Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
P 0130 DTC (0) not present volgens de opcom
[quote quote=18434995]Moet een Z22SE zijn zonder hogedruk pomp, Z22YYH met hogedruk pomp is enkel geleverd in de zafira B Laat hem toch een uitlezen, kan zomaar een storing in staan.[/quote]
zal hem van het weekend even aan de opcom hangen
Gisteren de dynamo vervangen.
probleem opgelost
was best wel een klusje.
\ luchtfilterhuis uitbouwen
\steun waar de afdekkap van de motor op klikt
\aircoleidingen uit steun halen anders kon de dynamo er niet langs
\waterslang radiateur naar blok boven stuk demonteren anders kon de dynamo er niet langs
\dynamo bout rechts onder in was vreselijk haast niet bij te komen
gezien de werkzaamheden heb ik gekozen voor een nieuwe dynamo.
zag het niet zitten om een sloop dynamo te plaatsen en eventueel weer er uit halen als hij niet goed is.
maar het is allemaal gelukt :good-job:
bedankt voor het meedenken
even een update
net wezen tanken lampje ging onderweg branden stuurbekrachter weer uit.
langs de kant gezet multimeter lag nog in de auto er op gezet en geen laad spanning meer.
alleen accu spanning 12.8 volt.
denk dat ik er van uit kan gaan dat de dynamo defect is.
ps zie dat ik dit bericht in verkeerde rubriek gezet heb moet natuur Zafira zijn
getest.
lampen test naar 2 minuten lampen laten branden zonder de motor aan te hebben valt terug naar 12.1 volt.
dynamo test Multi meter geeft 14.5 volt aan soms een klein dipje valt hij terug naar 13.9 maar staat vrijwel direct weer op 14.5.
kan komen dat ik geen krokodillen klemmen heb voor de multimeter
verder bij de start test valt de accu terug naar 10 volt wat mijn opvalt dat hij niet direct bij laad.
lampje brand dan ook.
bij het gas geven springt hij naar 14.5 volt en het lampje gaat uit.
ik ga het binnenkort testen met de multimeter dank je voor het filmpje.
zal het resultaat melden.
beetje laat. bedankt voor de goede uitleg en de tips :toppie:
was idd goed te doen.
eindelijk opgelost.
klepje van de tank ontluchting naar de koolstof filter was defect.
zit vlak bij de dynamo aan de voorkant van de motor.
:Ddynamo vervangen loopt weer als van ouds
stom toeval loop ik tegen een safira 2,2 elegance aan.
eind 2002 met 77000 op de teller.
dus mijn b1 ingeruild voor de safira
na 10 jaar mijn vectra gehad deed het toch wel even pijn ha :cryaap is uit mouw gisteren veel problemen gehad
laad spanning daalde van 14.5 naar 11.2 volt en daar blijft hij op.
dynamo helaas kapotnet even getest met alle verbruikers aan multimeter ging terug van 14,6 naar 14,1
motor liep prima tot ik met mijn hand bij de connector van de krukas sensor kwam.
sloeg de motor af. connector uit elkaar getrokken 1 pin was helemaal wit van corrosie.
schoon gemaakt nu slaat de motor niet meer af als ik aan de stekker kom.
het lijkt mijn een beetje stug als dit de storing was betreft de accu.
gr ronbedankt voor de tips
zal de diverse test gaan uitvoeren .
vandaag een dikke uur met de vectra gereden.
de eerste drie minuten had ie kuren.
abs lampje en dansende tellers.
verder geen problemen meer gehadnet de nieuwe nokkenas sensor gemonteerd.
mm lampje is weer uit gelukkig. was dus toch weer de sensor.
sensor kosten nog geen 70 euro kwam in orginele verpakking binnen met gm erop.
en natuurlijk siemens
boven de 75 euro is er geen verzendkosten.
dus meteen maar even een nieuwe ontluchting slang vanaf kleppendeksel er bij besteld 6,95.
die van mijn was vergaan van de olie.
bedankt voor alle mogelijke oplossingen
gr ron@opelvectra wrote:
dank je voor de link
heb hem besteld.
kreeg nog 15 % korting ook omdat ik mijn nieuw aanmelden op hun webshop.
toppertje :wors
nu maar hopen dat het rot lampje uit gaat.
gr ron@CommoCruiser wrote:
Ik heb al regelmatig op het forum gelezen dat deze sensoren stuk gaan, ook meerdere keren in een paar jaar.
