Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Is bij mij ook ongeveer dat toerental wanneer warm gereden. Ikzelf heb een 163pk van 2014.
En hoe doe je dat dan ?
Ja maar dan moet je telkens wachten tot ze zelf een route gaat voorstellen. Ik wil zelf een alternatieve route zoeken op elk ogenblik. Grts
Waar kan je de brief vinden?
Ik heb alvast ook het optioneel 8″ display – scrollen krijg ik niet aan de praat :(
@bert pitt => welk knopje moet je dan inhouden ? Als ik de pijltjes toets inhoud dan scrolt hij niet, de letter van het alfabet krijg ik ook niet op het scherm.
Wat de adresingave betreft bedoel ik eerder als je naar het buitenland gaat, bij mijn vorig systeem selecteerde je eerst het land, dan begon je te zoeken in de lijst van adressen van dat land. Dat heb ik bij Intellilink nog niet gevonden, zonder telkens het land te hoeven typen.
Grts,Toevallig van de week ook gaan horen voor winterwielen => verkoper wist te vertellen dat niet op alle aftermarket velgen een bandendruk sensoren te monteren is. Het heeft te maken met de ruimte nodig om de sensor te monteren. Er zouden 2 types sensoren bestaan. Type 1 dat enkel meet of de band onder druk staat of plat is en Type 2 de welke effectief meet wat de bandendruk is. Type 2 is op dit ogenblik europees verplicht. Zo’n sensor Type 2 is een ventiel met een redelijk groot blok achter. Voor het “blok” zou niet bij elke velg plaats zijn. Bovendien zijn deze sensoren redelijk kostelijk (+-€80/stuk)
Hopelijk kan dit je verder helpen.
Eerste indruk van het intellilink => software 23474783 wagen van oktober 2014 met DAB.
Positief :thumbup- * Goed afgewerkt
* Zit goed
* Reeds soepele en vlotte motor / versnellingsbak (heb nu 1000km gereden)(120kW man) :thumb
* TMC lijkt te werken
* Geen problemen met radio ontvangst DAB/FM
* Omschakeling van DAB/FM is naadloos
* Handsfree bellen werkt goed icm HTC one x+
* Handig groot scherm met praktische “overview” mapNegatief :thumbdown
- * Geen apps :afro
* Systeem is redelijk traag bij het opstarten
* Invoeren adres is niet gebruiksvriendelijk en voor mij een stap achteruit – vgl Opel Astra (2013) en Renault Megane (2010)
* Soms harde kraak en/of tik in de luidspreker wanneer ik bel met de handsfree of als hij van DAB verkeer omschakelt naar DAB radio – is niet altijd en zeer vervelend.
* Het doorbladeren van het adressenboek is niet doordacht met het optionele scherm aan het stuurwiel – geen mogelijkheid om te filteren per letter. Het is dus nodig om telkens op een knop te drukken om een ander nummer te selecteren, zelfs scrollen gaat niet.
* Nogal veel “ok” geklik => is toch geen windows zeker :wtfVerder niets bijzonder te vermelden op dit ogenblik.
Vrijdag mijn insignia opgehaald bij een dealer in België.
TMC lijkt te werken (vandaag dan toch) – er was een ongeval op de snelweg naar Brussel en het systeem heeft een alternatieve route voorgesteld zo dat ik net na het ongeval weer op de baan kon.
Als ik weet hoe ik de software-versie kan zien zal ik het posten (Hoe kan ik dat dus opvragen ?)Heb het net gezien => Thnx :wors
nicocorsa => check PM
De website van Jorix geeft voor het opgegeven chassisnummer niets weer.
Ik zal een outprint aan de dealer vragen.
Alvast bedankt voor de antwoorden. :thumbupEen tijdje geleden een testrit gedaan van 3 dagen gedaan (ST-versie).
1e versnelling zeer kort
2e -> 5e langere versnellingen
6e is een moeilijke, bij 120km/h is het toerental te laag om in 6e nog “snel” te versnellen. Aan de andere kant, daar de motor in het lage toerental zit wel heel stil binnen.Voor de rest vond ik het een stille wagen en komt goed mee in het dagelijks verkeer – mist wel wat punch op de autosnelweg.
Wat het verbruik betreft stond op de interne teller op 7,5l/100km – daar deze wagen werd gebruikt voor testrits kan ik me inbeelden dat niet “eco” werd gereden.
Zowel voor als achterparkeersensoren blijven actief bij de camera.
Ik moet zeggen de achteruitrijcamera is een super handig hulpmiddel voor de Tourer. Op mijn 5 deurs heb ik het alvast ook besteld.Verkeersinfo via DAB (TPEG is digitaal) werkt op een andere manier dan ontvangst via de FM band (TMC is analoog). DAB kan veel meer info overdragen en dit op een snellere manier dan FM/TMC. Bij een goed uitgebouwd netwerk is zelfs Live traffic mogelijk daar de vernieuwingsfrequentie van verkeersinfo via DAB (TPEG) 30 seconden is, bij TMC is dit tussen de 5 à 15min. Echter om verkeersinfo te verkrijgen via het DAB moet er in dat land / regio een DAB verkeersinfosysteem uitgebouwd zijn.
Volgens mijn is het dus geen “oplossing” voor het TMC probleem maar eerder een moderner systeem (TPEG zou de opvolger van TMC zijn).
Verdere info => http://www.verkeerskunde.nl/blog/blog/een-nieuwe-toekomst-voor-dab-in.4.28524.lynkx” onclick=”window.open(this.href);return false;
Kort door de bocht genomen kiest OPEL om het TMC te dumpen en de focussen op het DAB systeem.
Of het echter optimaal werkt valt nog af te wachten….. mijn wagen wordt begin november uitgeleverd.
Gisteren Insignia 5 deurs besteld en heb ook de melding ontvangen van de dealer dat mijn wagen gaat uitgerust zijn met een Intellilink RF900 Navi + DAB zonder meerprijs. :thumbup
Uitlevering wordt verwacht einde oktober – begin november.
Klopt ik ben van België.
Alvast bedankt voor de votes.
-
AuteurBerichten