neem ik aan. Opzich vind ik het ook heel raar dat ze het twee keer geen week uithouden. Dan zou die kwaliteit wel heel bagger zijn en ik vraag me af of NGK zich dat kan veroorloven. Ene is wel al terug voor garantie dus ik ben benieuwd wat ze daarop gaan zeggen maar dat duurt natuurlijk minstens een maand.
Bedankt voor de reacties.
Bedrading is inderdaad heel, ik heb wel dat er heel minimaal iets van olie ofzo tussen de pakking van het uitlaatspruitstuk loopt.
De tweede sonde is inderdaad redelijk stabiel, maar wel steeds zo’n 0,9v. kan dit kloppen?Ik heb helaas geen die ik zo kan gebruiken uit een andere auto ofzo dus ik zal morgen eens op de sloop een werkende originele zoeken en kijken of dat verschil maakt en dan laat ik weer wat horen.
Bedankt,
hoe werkt de oliepeil sensor? ik kan er niks over vinden, het is toch niet hetzelfde als de oliedruk sensor of wel?
Ik vraag mij dit af omdat de auto ook moeilijk start als die warm is en ik wil weten of er mogelijk verband is.
Is de X20XEW een goede en betrouwbare motor? Persoonlijk weet ik het niet. Maar in dat geval heb ik niks gezegd.. wat ik wel weet is dat m’n pa 3 deawoo’s heeft gehad, 1 in de fik gevlogen, de andere vastgelopen, de derde onoplosbare kleine probleempjes in bepaalde sensoren.
Van een deawoo mag je verwachten dat er wat meer problemen zijn, het zijn niet echt goede auto’s. alleen de matiz zie je nog veel rijden
En als je volgas kunt/wilt rijden, schakel je vanaf 140 gewoon even over naar benzine. die euro extra per liter is dan maar hobbygeld :jerry
natuurlijk moet je die 4.000 toeren niet letterlijk nemen. maar het is in elk geval zo dat omdat lpg meer belastend is (er moet een hogere temperatuur opgebouwd worden voor het mengsel in de motor ontbrand), een toerental van 4.000 op lpg gelijk is aan een hoger toerental op benzine. wat dit precies is zal per situatie verschillen. het betekent in elk geval wel dat als je op lpg tegen de toerenbegrenzing aanloopt, je er eigelijk al overheen zit. die begrenzing is er natuurlijk niet voor niets, maar om motorschade te voorkomen. De temperaturen en krachten nemen dan zo’n extreme waarden aan dat ze vervormingen in het blok kunnen veroorzaken.
Nee ik wil geen xenon. (echt? ja echt)
Ik heb inmiddels de opties teruggebracht tot twee merken die wel degelijk moeten zijn: TYC en Van Wezel.
Beide kosten maar ong. 80 euro voor een set. Ik kan alleen geen ervaringen vinden en ik wil toch wel weten of het wat is voor ik ze koop.Iemand ervaring met één van deze merken?
die zien er van de afbeelding af wel goed uit. heb jij deze?
De motor is gebouwd op een maximale belasting met maximum toerental op benzine plus een bepaalde marge. Deze belasting overschrijden brengt je dus dichter bij de uiterste limieten die de materialen aankunnen. Lpg belast meer vanwege de hoge ontbrandingstemperatuur, wat betekent dat je dus met een lager toerental dezelfde belasting hebt. Topsnelheden of hoog in de toeren rijden is dus niet verstandig op lpg.
Deze site gaat er wat verder op in: http://www.autogasrijders.nl/tips-bij-rijden-op-lpg/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Vaak worden dit soort trillingen veroorzaakt in de aandrijfas of homokineten. Heeft de auto schade gehad?
Ja die had ik ook al gezien, maar ik kan van de foto af niet zien of het wat is.
Als je naar jouw set van die andere kijkt, is de kwaliteit dan vergelijkbaar? of is die toch wat minder?Bedankt, maar die zien niet echt uit zoals de af fabriek koplampen.
Ik bedoel eigenlijk koplampen die het meeste lijken op de originele met het zwart binnenin.Nog iemand die me hiermee kan helpen?
Bedankt voor de snelle reactie!
Heb je daar foto’s van?
Astra J coupe bestaat toch ook?
Een MID (boordcomputerdisplay 7 functies) is te vinden op de sloop, maar meestal met pixeluitval (ik heb er inmiddels 4 van de Limburgse autosloops gehaald). je kunt ze laten herstellen door electronica specialisten, maar dit zijn meestal tijdelijke oplossingen. Ik heb dit laten doen bij een bedrijf in Eindhoven. Na een half jaar beginnen er toch weer pixels uit te vallen. Bij de dealer kost zo’n schermpje bijna 1.000 euro, maar als je goed kunt onderhandelen hoef je er misschien ‘maar’ 400 voor te betalen.
Waarom wil je het display vervangen en zoals anderen al zeiden, om welk model gaat het?
Groet,
Bas
14 augustus 2014 om 19:39 In reactie op: Originele radio, is het de moeite waard deze in te bouwen? #18244111Het is uiteindelijk een cdr-500 geworden voor een prikkie (25 euro).
De toevoeging van een ncdr1100 met GID is redelijk klein. de kosten van zo’n systeem met colordisplay zijn weer erg hoog.Nu maar hopen dat het niet gaat jeuken toch zo’n duurdere set te pakken!
24 juli 2014 om 10:32 In reactie op: Originele radio, is het de moeite waard deze in te bouwen? #18244110@Tigerex,
Oke dat is mooi, dan kan inmiddels wel gezegd worden dat de kwaliteit van de originele radio’s niet onderdoet aan de aftermarket radio’s van nu.
Momenteel denk ik na over het voorlopig weglaten van de stuurbediening. Het is niet duur en een leuke gadget, maar ik betrap me er zelf op dat ik in auto’s met stuurbediening alsnog de bediening van de radio gebruik. Blijkbaar niet noodzakelijk genoeg dus.
Helpt ook weer een beetje bij het budget wat ik heb, en maakt de cdr500 heel toegankelijk.nu alleen nog de vraag, ben ik tevreden met de cdr500, of toch maar de ncdr1100. Inmiddels wel besloten dat als ik de Ncdr1100 pak, ik deze met GID pak, het CID is een te grote investering die te ver buiten budget ligt.
-
AuteurBerichten