Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Na vandaag de auto opgehaald te hebben hebben we idd te horen gekregen dat het om een ketting gaat.
De monteurs gaven aan dat hij rammelt dus dat zou wel kunnen dat de ketting te los hangt.
Echter horen wij niets vreemds vergeleken met de eerste dag dat we de auto kochten.
Stel dat het de kettingsspanner is dan kost dit toch geen €900.
Kan ik zelf als leek evt. controleren of het de kettingsspanner is.
Ik heb nu toch vakantie en niets te doen dus ik vind het niet erg (zelfs wel leuk) om even te kijken c.q. sleutelen?Ik heb dus injectie reiniger gebruikt en helaas nog geen resultaten behaald.
Volgende stap is dus de bougies en de kabels.
Hoe gaan ga ik dit het beste aanpakken want het vervangen van bougies lukt mij nog wel echter ik heb geen idee hoe ik de kaels kan controleren.
Iemand tips?Ik ben nu eens goed gaan kijken wanneer het stotteren gebeurt en kom tot de conclusie dat er geen touw aan vast te knopen is.
Zo gaat het stukken goed en ineens begint het terwijl het dezelfde dag op de terug rit direct begint en niet meer ophoud.
Ik heb de toeren tot de rode zone gehad maar er ging geen storingslampje branden.
Dit gebeurt alleen als ik langere tijd rond de 140/150 rijd op de snelweg.
(nu ook niet meer dus alleen in het begin).
Ik ga van de week eens beginnen met de injectie reiniger omdat als ik een hoog toerental heb gereden het stotteren de volgende altijd minder is.(en dit is een betaalbaar iets).Ik houd jullie op de hoogte.
Ik heb er zoieso last van rond 3000 toeren.
Eigenlijk alleen in de 4 en 5 versnelling.
Daarbij moet ik zeggen dat als ik een stuk over de snelweg heb gereden dus rond de 120 a 130 ik de volgende dag een stuk minder last heb van stotteren.
Op het moment dat de auto begint te stotteren is vaak even gas geven of terug nemen om het stotteren te laten stoppen maar vrij direct erna begint het weer.
Soms is het vrij hevig en ook wel eens rustig met zeer kleine schokjes.
Ik ben bij een opel dealer geweest om hem uit te laten lezen maar daar kon hij geen connectie maken met de motor(zo’n soort melding).
Tijdens mijn proefrit met de auto constateerde ik geen gestotter maar had problemen met de temperatuur.
Nadat hij op dit punt gemaakt is is het stotteren begonnen, dus wellicht dat er een kabel/slang loszit.Ik woon in Valkenburg te Zuid-Holland.
Is zo als ik kan zien niet echt in de buurt van je Fearless, maar ik ben dan ook niet zo topografisch ingesteld.
En nee ik wil de kosten zo laag mogelijk houden.
Een keertje bougies vervangen zijn dus de kosten niet maar daar zal het vast niet bij blijven.IK heb mijn tigra eens geprobeerd uit te laten lezen zonder succes.(kon geen verbinding maken ofzo)
Heeft mij 35 euro gekost dus ik probeer op deze manier eens te kijken of ik zelf het probleem op kan lossen.
Dan heb ik ook zelf de kosten in de gaten.
Waarom ik denk dat het mijn bougies zou kunnen zijn is vanwege de toch wel aanwezige wiite rook uit de uitlaat.
Dit zou kunnen duiden op slechte ontbranding als ik mij goed heb ingelezen op het forum.Maar eerst eens kijken hoe het met de egr zit en dan ga ik stapje voor stapje verder.
p.s. wat zijn de kosten voor nieuwe bougies ongeveer?em hoeveel zou ik er dan nodig hebben?
[rquote=1870248&tid=142732&author=1985][rquote=1870243&tid=142732&author=Sanamy]Ik wil dit weten om te kunnen bepalen wat ik zou kunnen doen om het stotteren te verminderen c.q. laten verdwijnen.
Ik heb zojuist even gekeken en als ik mijn auto start gaat het motor storings lampje branden.
