Sebbe GSI

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 704)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: B&A Projecten:VW LT C30ne opbouwen. #17903449
    Sebbe GSI
      Lid sinds:
      26 July 2008

      Tedewoordig ga ik verder met de projecten bijhouden op Facebook. Onder dezelfde naam. Hoop jullie daar te zien.

      In reactie op: remmen rekord e2 station #18277705
      Sebbe GSI
        Lid sinds:
        26 July 2008

        Ik heb rekord 2.2 schijven en kadett gsi klauwen er op zitten remt perfect zit nooit vast.

        Ik heb nog wel klauwen en nieuwe schijven liggen.

        In reactie op: B&A Projecten:VW LT C30ne opbouwen. #17903445
        Sebbe GSI
          Lid sinds:
          26 July 2008

          We zijn nog steeds erg druk maar op het moment veel werk waar weinig foto materiaal van is. Dus update moet nog even wachten :thumb

          In reactie op: B&A Projecten:VW LT C30ne opbouwen. #17903440
          Sebbe GSI
            Lid sinds:
            26 July 2008

            @Vinci wrote:

            @Sebbe GSI wrote:

            Geloof mij rvs is sterker dan staal. Rvs wat in gepakt heb is namelijk 10.9 en origineel zit een maar 8.8 in. Dus daar heb je geen gelijk in. En het kon niet anders dan verlagen want anders moesten we de poeli door midden slijpen. En als je f28 wil moet je het ook zo doen. En je hebt er totaal geen last van ondanks de auto zo laag is. Bumper is een stuk lager. En die stang in het midden is een kwestie van gewoon opletten hoe je rijd is prima mee te rijden.

            Gelukkig weet ik niet wat ik doe :thumb

            Groeten bas.

            Sorry, hoewel ik enorm geniet van je talrijke super projecten en top werk, RVS bestaat niet in 10.9

            10.9 is ook niet lasbaar, want dan is het gelijk niet meer 10.9 en als ik het goed zag is er een moer op het uiteinde gelast.

            Nou stel ik voor, zet eens een moer zo op het uiteinde van een 10.9 bout en doe die in de bankschroef en zet er eens de sleutel op, zul je zien hoe snel die breekt! Het wordt snot….

            Je hebt ook gelijk 10.9 rvs bestaat niet maar ik zijn ook je kan het vergelijken met 10.9 bouten. Het is namelijk rvs a4 kwaliteit. Dit is ook wel laatste wat ik er over ga zeggen. Want is nu wel genoeg over gepraat. Maar het klopt wel aan 10.9 bouten moet je niet lassen dat wordt veelste bros daardoor.

            Groeten bas.

            In reactie op: B&A Projecten:VW LT C30ne opbouwen. #17903439
            Sebbe GSI
              Lid sinds:
              26 July 2008

              Weer tijd voor een update in het verse nieuwe jaar ;)

              We hebben zeker niet stil gezeten de laatste weken.

              Inmiddels hangt de C30ne in de LT en heeft al gelopen.

              We hebben eerst de motor pas gemaakt. Daarvoor moesten we de bak steun aanpassen en hebben we de aandrijf as aan gepast. De motor steunen van de senator paste zo op de vooras.

              Mooie nieuwe catterpan gelast. Gaat 9 liter olie in dus de LT zal niet snel te weinig olie hebben :jerry

              Nieuwe bak steun gemaakt. Ze maar balk :thumb

              Eerste stukje van de aandrijf as gemaakt.

              Aandrijf as klaar en op zijn plek.

              Zo hangt het blok er in.

              LT dwars in de schuur gezet omdat we er dan normaal omheen kunnen lopen. Want het las werk op de brug doen werkt niet makkelijk. Dik een uur verder een hij stond op zijn plek hoor.

              Tijd om de LT flink te stripen voor het lassen.

              Al het bitum er uit zodat het een vers laagje verf kan hebben.

              Tijd voor het las werk. Ik heb de voor schade er opnieuw ingelast omdat ze het niet netjes gedaan hebben en half los zat.

              Netjes eruit gehaald.

              Klaar om opnieuw er in gelast te worden.

              Netjes op zijn plek.

              Hij zit nu wel goed afgelast op zijn plek.

              Paar foto’s van de overige las plekjes.

              Laswerk viel reuze mee. eigelijk alleen heel lang bezig geweest met het schade deel.

              Tijd om de uitlaat in elkaar te lassen. Hebben mooie groepe a systeem gemaakt van spul wat we hadden liggen. kosten waren alleen beetje stoom en gas. En het mooiste hij is heerlijk stil.

              We moesten ook nog even bij de pook aanpassen omdat de verdeler daar nu zit. En de automaat hendel wel stuk omhoog mocht.

              Dat hebben we dus zo gedaan. Lekker grof maar wel degelijk. :thumb

              Daarna was het tijd om de kabelboom aan te passen.