Toch een zwak puntje van de Ecotec motoren. Heb nu zelf m’n tweede Ecotec, bij allebei de sensor al stuk gehad.
Bij de dealer kostte deze me twee weken geleden 117 euro. :vertagBij die topics komt ook regelmatig terug, dat wanneer mensen de sensor vervingen voor een imi er meer ellende van kwam i.p.v. dat het wat oploste.
Nadien monteren van een orginele loste alle problemen wel op.
Maar of je die orginele nou perse bij de dealer moet halen……
Ik had ‘m snel nodig en de dealer had ‘m liggen, vandaar dat ik toen maar iets meer betaald heb :(bedankt allemaal ga hem proberen op internet te zoeken.
als dat niet lukt maar naar de dealer.ben even aan het testen geweest.
bedrading goed
distributie tekens staan prima
alles goed schoon gemaakt.
blijft er nog maar twee dingen over de ecu of de sensor zelf.
testje met draaiende motor gedaan met de opcom aan de ecu.
stekker er af gehaald van de sensor.
storing veranderd in
Total number of fault codes: 1P0340 – Camshaft Sensor Incorrect Signal
(08) – Intermittent
kan ik daar uitleiden dat de ecu heel is ?
ik heb deze type sensor er in zitten
siemens 5wk9 055 2
gm 24 445 130
weet iemand een adresje waar ik deze kan bestellen.
behalve de opeldealer dan.
gr ron@BruceJeffrey wrote:
Hallo allemaal…
Vandaag nieuwe imi binnen en ook deze gaf storing….
Wat wel vreemd was, is dat de op-com software zegt: dat de nokkenassensor “beschikbaar is” terwijl ik de stekker heb losgetrokken bij een draaiende motor…
m.a.w. de ecu ziet wel een nokkenassensor maar fysiek is deze losgekoppeld?
Zou dit dat op een kortsluiting kunnen duiden in de kabel van de sensor?Hierop besloten de oude weer terug in te bouwen…
en ja hoor…tot mijn verbazing… geen storing meer als de motor tussen de 80 en 90 graden is…(bij de andere sensoren wel)
Ik snap het even niet meer….mvG
Bruce
volgens mijn klopt dat wel present of aanwezig betekent dat er een storing is.
not present of niet aanwezig betekend volgens mijn een opgelagen storing die nog in het geheugen staat.
volgens mijn heet present of not present niks met het onderdeel te maken
of heb ik het helemaal mis@opelvectra wrote:
immitatie merk je gelijk,zal hij wel stuk zijn
net met de multimeter de volt door gemeten maar zie maar een paar milivolt op de meter ongeveer 1,24 volt?
middenste pen geeft ongeveer 4.5 volt weer@TWA wrote:
Toen de tijd imitatie gekozen? Daar kan het probleem in zitten…
kwam nieuw bij de opel dealer vandaan was ongeveer 125 euro met vernieuwde stekker er bij
het heeft even geduurd maar hij loopt weer als een zonnetje.
gasklep gaatje opgeboord egr schoongemaakt.
maar dat was het niet hij liep nog steeds slecht.
ging bij de bougie’s kijken trok er een dop vanaf.
ineens had ik die los in mijn hand de uiteinde van de kabel die in de dop vast hoort te zitten.
was helemaal verkoold.
bij de daeler waren de kabels nogal kostbaar dus heb ik deze via een onlineshop besteld voor een redelijke prijs.
maar helaas heb ik twee weken op moeten wachten dat ze binnen waren.
vandaag gemonteerd en loopt als een zonnetje.
nog één vraagje ik had de egr afgedopt met een blind plaatje.
maar hij liep voor geen meter sloeg meteen af bij stationer toerental.
heb hem nu maar weer er uitgehaald.
bedankt voor jullie hulp.
gr ronbedankt voor de tips zodra het licht is ga op onderzoek uit.
gr ron@sw_reijnders wrote:
over welke 1.8 hebben we het eigenlijk? (motortype)
de vectra b X1.8XE BJ december 95 denk bijna één van eerste b. tjes
origineel gepost door arjontje
Het is idd de gordelspanner die problemen geeft.
Vaak is het de stekker onder de stoel controleer deze eens.High resistiance, is gewoon hoge weerstand dus geen connectie.
vandaag de grote stekker er tussen uit geknipt.
de tweedraadjes aan elkaar gesoldeerd en goed afgeplakt.
storing gewist.
en is nu storings vrij :wors
bedankt arjontje -
AuteurBerichten