Kosten distributieriem/ketting Agila

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Kosten distributieriem/ketting Agila

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17231719
    Sanamy
      Lid sinds:
      27 July 2010

      Hoi Iedreen,

      Ik heb een 2-tal vraagjes omtrend onze Agila.

      Hij staat nu bij de garage en wordt ons gemeld dat de distributieriem vervangen dient te worden echter na gebeld te hebben met een ander bedrijf krijgen wij de melding dat er geen distributieriem in de agila zit maar een ketting.
      Wat zit er nu in een Agila?
      En wat zijn de kosten voor het vervangen hiervan zowel de riem als de ketting?
      We moeten nu namelijk €900 betalen voor het vervangen van een distrubitieriem.

      Ik hoor graag iets van de mensen met de kennis van opels of mensen die onlangs een riem of ketting hebben laten vervangen bij hun opel; agila.

      Vriendelijke groeten sander

      #17805385
      Robin82
        Lid sinds:
        8 September 2010

        De agila is inderdaad uitgerust met een ketting..
        Kan zijn dat de kettingspanner overleden is waardoor de ketting niet meer
        op spanning is.. Niks geen rare geluiden van de motor gehoord..?

        #17805386
        Sanamy
          Lid sinds:
          27 July 2010

          Na vandaag de auto opgehaald te hebben hebben we idd te horen gekregen dat het om een ketting gaat.
          De monteurs gaven aan dat hij rammelt dus dat zou wel kunnen dat de ketting te los hangt.
          Echter horen wij niets vreemds vergeleken met de eerste dag dat we de auto kochten.
          Stel dat het de kettingsspanner is dan kost dit toch geen €900.
          Kan ik zelf als leek evt. controleren of het de kettingsspanner is.
          Ik heb nu toch vakantie en niets te doen dus ik vind het niet erg (zelfs wel leuk) om even te kijken c.q. sleutelen?

          #17805387
          Robin82
            Lid sinds:
            8 September 2010

            Ik weet alleen dat als de ketting geluid maakt dit zo snel mogelijk opgelost
            moet worden anders heb je grote kans dat je motor in elkaar loopt.
            Een ketting is veel meer werk aangezien die in de motor zit, tav een distributieriem
            die aan de buitenkant van de motor zit..
            Bij de dealer hebben ze standaard prijzen voor onderhoud, dus ook voor een ketting
            vervangen.
            Ik denk als je een beetje speurt op het forum je wel een prijs van het vervangen tegenkomt.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.