Dit gebeurd al zodra ik het contact aanzet maar dan blijft hij branden totdat ik de motor start.
Zou dit het eerste teken kunnen izjn dat de egr is afgedopt?
Ik zal morgen gaan controleren hoe de auto het doet met hoge toeren.
Ik kom hier morgen dus op terug.Als je evt. nog meer tips hebt dan verneem ik dat graag[/rquote]
wat voor storingen heb je zoal dan?
Dat het lampje brand bij het op contact zetten is goed, dit is een seintje dat het systeem geen foutmeldingen geeft. :)[/rquote]
Ik heb last van het stotteren van de auto.
De grootste oorzaak hiervan is de egr en naar mijn idee zal het daarna wel aan de bougies liggen of ergens een sensor of lekke kabeltje.
Vandaar dat ik wil controleren of egr is afgedopt of niet dan kan ik langzaam aan verder gaan zoeken naar een evet. oorzaak van het stotterenIk wil dit weten om te kunnen bepalen wat ik zou kunnen doen om het stotteren te verminderen c.q. laten verdwijnen.
Ik heb zojuist even gekeken en als ik mijn auto start gaat het motor storings lampje branden.
Dit gebeurd al zodra ik het contact aanzet maar dan blijft hij branden totdat ik de motor start.
Zou dit het eerste teken kunnen izjn dat de egr is afgedopt?
Ik zal morgen gaan controleren hoe de auto het doet met hoge toeren.
Ik kom hier morgen dus op terug.Als je evt. nog meer tips hebt dan verneem ik dat graag
Kijk hier kan ik iets mee.
Nu kan ik eindelijk eens gaan kijken of mijn egr wellicht al is afgedopt of niet.
Bedankt voor deze duidelijke fotoik heb al diversen sites bekeken en gelzen maar ik kan nergens iets van foto’s vinden.
Wel een heleboel info rond de egr over vervangen enzo.
Ook hier op het forum kan ik helaas niets vinden dus als iemand mij zou kunnen helpen?even een vraagje tussendoor.
Is dat ijzeren plaatje op de eerste foto met 10 bouten/schroeven de EGR klep?
In dat geval weet ik die namelijk ook te vindsen en zou ik kunnen kijken of die bij evt. afgedopt is.Ik hoor het graag van je.
Vriendelijke groeten Sander[rquote=1860509&tid=122816&author=wim-v6]Uitlezen bij mij (op-com) is als het niet lukt gewoon gratis.
alleen is dat nog niet voorgekomen.
Willem[/rquote]
En wat is de prijs als het wel lukt Willem?
Ik wil nu wel eens van het stotteren af namelijk maar weet niet waar ik moet beginnen.[rquote=1626134&tid=122816&author=miraltje]als de motor niet loopt, geeft hij deze storing omdat er geen juist signaal komt van de bdp gever.
zelf uitlezen(googelen)storingscodes met knipper methode resulteerd vaak in onnodig vervangen van niet defecte onderdelen en frustratie.
iemand die zelf niet in garage werkt heeft er niets aan, die mist de o zo belangrijke ervaring op dit gebied.
dat blijkt hietr ook wel weer.
in advies laat hem UITLEZEN bij de garage[/rquote]
Ik ben naar een opel dealer geweest om mijn tigra uit te laten lezen.
Na 10 min was de monteur klaar want hij kon hem niet uitlezen.
Uiteraard zijn de heren monteurs zo vriendelijk geweest om toch een heel uur van 35 euro te rekenen.
Dus wat jij zegt is niet helemaal waar want ook experts kunnen niet altijd alles.Ja ik was er al bang voor dat het voor een automaat was.
Helaas gaat dat niet op bij mij tenzij ik 120 in zijn 1 zou kunnen rijden. :P
Dan gaan we maar verder zoeken wat er eventueel mis zou kunnen zijn aan mijn tigra.Thx voor de info is voor mij wel handig aangezien ik geen boekje heb.
Hoi Willem,
Kunnen we een keer iets afspreken om mijn tigra uit te lezen.
