sappiemartin

Aangemaakte reacties

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • sappiemartin
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 March 2013

      manta loopt nu opzich redelijk alleen constant 1500 toeren en na wat gasgeven blijft hij net boven de 2000 toeren draaien. hij reageert wel goed op het gas. met remmenreiniger niks kunnen ontdekken. heb wel de brandstofpomp vervangen want hij starte helemaal niet meer.

      rode lampje op daschbord  van oliedruk blijft branden

      lampje motorstoring blijft branden.

      kan het stationair nog handmatig wat terug gezet worden of via computer.

      sappiemartin
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 March 2013

        nee niet de staionair regelklep die zit gewoon weer aangesloten en heb ik schoongemaakt. als je  delco remy  199 F97826 in toetst  op google zie je wat ik bedoel.  geen idee wat dat ding moet doen en dus nodig is. heb nu dus 1 aansluiting over. 1 slangetje op aansluiting van gasklephuis naar dat ding maar dan heb ik nog 1 aansluitingover op dat ding.

        sappiemartin
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 March 2013

          Oke ghanz super bedankt dat gaat ik vanmiddag eens proberen. Maar weet jij of iemand wat ik met die 2 vacuum slangetjes moet op die switchover valve. Of kan ik de stekker loshouden en slangen afdoppen of bv de switchover doorverbinden met 1 slang en dus de aansluiting op spruitstuk afdichten.

          groetjes martin

          sappiemartin
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 March 2013

            Beste liefhebbers, zal me even voorstellen ik ben martin en kom uit hazerswoude en heb diverse oude opels maar door omstandigheden met klushuis, verhuizen weer klushuis kinderen druk op werk al een tijd niet toegekomen om er weer 1 op de weg te krijgen.. Nu dacht ik misschien gaat het dit jaar lukken en wel voor de zomer. Het betreft een manta a die nu denk 8 jaar op de brug staat in droge warme schuur. Hier zit een 2.4 in uit een omega compleet met motronic en versnellingsbak enz alles omega. Nu heb ik toendertijd ook een afgezaagd spruitstuk van een 6 cilinder geplaatst ivm motorkap en sindsdien loopt hij slecht stationair en loopt rommelig bij gas geven. doordat hij ingebouwd staat achter in een loods kan ik er niet mee rijden en verder zal hij nog naar de spuiter moeten. Maar wie kan mij vertellen wat ik moet aanpassen of vervangen om hem goed te krijgen. Het spruitstuk heeft nog de 6 cilinder injectoren gele zijn het en het vacium potje. dit zat nog op het spruitstuk. verder heb ik het spruitstuk aangesloten op de 2.4 luchtmassa meter en de stationairklep van de 2.4.  Er gaat nu 1 vaciuum slangetje van het gasklephuis naar de vaciuum switchover valve of iets dergelijks maar daar kan nog een slangetje op???? maar waar zo die dan heen moeten? en kan dit het probleem zijn.Wie weet raad wat ik nog moet aanpassen of vervangen.

            alvast super bedankt gr martin

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)