              Waren wel heel wat uurtjes werk maar alles werk nu.
              -Digi dach van de senator
              -Check control
              -Cruise control
              -Koel systeem
              -Extra achter verlichting
              -Dak verlichting
              -Voorbereiding voor audio
              -Voorbereiding zware auto lier

              Vast nog wel wat puntjes. Bij elkaar een beste puist werk maar alles doet het goed. Kabelboom is nu weer uitgebouwd

              En zijn nu druk bezig met strak maken en rollen. Dat zal in de volgende update te zien zijn.

              Voor me astra heb ik nog 2 nieuwe setjes velgen gehaald. Omdat ik deze ga ombouwen naar 5 gaats en schroefset voor en 288 remmen van een zafira.

              Even andere banden er omheen draaien en ze passen perfect. Wordt wel wat.

              Bij alex zijn astra gaan we hem ook ombouwen naar 5 gaat met schroefset en 288 remmen.

              Met deze velgen.

              Even op de sloop 1x cali v6 remmen gehaald en 2x zafira 288 remmen gehaald. En dat voor 100 euri :jerry

              Dat was hem weer.

              Groeten bas.

              In reactie op: B&A Projecten:VW LT C30ne opbouwen. #17903433
              Sebbe GSI
                Lid sinds:
                26 July 2008

                Ligt er volkomen aan waar je het in de ophanging gebruik. Dit is een schuif belasting. Die zo minimaal is voor deze bouten dat ze gewoon niet kunnen breken. Er komt geen enorme kracht op. Is maar 1000 kg wat optrekt en afremt aan 6 bouten die met 12 moeren vast zit. In de kokers en op de balk. Zodat de schuif belasting echt minimaal worden. Ik heb het wel doordacht. En besproken met me collega die altijd de constructie’s uitrekent op me werk. Volgens hem kunnen die bouten veel meer hebben dan ze nu belast worden. Nogmaals ik ga niks bouwen wat niet veilig is waar iemand met zijn gezin in rijd. Weet niks beter ik ga gewoon achter de info aan voor ik er aan begin. Anders had ik er gelijk stalen bouten ingezet. Heb zelfs 10.9 tot me beschikking dus dat is het punt niet.

                Groeten bas.

                In reactie op: B&A Projecten:VW LT C30ne opbouwen. #17903428
                Sebbe GSI
                  Lid sinds:
                  26 July 2008

                  Corsa is netjes geworden de motor ruimte ziet er ook zeker goed uit met hier en daar paar mooie rvs bouten :angel :angel :angel

                  Groeten bas

                  In reactie op: B&A Projecten:VW LT C30ne opbouwen. #17903427
                  Sebbe GSI
                    Lid sinds:
                    26 July 2008

                    Moet ik nou echt een trek proef op me werk doen. Dat rvs sterk zat is voor deze belasting. Nogmaals het is geen vrachtwagen. Er zit gewoon 8.8 in normaal. Maar ik wil best een trek proef doen hoor. Kan je zien dat rvs meer kan hebben dan een 8.8 bout. Ik werk elke dag met die zooi. Dus nee zal er geen verstand van hebben. Snap jullie bezorgt heid ook wel. Maar ik nergens voor nodig in dit geval.

                    In reactie op: B&A Projecten:VW LT C30ne opbouwen. #17903420
                    Sebbe GSI
                      Lid sinds:
                      26 July 2008

                      Je zegt het idd goed. Rvs is niet geschikt voor zware belasting. Een corsa met een ne er in is totaal geen zware belasting in mijn ogen. Jullie doen net of het een vrachtwagen is. Op me werk hangen we 3 a 4 ton aan dit soort bouten. Ja dat is zware belasting. Ga toch niet iets onveiligs bouwen voor iemand die er met zijn gezin in rijd. Kom op zeg.

                      Aankomend weekend weer een update.

                      Groeten bas

                      In reactie op: B&A Projecten:VW LT C30ne opbouwen. #17903414
                      Sebbe GSI
                        Lid sinds:
                        26 July 2008

                        Geloof mij rvs is sterker dan staal. Rvs wat in gepakt heb is namelijk 10.9 en origineel zit een maar 8.8 in. Dus daar heb je geen gelijk in. En het kon niet anders dan verlagen want anders moesten we de poeli door midden slijpen. En als je f28 wil moet je het ook zo doen. En je hebt er totaal geen last van ondanks de auto zo laag is. Bumper is een stuk lager. En die stang in het midden is een kwestie van gewoon opletten hoe je rijd is prima mee te rijden.

                        Gelukkig weet ik niet wat ik doe :thumb

                        Groeten bas.

                        In reactie op: B&A Projecten:VW LT C30ne opbouwen. #17903411
                        Sebbe GSI
                          Lid sinds:
                          26 July 2008

                          Leroy heeft in de tussen tijd ook een leuke corsa b gekocht. Om om te bouwen naar een corsa b 2.0 8v

                          De corsa zo als we heb gekocht hebben.

                          Als eerst had Leroy een mooi schroef setje op de kop getikt. En een paar mooie velgen.

                          Daarna maar snel de motor eruit gehaald. Die plaats moet maken voor c20ne.

                          Er mocht toch wel een nieuwe radiateur balk in. Want de oude had naar onze zin teveel roest.

