SanderCoupe

Aangemaakte reacties

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Manta A 2.3 T5R #17712755
    SanderCoupe
      Lid sinds:
      29 March 2010

      *

      In reactie op: Manta A 2.3 T5R #17712751
      SanderCoupe
        Lid sinds:
        29 March 2010

        *

        In reactie op: Manta A 2.3 T5R #17712749
        SanderCoupe
          Lid sinds:
          29 March 2010

          *

          In reactie op: Manta A 2.3 T5R #17712747
          SanderCoupe
            Lid sinds:
            29 March 2010

            Check dit anders even. 500 PK project op 850 forum. http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,9896.0.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

            Uitlaat spruitstuk:

            Ik citeer:

            “Ze hoeven niet precies gelijk te zijn, op de juiste manier ongelijk levert hetzelfde voordeel op. gelijke lengte tegen iedere prijs kan een nadeeltje met de flow opleveren, daarom zijn dat soort uitlaatsruitstukken altijd van lekker oversized buizen, zodat de flow uiteindelijk erg goed is, daar zit toch het allergrootste verschil, vooral voor het oppakken van de turbo.”

            “Nee, als ze te klein zijn: dan krijg je drag langs de wanden. (hebbie eigenlijk altijd) als de verstoorde wervelingen langs de wanden elkaar in het midden treffen is er sprake van wervelende flow.

            De diepte van deze wandwervelingen zijn afhankelijk van snelheid lucht en oppervlakte. Bij dikkere buis heb je minder kans dat ze elkaar in het midden treffen, maar heb je ook tragere flow, dus minder diepe verstoring.”

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)