Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Leveringsproblemen bij dit model? Ze worden, lijkt me, amper verkocht.
Heb mijne te koop staan aan een erg mooie prijs en krijg geen reactie.
Dit model zal zeker geen verkoopshit worden zoals de voorgaande.
Je komt ze ook zelden tegen.
Kan mis zijn maar volgens mij zijn de pagina’s naar waar jij verwijst enkel bedoelt om het filterhuis te verwijderen. Op de manier die ik het nu voor elkaar heb gekregen mag het huis blijven hangen. Voor te ontluchten moet je dan wel achter de motor de 2 leidingen vol diesel zuigen.
Nog een kleine update wat toekomstige klussers op pad kan helpen want voor dit model is er nog maar weinig info hierover te vinden.
Vandaag de brandstoffilter van mijn vader zijn Astra J vervangen omdat hij het laatste van de pomp had getankt.
Hierdoor hield de motor in en sputterde regelmatig.
Het vervangen zonder het huis te demonteren ging redelijk vlot , enkel de dichting wilde niet dadelijk blijven hangen op zijn plek.
Na wat proberen toch eindelijk gelukt maar zoals gedacht en gevreesd was er nu teveel lucht in de filter en de motor kreeg de diesel niet aangezogen.
De batterij leeggemolken , ik heb dan nadat de garagist dat had aangegeven de twee leidingen achter het motorblok los geprutst.
Dan de brandstof aangezogen met een darmpje en toen deed hij het haast onmiddellijk weer.
Met deze tip ga ik het zeker riskeren om het bij mijn eigen wagen zelf te vervangen.
Klusje van een kwartiertje als je het weet.Bedankt , hier zijn we wat mee. Staat wel niet echt in waar deze zich bevindt maar had hem intussen zelf gevonden. Hangt dus rechts achteraan bij de brandstoftank.
Zeer ongewone plaats maar wel goed bereikbaar.Dat je niet voortdurend plankgas moet rijden is de logica zelve , bij testen zal men ook zo economisch rijden.
Dus in plaats van het vermogen terug te schroeven zou men het dan beter opdrijven maar dat mag natuurlijk niet omdat het niet op het gelijkvormigheidsattest staat.
Wij hebben een 4 deurs Astra Bj 2014 A17DTC 81kw MT6 , is de vorige versie dieselmotor.
Rij een 40.000 km / jaar waarvan 95% op secundaire wegen.
Verwacht dan ook de nodige kosten aan het uitlaatsysteem , zijn deze onderdelen bij deze wagen uit te schakelen/verwijderen en zou dat een verbetering zijn ?
Aankoop 26/09/2014
Dikke 3 maanden oud : 10.100 Km :(
Astra 1.7 Cdti 120 Pk , zwarte sedan ,,, Cosmo
Graag had ik een paar vraagjes opgelost gezien over onze nieuwe Astra.
De adaptive forward lightning , moet dat op een specifieke manier geactiveerd worden , of werkt dat gewoon als de lichtknop op “auto” staat ?
De grootlicht assistentie krijg ik met de beste wil van de wereld niet aan het werken , je moet deze toch activeren dmv de hendel van het grootlicht/richtingaanwijzer ?
Dan nog een vraagje over het sportchassis , waarin verschilt dit van een ander en hoe kan je dat herkennen ?
Alvast bedankt .Heb ergens gelezen dat beide uitschakelen geen kwaad kan maar alleen slechter voor het milieu is .
Klopt deze stelling of zijn er ook nadelen op mechanisch vlak ?
Ik onthoud vooral dat deze motoren sterk zijn :thumb
Voor een stockwagen met de nieuwere motoren moesten we al uitwijken naar de Meriva en deze stond ons niet echt aan.Bedankt , jij ook trouwens .
Welke kleur / versie / uitvoering heb jij ?Na edit nog enkele vraagjes : Ik ben zeker geen hardrijder (meer) en rijd meestal rustig op autosnelwegen en secundaire.
Zou ik dan beter enkele aanpassingen laten doen ivm de EGR-klep en/of de roetfilter ?Waar ligt EDS ,heb al gegoogeld maar vind hem niet .
Kan je ook iets zeggen van de kostprijs en de prestaties ?
Bedankt.Heb je ook meteen 2 sturen (één voor je vrouw , kan ze ook eens bepalen waar ze naartoe wil ) :D:D
En toch ben ik er vrij zeker van dat deze het verkeer terug zal halen :D:D
Weet niet hoe het in Nl werkt maar als ik zo afga op die foto’s lijkt me die hoegenaamd niet total-loss te zijn.
Hier in België meen ik me te herinneren dat als je er niet genoeg voor krijgt bij een total-loss je dan kan eisen dat ze hem dan maar terug moeten repareren.
Aangezien ik niets kan zien aan het dak en de deuren moet dat ook mogelijk zijn.
Kan je hem daarna nog doorverkopen als je niet met een “accident-wagen” wilt rondbollen.Zijt content met wat ge hebt en stop met te prullen aan de originele stukken is mijn devies … :D:D
Klusje intussen geklaard , setje aangeschaft via koopgoedkoop.nl .Ging gelijk niets , wat een uitvinding:)
Erg handig en nooit weggegooid.
Linksachter loopt hij wel niet echt soepel , een beetje in de gaten houden denk ik.
Er was ook maar 1 blokje echt versleten , op al de rest zat eigelijk nog redelijk wat.
Was wel niet de kant die nu wat vastzit.
Heb ook de raad van Mallemalle opgevolgd en er wat siliconespray tussen gespoten.
Van de gelegenheid heb ik intussen ook gebruik gemaakt om te wisselen van winter naar zomerbanden.
Is wel een beetje vroeg maar daarmee kan ik ze volgend seizoen wel nog een keertje gebruiken .
Zit nu nog zo een 5mm op (Michelin Alpine):)Okéé , alvast bedankt voor de nuttige reactie’s , ga eerst eens proberen met een lijmklem icm een tang . Helpt dat niet overweeg ik om toch maar zo een setje aan te schaffen.
Vind ze al voor een 35€ en zodoende heb ik ze al bij één beurt terug verdient.Hoi , het is inderdaad een Vectra C , heb jij daar ervaring in misschien ? Moet daar dan aan gedraaid worden met een punttang en dan eventueel duwen ?
Heb ik geprobeerd maar dat lukt niet , in de cilinder zitten wel twee gaatjes . Moet je daaraan draaien misschien ?
-
AuteurBerichten