                          Motor ruimte netjes in de hamer rite gezet.

                          De c20ne die in de corsa moet komen.

                          Tijd om het blokje op zijn plek te hangen.

                          Omdat we de corsa variant 2 steun willen behouden. Moesten we zelf een mooie motor steun maken.

                          Na wat passen en meten. Is dit de steun geworden.

                          Steun netjes op het blok.

                          Omdat er een stuur bekrachtig pomp van een kadett gsi op komt zaten de trekstangen te hoog dus die hebben we maar verlaagt.

                          Mooie kokers er op gelast voor de trekstangen. Met moeren er in zodat de kracht goed opgevangen wordt.

                          Trekstang op zijn plekje.

                          Mooie rvs bouten gemaat voor de trekstangen. Omdat ze niet te krijgen zijn in vol draad in deze lengte.

                          Stuur pomp aangepast zodat we hem kunnen spannen.

                          Nu ook gelijk ruimte genoeg bij de stabi stang.

                          Zat ook nog wel het een en ander aan las werk aan de corsa tijd om dat aan te pakken.

                          Koker balken voor hersteld.

                          Achter plaat weer hersteld.

                          Bijde binnen schermen achter hersteld.

                          Schokdemper schotel hersteld.

                          Dorpels weer hersteld.

                          Hier ook nog een klein gaatje. Helaas geen foto van het herstel er van.

                          Tijd om alles een mooi kleurtje te geven.

                          We hebben mooie 2 comp lak gebruikt zodat het goed tegen de roest kan beschermen.

                          Zo hebben we de bodem hesteld.

                          Mooie stabi stang onder de auto gemaakt.

                          Ik ben lekker aan het schilderen. :jerry

                          Netjes geworden zo al zeg ik het zelf.

                          Las werk is klaar. Tijd dat Leroy flink aan het schuren ging.

                          Tijd om de corsa een mooi kleurtje te geven.

                          Hij is blauw geworden.

                          Alles kan mooi drogen en kan de corsa weer opgebouwd worden.

                          Tot zover Leroy zijn corsa.

                          We zijn inmiddels begonnen aan de lt.

                          Eerst maar uit de hoek getrokken.

                          Tijd om het frame kaal te maken dus de 5 mm staal platen er maar af slijpen.

                          Het frame van de LT af gehaald zodat de LT naar binnen kan en het frame later aangepast kan worden.

                          Frame aan de kant gezet. Zodat we er later mee veder kunnen.

                          LT binnen op de brug :jerry

                          Motor uit de LT gehaald.

                          Tijd om de senator te slopen voor de motor en kabelboom voor in de LT.

                          Ik heb nog een Saab gekocht voor de motor. Die komt in me astra. Kan de c20xe in me corsa komen.

                          Wil de automaat ook gaan behouden. Wordt een fijne motor met 250 pk straks.

                          Tot zover deze update.

                          Volgende week weer een nieuwe.

                          Groeten bas.

                          In reactie op: B&A Projecten:VW LT C30ne opbouwen. #17903410
                          Sebbe GSI
                            Lid sinds:
                            26 July 2008

                            We zijn daarna druk aan de slag gegaan met Alex zijn nieuwe auto.

                            Het zou een corsa a c20xe worden maar de kas die we hadden staan moest veel aan gelast worden omdat het las werk wat er aan gedaan was echt te slecht was. En Alex wou eigenlijk iets groters.

                            Dus dit was het lot van de corsa.

                            Jammer maar helaas was het einde verhaal voor de corsa.

                            Dus maar alex zijn nieuwe aanwinst gehaald. Een astra f station 1.6 16v

                            Gelijk maar de motor er uit gehaald.

                            Zodat de nette c20xe er in gehangen kon worden.

                            Hij is helemaal opnieuw opgebouwd door Leroy van 2 blokken 1 goede maken is goed gelukt loopt als een zonnetje.

                            Groepe a onder de station gehangen.

                            De astra had een beetje aandacht nodig dus beetje laswerk zat er aan.

                            Nieuwe veerschotel er onder gelast.

                            Alles wat mooi kleurtje heeft is er opnieuw ingelast. Bij elkaar toch nog aardig wat werk.

                            Gsi kap voor op de astra. Staat in de grond verf.

                            Alles wat gelast is staat in de hoog glans zwart. Helaas heb ik daar geen foto van.

                            Astra op zijn wielen.

                            Astra samen met de rekord.

                            Tot zo ver Alex zijn astra.

                            Bij mij astra werd de uitlaat erg slecht dus maar een nieuwe rvs groepe a uitlaat er onder gemaakt.

                            Leeg onder de auto.

                            Eerste stukje in elkaar gelast.

                            Uitlaat over de achter as heen gemaakt.

                            Uitlaat helemaal afgelast.

                            Uitlaat weer op zijn plekje.

                            Lex kwam ook nog langs voor een uitlaat aanpassing aan zijn nieuwe bmw.

                            Deze moesten er onder komen.

                            Er netjes onder.

