Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
14 februari 2011 om 20:43 In reactie op: hoe oliedruksensor aansluiten 3L en ruitenwisservraagje #17816966
ok, bedankt.
Ik ga is kijken.Volgens mij zijn die van mij niet getint.
‘t is een b1.
Welke tinten zijn er allemaal dan?Yosta, heb jij ook de onstekingsmodule gebruikt? Dat blokje wat onder de bobine vast zit.
Want in het megasquirt verhaal ben ik nog niet tegengekomen waar die aangesloten moet worden.mvg,
Ruben
11 november 2010 om 08:38 In reactie op: Rekord A 1963 Project Update ! Chassis vertinnen ! #17569885Mooie wagen man,
En je maakt er ook echt wat moois van.bedankt, ik ga ‘t doorlezen
Nou, als je me nog kunt uitleggen waarvoor de module op de bobine is zou dat me ook helpen.
De rest van de sensoren heb ik al kunnen vinden in het hele megasquirt verhaal maar deze ben ik nog niet tegengekomen….Omdat ik wil kijken of ik megasquirt in de auto kan krijgen.
maar omdat dit de eerste keer is dat ik bezig ben met een auto wil ik eerst zoveel mogenlijk info verzamelen zodat ik weet wat ik heb en vooral wat ik nog nodig heb.En hoe kan ik dat meten dan?
Wat houd het trouwens in dat de injectoren over weerstanden geschakeld moeten worden?
En waarom is dat?Beste gse,
Bij deze heb ik de foto’s en het nmmr.
Dit is de lmm met het nmmr: 0280202068
http://i735.photobucket.com/albums/ww352/Vinnybob/04112010289.jpg
Daar zit deze computer bij:
http://i735.photobucket.com/albums/ww352/Vinnybob/04112010292.jpg
met de kabelboom:
http://i735.photobucket.com/albums/ww352/Vinnybob/04112010293.jpg
aan deze kabelboom zaten 2 stekkers voor de computer waar er maar eentje van paste in de computer.
Dat was deze:
http://i735.photobucket.com/albums/ww352/Vinnybob/04112010295.jpg
De andere had ik er al vanaf gehaald omdat ik dacht die niet meer nodig te hebben.
Naast dit stuk waren er ook nog wat losse stukken waaronder deze injector stekkers:
http://i735.photobucket.com/albums/ww352/Vinnybob/04112010305.jpg
Die zitten allemaal aan deze stekker:
http://i735.photobucket.com/albums/ww352/Vinnybob/04112010307.jpg
Laat me maar horen als je nog andere info nodig hebt dan zal ik kijken wat ik kan doen.Lauwe, bedoel je dat de bobine van de carb motor niet genoeg volt heeft ofzoiets? Want ik heb die al vervangen voor eentje die bij het blok hoort. Of bedoel je wat anders.
mvg,
Ruben
Bedankt voor de info henk. Weet ik iig wat ik nu heb.
Deze week maak ik dan nog wat foto’s en zoek ik dat nmmr op.
De lmm zat trouwens niet bij de injector en de kabelboom. Deze kwam ook weer ergens anders vandaan.
Maar ik zal ‘t nmmr ff opzoeken.Eigelijk is er naast de manta zelf niet zoveel verbouwd.
De motor, injector en kabelboom zijn alleen een beetje schoongemaakt en opnieuw in de lak gezet.
Enige verandering is de fan die een electrische moet worden in plaats van de fan aan de krukaspoelie.
Aangezien ik niet wist welke injector e.d. bij het blok hoorde heb ik gezegd dat ik die voor een 3.0E nodig had en toen kreeg ik deze:
http://i735.photobucket.com/albums/ww352/Vinnybob/DSC01333.jpg
Daar zat ook een kabelboom en computer bij.
Daar heb ik alleen geen foto van.
Maar na wat puzzelen kreeg ik die dus niet aan de oude kabelboom van de manta zelf.In de zf bak zit zo’n sensor die de impulsen meet. Daar kan gewoon een stekker aan.
Hij meet volgens mij ook niet zo veel impulsen want er zitten op de uitgaande as maar 2 uitstulpingen en niet zo’n getande ring.
maar ‘t is voor mij de eerste keer dat ik me hiermee bezig hou dus ik kan ‘t mis hebben…14 september 2010 om 14:07 In reactie op: Stenders Opel Manta B1 2.0s & Rekord, BMW E36 en Senator! #17481370Mooie bak hoor stender.
Zeker ook die nieuwe raamlijsten. Staat ‘m goed dat chroom.24 augustus 2010 om 08:11 In reactie op: passen deze velgen onder de manta? nu met fotos!! #17716072Heb je die usb kabel al gevonden?
Ik ben wel benieuwd hoe die 18 inch eronder staan.
Wil zelf namelijk ook wel beetje grote velgen eronder hebben.Ik heb al wat gevonden.
iig bedankt voor de reacties. =DEr komt een zf versnellingsbak achter.
Hier paste mijn oude koppeling gewoon op. Dat waren 14 spiebanen als ik t goed heb.
Dan gaat de standaard koppeling idd niet passen bettus.
Maar ‘t vliegwiel en de drukgroep kan ik nog gewoon gebruiken toch?
Enige wat dan veranderd moet worden is de koppeling. die moet 14 tanden hebbenhaico, achter de mijne komt een zf dus dat gaat niet passen.
Jigsaw, ik heb echt geen ruimte meer voor nog zo’n blok de koppeling en vliegwiel is voldoende.]
Heeft iemand hier trouwens ervaring met ‘t vliegwiel en de koppeling van een 2.2?
Zoeentje kon ik namelijk ergens nog krijgen. Maar die is wel wat kleiner vandaar dat ik nog zit te twijfelen.Vanaf nu staat ie ook in mijn lijst van voorbeelden naast deze:
http://carphotos.cardomain.com/ride_images/3/2704/2081/31758540082_large.jpgorigineel gepost door Stender
Stender, heb je nog meer foto’s van die bovenste manta?
En specs? want ik vind die echt heel netjes.Knoxville bedankt voor de tip.
Kga t m is vragen.@ giulietta, voor zover ik heb gelezen zou ie 300-350 moeten kunnen hebben en meer dan dat hoef ik niet aan vermogen. maar eerst maar is kijken of dat ombouwen wat is. Anders wil ik m misschien wel van je overnemen.
Ik had al gekeken voor een 265 maar nog niks kunnen vinden.
Alleen getrag 240 bakken.
Maar kan die pook echt ingekort worden dat ie door t gat van die 4 bak kan?
Want dat wil ik t liefst wel houden als t kan.Kheb ook een kadet c bak gezien maar die was 2500..
Die masserati bak is 800 dus vandaar dat ik ff check.
Er komt een 3.0E in en na wat zoekwerk heb ik alleen deze 2 nog maar kunnen vinden.Hoi Rik,
‘k zag toevallig je ascona op t net staan.
Echt een mooie bak, zo helemaal netjes en clean. Zeker ook de specificaties van het motorblok (de cih).
Vroeg me alleen af of je er nog van die roller rockers in had gezet. Had dat namelijk wel eens bij andere cih blokken gezien die meer vermogen moesten geven.
En wat houd die extra koeling a-la 400 in?
Ziet er verder echt goed uit.
Blijf t zeker volgen
RuubDan ga ik maar is kijken voor die stalen trompet en dan merk ik t wel als er wat stuk gaat.
Louwe, als je die link nog kan vinden. graag. -
AuteurBerichten