Ik hoor het graag van je
Groeten SanderHandig dit had ik eerder nodig maar goed dan maar nu.
Ik kom tot d everbazing dat er bij mij op deplaatsen van zekeringen 2 en 5 geen zekeringen zitten.
Nu heb ik ook last van een stotterende tigra en ik had stiekem de hoop dat dit er eventueel mee te maken zou kunnen hebben.
Is dit ook zo en welke zekeringen kan ik erin doen ik heb namelijk de 1.4 uitvoering en ik vroeg mij af of de waardes dan hetzelfde zijn.Alvast bedankt voor de moeite
Hoi Willem allereerst de beste wensen.
Het is de 16 pins dus de onderste afbeelding.
@Dennis
Heb je toevallig een specifiek merk van de injectie reiniger?
Als het niet te veel kost is het wellicht het proberen waard want baad het niet dan schaat het niet toch ofzoiets.Volgens mij heb ik een 6 pins stekker.
Ik zie tenminste dat er zes females gevuld zijn met iets van ijzer.
Er zitten er 5 aan de linker zijde boven elkaar en 1 aan de rechter zijde ongeveer in het midden.
Laat het me maar even weten of ik dit juist kan hebbenIK zal in de loop van de dag eens gaan kijken welke stekker ik heb.
Ik hou je hiervan op de hoogte.
Maar ik moet wel zeker weten of er kosten aan verbonden zijn.
Immers begin ik er aan te denken om wellicht een andere auto te halen gezien hier toch nog wel wat werk aan moet gebeuren.
Ik moet alleen even goed weten wat de kosten zijn om deze tigra weer lekker te laten rijden en dan kan ik een beslissing gaan makenNee ze konden hem niet uitlezen.
Eerst had de monteur een te nieuwe versie ofzo dus die kon niet op mijn tigra.
En de oudere versie pakte de auto niet.
Hij kreeg de melding dat er geen communicatie mogelijk was.Ik woon in Valkenburg Willem bij Leiden.
Wat reken jij voor het uitlezen?Het is een tijd geleden dat ik iets van mij heb laten horen maar hier ben ik weer.
Ik ben eens langs een opel dealer gereden en ze hwebben hun best gedaan om mijn tigra uit te lezen.
En dan de nadruk op BEST want helaas was mijn tigra niet uit te lezen.Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?
ik zal dit topic eens in de gaten houden want wellicht dat er een antwoord volgt die ik ook kan gebruiken.
Zit dus met hetzelfde probleem wat ik al eerder in een ander topic aangaf.
Alle hulp topicstarter als zowel bij mij is van harte welkom.Heb je toevallig ook een afbeelding van de lokatie van de EGR?
En als ik dat doe dan ben ik waarschijnlijk van het stotteren af?
MOet de auto hiervoor op de brug of is een gewone krik ook voldoende om erbij te komen?En waar zou ik eventueel die EGR kunnen vinden?
Is het uberhaubt te doen voor een redelijk technisch persoon of moet het echt door een kenner gedaan worden?
Ik ga morgen eens kijken welk soort bougie ik nodig heb.
Tevens ben ik er nu achter dat de luide TIK die ik hoorde alleen in het begin is.
Naarmate de kilometers is de luide TIK weg.
Ik neem nu aan dat het inderdaad iets is met de uitlaat die naar gelang van de rit warm wordt en uitzet waardoor hij meer klemt.
Is dit een logische redenatie?ben ook bang dat de EGR het kan zijn.
Hoop alleen van niet.
Heel soms verschijnt het oranje lampje op mijn dashboard waar zo’n soort motor symbool bij staat.
Geeft dat dan weer wat duidelijheid omtrend het probleem.
En bij je foto , de tweede wat zijn dan exact de bougies?
Die knoppen die boven die pijpen zitten?
Ik kan deze namelijk wel zelf vervangen dat is een kwestie van oude eruit en nieuwe erin.Edit:
Zo nu is het duidelijk het zit onder de stekkers met de oranje klemmen erop.
Die foto’s zijn duidelijk genoeg.
THX alvast voor de uitleg -
AuteurBerichten