                            Even aflassen op de werk bank.

                            In reactie op: B&A Projecten:VW LT C30ne opbouwen. #17903409
                            Sebbe GSI
                              Lid sinds:
                              26 July 2008

                              Na een lange tijd weer een update. We hebben zeker niet stil gezeten.

                              Om te beginnen zijn we druk geweest met de blauwe corsa.

                              Daar is inmidels de kooi in gelast en al het las werk gedaan en de motor hangt er al in.

                              Ben eerst begonnen met de kooi voor de helft er in te lassen omdat die in de weg stond.

                              Achterste deel er in gelast en een v naar de bodem in gemaakt.

                              Mooie platen onder de kooi gemaakt.

                              Stang achter in de auto gelast en gelijk gordel bevestig eraan gemaakt.

                              Kruis in de kooi gemaakt. Staat stuk netter.

                              We hadden we ruimte dus maar aan het roest herstel begonnen.

                              Als eerst de accu bak gedaan.

                              Tijd m de gaten weer netjes dicht te maken.

                              Eerste stukje hersteld en gelijk water afvoer goed gemaakt.

                              Putje waar geen kit naad in hoeft.

                              Accu bak er in gehecht.

                              Netjes afgelast.

                              Hier zat nog een gaatje.

                              Maar die is ook netjes dicht gegaan. Was wel best werkje om netjes te doen.

                              Er moest ook een ander front in omdat de oude teveel roest had.

                              Huppa een nieuwe er in.

                              Netjes afgelast.

                              Olie koeler ook netjes op gehangen.

                              Er moest ook een schakel stang binnen door komen.

                              Begin gemaakt er aan.

                              Netjes op zijn plekje gemaakt.

                              De dorpels hadden nog wat aandacht nodig.

                              Nieuw stukje er in gelast.

                              Andere kant ook weer netjes.

                              Kwamen ook nog las werk tegen wat niet zo best gedaan was.

                              Dat ook weer even gefixt

                              Toen stond de corsa er zo bij. Maar we gingen snel weer verder.

                              A style weer netjes gemaakt.

                              Motor steunen en radiateur balk door gelast.

                              Klein plekje hersteld.

                              Al het laswerk was klaar. Dus we konden verder met de kooi.

                              Moest een kooi worden tot aan de veerschotels. Maar dat was geen probleem.

                              Platen er in gelast aan de voor kant.

                              Een kant van de kooi klaar.

                              Andere kant ook klaar.

                              Mooie stang boven langs.

                              Stangen naar de veerschotels maken.

                              Gelijk een mooie veerpoot brug gemaakt.

                              De kooi was klaar. Moesten alleen nog paar gordel punten maken.

                              Die zaten er ook zo ingelast.

                              De corsa was hele klaar bij ons kwa lassen.

                              De eigenaar helemaal blij (toch silvano?)

                              Maar hij zelf heeft ook niet stil gezeten.

                              Motor ruimte netjes in de grondlak.

                              Motor ruimte netjes zwart.

                              Motor netjes op zijn plekje.

                              Binnen kant van de auto ook netjes zwart.

                              De auto moet mat wit worden dus daar zijn we al druk mee bezig.

                              We zijn nog steeds druk met deze auto’s dus er zullen update’s blijven komen.

                              In reactie op: B&A Projecten:VW LT C30ne opbouwen. #17903408
                              Sebbe GSI
                                Lid sinds:
                                26 July 2008

                                Bezig met update van meer dan 250 foto’s. Ja we hebben niet stil gezeten. Dus pak je popcorn er maar bij :jerry :jerry :jerry :jerry

                                In reactie op: HET KADETT 4X4 TURBO TOPIC : #17494820
                                Sebbe GSI
                                  Lid sinds:
                                  26 July 2008

                                  Druk regelaar moet altijd tussen de retour komen. Anders kan die de druk van je rail niet regelen. Hoe je die moet plaatsen voor de rest weet ik niet. Ik pak ze altijd die je gewoon op je rail kan zetten.

                                  In reactie op: c20seh start !. (07-08-14) #18241882
                                  Sebbe GSI
                                    Lid sinds:
                                    26 July 2008

                                    U hebt een PM ;)

                                    In reactie op: B&A Projecten:VW LT C30ne opbouwen. #17903406
                                    Sebbe GSI
                                      Lid sinds:
                                      26 July 2008

                                      Eindelijk weer een update.

                                      De laatste weken weer druk geweest me allemaal klusjes.

                                      -Buiten terrein afgemaakt. Moesten de betonen bliezen nog neer legen. Helaas geen foto van.
                                      -Schoorsteen van dak afgesloopt van het huis. Omdat er een nieuw op moest. Ook helaas geen foto van.
                                      -De elektra in de schuur in orde gemaakt. Hangt nu lang de lange want een mooie goot met stopcontacten er in. Die ook nog met een hoofd schakelaar uit en aan kan. Ook helaas geen foto van.
                                      -Was apk las werk aan een corsa b gedaan. Draag arm viel er bijna onder uit laten we maar zeggen.
                                      -In me astra station een c20xe met lexmaul en groepe a spaghetti spruitstuk gehangen.
                                      -2 c20xe bloken uit elkaar gehaald. Om weer 1 goede te maken.
                                      -En 10000 bouten en moeren uit gezocht om onze nieuwe lade kast te vullen.
                                      -En als laatst maar zeker niet te vergeten. De carbage run gereden. Was weer een super ervaring.

                                      Al me al 3 drukke weken gehad. Wanneer hebben we vakantie????

                                      We beginnen met de carbage run.

                                      Het was een hele mooie rit waar we veel in hebben meegemaakt en heel veel hebben gezien. Het was reuze gezellig met lex en robert en de jongens er om heen. We gaan zeker volgend jaar weer.

                                      Hier een paar foto’s

                                      De rekord heeft zich heel goed gehouden zonder problemen de run uit gereden. En is een heerlijke auto om die km’s weg te tuffen zonder een zuchtje pijn elke keer uit die auto komen. Nou de vraag waar we volgend jaar mee gaan. De LT??

                                      Toen we terug kwamen hadden we nog een las klusje staan. Even paar apk puntje lassen. En die waren terecht afkeur. Dat die zo vorig jaar er door heen kwam is niet te begrijpen dit is niet van 1 jaar.

                                      Maar ja shit happens dus het las apparaat er bij en lassen maar.

                                      Toen we er aan begonnen.

                                      Slijptol er even flink in.

                                      Vers staal er in.

                                      Eerste stukje er in gehecht.

                                      De rest er in gehecht en gelijk afgelast.

                                      Vlak geslepen en gelijk even in de ml/olie gezet.

                                      Veerschotel achter moest ook nog even gedaan worden.

                                      Oude veerschotel er af gehaald.

                                      Nieuwe er op gelast.

                                      De corsa kon weer naar de apk toe. En was weer goed gekeurd dus die kan weer mooie een jaar vooruit. Weer een tevreden klant. :thumb

                                      Daarna was de astra aan de beurt.

                                      Leroy heeft voor mij een nieuw dis riem er op gelegd en lexmaul er op gezet.

                                      C20xe met lexmaul.

                                      Achter kant ook alles netjes opgehangen. :thumb

                                      Complete blok.

                                      Tijd om even blok uit de auto te trekken. Want de astra moest natuurlijk wel weer rijden binnen een dagje. ;)

                                      1.6 op de grond. Is te koop trouwens. Goed blok geen olie sleurper. In een half jaar tijd 1 liter olie er in gooit. Alleen dis riem moet gedaan worden. Reden was omdat ik deze c20xe had staan toch wel iets snellers er in wou.

                                      Astra motor loos.

                                      Dat kon niet lang zo blijven.

                                      C20xe helemaal klaar. En loopt als een zonnetje.

                                      Filmpje.
                                      https://www.youtube.com/watch?v=rPXzfXKmsE4&feature=youtu.be” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                      Ben er helemaal blij mee en rijd super. Je kan ook goed merken dat er een lexmaul opzit. Trek veel beter onderin. En jankt lekker door.

                                      Mijn astra is klaar dus werd het tijd om aan alex zijn nieuwe dagelijkse auto te werken.

                                      Want de corsa waar die nu in rijd valt zoon beetje uit elkaar. :jerry

                                      Als eerst van 2 c20xe blokken 1 goede maken. Want 1 c20xe die uit alex zijn oude station komt is het onderblok niet fris meer zuiger veren zijn waarschijnlijk helemaal weg. Want hij lustte best wat olie. Ondank de kop helemaal fris was gemaakt bij andre botter. Dus we hadden nog een goed onder blok staan waar we weer niet wisten hoe de kop zou zijn. Dus maar van 2. 1 goede maken en de andere voor onderdelen houden. Die komen wel op bij ons :thumb

                                      Het goede onderblok helemaal kaal getrokken.

                                      Het reserve kopje.

                                      Het blok met slechte onderblok waar alles van wordt overgebouwd op het goede onderblok.

                                      Alles uit elkaar en veilig tot die weer wordt opgebouwd.

                                      De corsa waar alles in gaat komen vast in de schuur gezet. Alex gaat hem helemaal na lopen. En het las werk wat gedaan is er allemaal uit slijpen. Dat is niet naar tevredenheid gedaan dus doen we opnieuw. Laten we maar zeggen iedereen moet het ooit een keer leren. Maar dat wisten we toen we hem kochten. Dus geen slechte gedachte achter. We fixen het gewoon op onze style.

                                      Onder tussen heb ik nog een klusje aan een andere corsa. Al het roest verwijderen en dikke rolkooi in bouwen. Wordt ook weer een dik wagentje. En zal als het las werk klaar is. Nog wel vaker voorbij komen in het topic.

                                      Dat was het weer.

                                      Morgen gaan we weer verder. Want mij 5 weken vakantie zijn nog niet om. Helaas moet alex weer werken dus veel alleen doen. Meters maken.

                                      Groeten bas.

                                      In reactie op: C20xe met R25/28 #18240795
                                      Sebbe GSI
                                        Lid sinds:
                                        26 July 2008

                                        Helemaal super kan ik op weg naar de draai bank ;) :thumb :thumb

                                        In reactie op: B&A Projecten:VW LT C30ne opbouwen. #17903402
                                        Sebbe GSI
                                          Lid sinds:
                                          26 July 2008

                                          De rekord is helemaal klaar voor de run volgende week.

                                          Hij is helemaal naar wens. En belangrijkste is alles werkt.

                                          Gaan nu alles klaar maken voor de run en kijken wat we allemaal mee moeten nemen.

                                          Paar foto’s zal van de binnen kant ook nog een stel foto’s maken.

                                          Kleine update maar deze keer. Na de vakantie komen er weer hele grote update.

                                          Keep watching and posting :thumb

                                          Groeten bas.

                                          In reactie op: B&A Projecten:VW LT C30ne opbouwen. #17903400
                                          Sebbe GSI
                                            Lid sinds:
                                            26 July 2008

                                            Bij ons is alleen het nadeel dat er geen ruimte meer is eigenlijk om aan de inlaat kant wat te veranderen. Maar op de snelweg valt het reuze meer hoeveel lawaai die maakt. Is alleen met optrekken dat je hem hoort brullen. En die nekken draaien doen ze toch al als ze hem zien rijden. Bekijks genoeg met de rekord.

                                            In ieder geval bedankt voor de tip :thumb

                                            In reactie op: B&A Projecten:VW LT C30ne opbouwen. #17903396
                                            Sebbe GSI
                                              Lid sinds:
                                              26 July 2008

                                              We zijn deze week weer druk geweest me de rekord.

                                              Audio schiet lekker op. En eind is al in zicht.

                                              We hebben ook nieuw bandjes om de 16 inch wielen laten leggen.

                                              Yokohama 205/50 r16

                                              Weer netjes op zijn velgen.

                                              Achter kant van de audio klaar.

                                              Midden klaar.

                                              Zijkanten klaar.

                                              Nu nog gaas er in maken en gaten voor de koeling en sub woofers.

                                              Dan is het nog bekleden. Audio is klaar.

                                              Nog stoot strippen er op plakken en de rekord begint klaar te zijn. Kunnen we mooi KM’s gaan rijden voor dat we door Europa gaan.

                                              Dat was hem weer.

                                              Groeten bas.

                                              In reactie op: B&A Projecten:VW LT C30ne opbouwen. #17903392
                                              Sebbe GSI
                                                Lid sinds:
                                                26 July 2008

                                                Na een paar weken weer tijd voor een update.

                                                We hebben natuurlijk niet stil gezeten ;)

                                                Zijn lekker op geschoten met de rekord. Inmiddels zit die weer bijna helemaal in elkaar.

                                                We waren begonnen met de achter remmen in orde te maken.

                                                Die waren helemaal versleten.

                                                Alles er maar gelijk nieuw op.

                                                Nieuwe trommel.

                                                Nog wat moois gemaakt om die trommels er voortaan af te trekken want wat zaten die oude vast zeg.

                                                Toen mochten we de bak er nog een keer vanaf halen omdat de hydro cilinder er uit was geplopt. Omdat de afstand tussen druk groep en druk lager te groot was.

                                                Maar een nieuwe bus gedraaid op me werk.

                                                Oud en nieuw.

                                                Op zijn plekje.

                                                Bak weer op zijn plek gebouwd. En alles aangesloten. Tijd om de aandrijf as te maken.

                                                Asje klaar.

                                                Alles netjes op zijn plek.

                                                Daarna schakel pook op zijn plek gemaakt en aangepast.

                                                Daarna zijn we hebben we het hele dashboard weer ingebouwd. alles 32 delen die een rekord heeft.

                                                Teller bak helemaal klaar.

                                                Tijd om de uitlaat te bouwen. Mooie 63 mm groepe a uitlaat onder.

                                                Het begin.

                                                Over de as en einddemper.

                                                Spul hangt in de rubbers.

                                                Eind stuk er op.

                                                Hele uitlaat afgelast.

                                                Dempers in de verf gezet.

                                                Hangt weer netjes onder de auto.

                                                Eind stuk netjes onder de bumper vandaan.

                                                Filmpje van het uitlaat geluid.

                                                Klinkt lekker zo als een c20xe hoort te zijn. Alleen beetje hard voor 4500 km toeren ben ik bang. Gaan kijken wat we daar aan nog moeten doen.

                                                https://www.youtube.com/watch?v=94ZnyBwpeS4″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                                Daarna begonnen met de audio voor in de rekord.

                                                Eerste stuk vloer er in gemaakt.

                                                2e stuk er in gemaakt en ingedeeld hoe het moet komen.

                                                Alex druk aan het zagen.

                                                Weer een stapje verder.

                                                Woofer kisten gemaakt.

                                                Speakers op hun plekje.

                                                Van de andere kant af.

                                                Versterkers een plekje gegeven.

                                                Alles aangesloten.

                                                We hadden toen eindelijk onze druk leiding binnen konden we de koppeling af maken en test rijden. :wub :wub

                                                De koppeling werkt goed en naar wens.

                                                Dit was het resultaat.

                                                https://www.youtube.com/watch?v=X_NT4bssYCE” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                                Daarna hebben we de neus in elkaar gezet. En heeft alex hen gewassen en stel leuke foto’s gemaakt.

                                                Zo staat die er nu bij.

                                                Tot zover de rekord.

                                                We zijn ook nog lekker bezig geweest met velgen wisselen.

                                                Nieuwe velgen op de astra station van mij.

                                                Op Leroy zijn corsa ook andere wielen.

                                                En lex had ook nog een dik setje wielen gekocht.

                                                We zijn vrijdag ook nog een leuk pakketje wezen halen.

                                                Een mooie nieuwe brug voor bij Leroy in zijn hobby hok. :thumb :thumb

                                                Hij werkt ook al. :thumb :thumb :thumb

                                                Tussen door ook nog even bij SW16v van het forum een mooie rekord kas opgehaald.

                                                Wordt een donor auto voor onder delen. Aangezien we nu 3 stations hebben.

                                                Hij is helemaal compleet op de motor en achter as en voorruit na.

                                                Dat was het weer. Volgende week weer een nieuwe update.

                                                Groeten bas.

                                                In reactie op: B&A Projecten:VW LT C30ne opbouwen. #17903387
                                                Sebbe GSI
                                                  Lid sinds:
                                                  26 July 2008

                                                  Weer tijd voor een update.

                                                  Deze week heeeeeel veel kunnen doen.

                                                  De blauwe cabrio is helemaal klaar en kan volgende week naar de apk.

                                                  De paarse kadett heb ik de bak van gewisseld en stuurbekrachtiging opgebouwt.

                                                  De rekord leeft weer na 10 jaar laten we zeggen :jerry

                                                  Lex zijn vader is bezig geweest met de Porsche. Zodat die verkoop klaar is. En je raad het nooit na een dag op marktplaat was er een koper. En die heeft hem zaterdag opgehaald. Verkocht dus :thumb :thumb

                                                  Voor de rest heeft lex heel zijn wagen park maar is goed gewassen want dat was hard nodig. :thumb

                                                  Maandag als eerst maar hoopje oud ijzer weg gebracht.

                                                  Daarna zijn we begonnen om de uitlaat te bouwen.

                                                  Uitlaat even aflassen.

                                                  Uitlaat is klaar.

                                                  Toen was het tijd om alle toeters en belle op de cabrio te bouwen voor de carbage run.

                                                  Motorkap er op gelegd. En al een begin gemaakt.

                                                  Toeters onder de parafaan gemaakt. Zodat ze niet lelijk in het zicht zitten onder de motorkap.

                                                  Weer een stapje verder met de motorkap.

                                                  Maar de kap was nog niet klaar.

                                                  Moet wel echt netje er op staan. Wordt met scherpe blik naar gekeken.

                                                  Even met elektrode lucht happers gemaakt :jerry Moet wel in Carbage thema blijven he. ;)

                                                  Kapje is helemaal klaar.

                                                  Toen was het tijd om de cabrio weer verder op te bouwen.

                                                  Lex had inmiddels de bumpers in kleur dus die konden er op.

                                                  Voor bumper er op gezet.

                                                  Koplampen er ook in.

                                                  Verlichting doet het ook allemaal.

                                                  Achter bumper er ook op.

                                                  Was tijd dat we de kadett gingen verhogen.

                                                  Moesten nog wat op de zijkant plakken. :jerry

                                                  Het is een kadotje geworden.

                                                  Dagje later was de kadett helemaal klaar.

                                                  Konden we is mooie wielen gaan passen.

                                                  Staat goed al zeg ik het zelf. :thumb :thumb

                                                  Onder tussen heb ik nog even tussen door de paarse kadett van lex voorzien van andere bak en stuurbekrachtiging.

                                                  Kadett nog netjes in elkaar.

                                                  Op de brug en misten wat onderdelen.

                                                  Nieuwe bak ligt al klaar. Een mooie korte f16 bak die heerlijk soepel schakelt.

                                                  Paar uur later en bak zat weer op zijn plek.

                                                  Stuurpomp op zijn plek.

                                                  Kadett weer in elkaar. En gelijk klaar gemaakt voor transport.

                                                  Lex zijn vader was onder tussen bezig met de Porsche rollen. zodat die er weer toon baar uit ziet.

                                                  Netjes geworden.

                                                  Klusje voor lex waren klaar dus maar weer snel terug naar de rekord. Want we wouden hem snel lopend maken.

                                                  Alex is bezig geweest met de deuren in elkaar te zetten.

                                                  Ik ben onder tussen bezig geweest om de laaste dingen in orde te maken in de motor ruimte.

                                                  Motor ruimte helemaal klaar.

                                                  Het filmpje waar we lang op hebben gewacht.

                                                  De eerste start van de 16v na 10 jaar stil hebben gelegen. Was na de injectoren wisselen starten lopen of dat die nooit stil gelegen heeft. :thumb :thumb :thumb C20XE Rock on.

                                                  https://www.youtube.com/watch?v=OtKVuUgF7HY” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                                  Dat was hem weer.

                                                  Morgen weer verder met de rekord.

                                                  Groeten bas.

                                                  In reactie op: B&A Projecten:VW LT C30ne opbouwen. #17903385
                                                  Sebbe GSI
                                                    Lid sinds:
                                                    26 July 2008

                                                    Weer tijd voor een update.

                                                    Zijn weer bezig geweest met de rekord.

                                                    Motorboom er op gezet en begin gemaakt aan de koeling van de rekord.

                                                    Motor boom op zijn plek.

                                                    Koel buis gebogen.

                                                    Voor de rest zijn we nog verder gegaan met de bedrading. Dat is nu helemaal klaar.

                                                    Vrijdag avond kwam lex. Om aan zijn kadettjes te werken zodat die allemaal klaar zijn over een week.

                                                    We zijn maar gelijk begonnen op de rode cabrio te slopen want die was echt te slecht om nog wat mee te doen. Draagarm ophanging leek van buiten goed maar. Was al heel ver heel.

                                                    Net aan begonnen.

                                                    Rekord moest maar even buiten staan.

                                                    Uurtje later waar is de motor nou?

                                                    Beetje gekke motor nu zeg.

                                                    Motor ruimte helemaal leeg.

                                                    Hij kan vliegen. ;)

                                                    Beetje roest maar. Heb maar niet meer foto’s van gemaakt want werd alleen maar erger.

                                                    De zaterdag weer verder.

                                                    Volgende halte aanhanger ;)

                                                    Lekker kaal is die al.

                                                    De 2 beunhazen lekker aan het slopen. :jerry

                                                    En toen we klaar waren zag die er zo uit. Helemaal klaar met dat ding. :thumb

                                                    Lex had mooi klusje gekregen van ons.

                                                    Kapje kaal maken. Laten we zeggen het was een rood lexje geworden. :jerry

                                                    Hij heeft goed zijn best gedaan. lekker kaal kapje zo.

                                                    Lekker bezig zo.

                                                    Daarna hebben we het blok in elkaar gezet.

                                                    Een c20ne met 18e kop en inlaat.

                                                    Zondag het blokje in de nette cabrio gehangen.

                                                    Na een paar pogingen was het starten lopen.

                                                    Loopt mooi stationair. :jerry
                                                    https://www.youtube.com/watch?v=J66v-VA5Xog” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                                    Vlammen kan die ook al goed.
                                                    https://www.youtube.com/watch?v=PKC4dr_QQrM” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                                    We kregen ook nog bezoek. Die verlieten ons in steil laten we maar zegen. :thumb :thumb :thumb

                                                    Dat was hem weer. Morgen vroeg weer verder aan deze hardcore week.

                                                    Groeten bas.

                                                    In reactie op: B&A Projecten:VW LT C30ne opbouwen. #17903380
                                                    Sebbe GSI
                                                      Lid sinds:
                                                      26 July 2008

                                                      Weer tijd voor een update.

                                                      Zijn weer lekker bezig geweest met de rekord.

                                                      De vooras en trekhaak zijn terug gekomen van de verzinkerij.

                                                      Dus konden weer mooi verder.

                                                      We hebben als eerst de trekhaak gemonteerd.

                                                      De trekhaak zal het woord roest niet meer kennen in zijn leven. :thumb

                                                      Daarna het blok weer in elkaar gezet. Met de voor as en de motorsteunen er op.

                                                      Blok klaar voor in de auto gehangen te worden.

                                                      Blok hangt weer netjes in de auto. Begint een mooie motorruimte te worden zo.

                                                      Nette vooras er onder. :wub Rubbers er met de brug in gedrukt. Je moet handig zijn als je geen pers ter beschikking heb in je schuur. king:

                                                      Daarna zijn we met het onderstel bezig geweest.

                                                      Nieuwe remschijven van een rekord 2.2 en kadett gsi klauwen met nieuwe blokken gemonteerd.

                                                      Ook hebben we de verlaging nog aangepast. Omdat we hem niet laag genoeg vonden. Zitten nu ingekorte omega a veren onder. Staat nu netjes op de bumpstops. Zo als we wilde.

                                                      Nieuw schijven.

                                                      Omega veren. Waar de slijptol is ingegaan.

                                                      Nog een totaal plaatje.

                                                      Voor de rest zijn we nog verder gegaan met de bedrading.

                                                      Hebben de start motor en dynamo voorzien van een extra + voor de 2e accu zodat allebei de accu’s even zwaar belast worden met starten. En we hebben de motor voorzien van 2 – punten zodat die goed aarde heeft. Verder gelijk alle audio kabels er in gelegd. En de kabel boom helemaal ingetapet en er in gelegd. Gaat veel tijd in zitten in de elektra gebeuren maar het is het waar.

                                                      Dat was hem weer.

                                                      Groeten bas.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 704)