Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hij staat te rusten voor de zomer.
Ik heb alleen een probleem met de velgen, waar ik wel echt van baal.
De lak begint namelijk te blaren.
Ben er over aan het denken om ze hamerslag te coaten.
Vorig jaar ook nog een vastgelopen remklauw gehad. De remkrachtverdeler was op een of andere manier vastgaan zitten en vervolgens dus ook de klauw. Gevolg: rubbers in de klauw verbrand en de lak van de velg.
Daarom heb ik er de calibra velgen onder gegooid.
Maarja voorlopig nog even geen tijd voor de corsa.
Ik ben van de zomer verhuist en dat kost me ook ontzettend veel tijd.
Ik heb er een grote schuur bij en die wil ook nog wat opknappen.Ik wil de koplampen nog donker maken. Dat vind ik wel goed staan.
Ik hoop dat dat voor sevenum klaar is…..
manta is te koop :o
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=98807&page=9#pid1751023
Ik zie net dat de beschrijving hierboven van een x25xe is.
Heb je die ook van een z32se of is dat echt hetzelfde?Hartstikke bedankt voor jullie informatie!
Ik dacht dat ik er speciale tools voor nodig had. Valt dat even mee!Daar heb je gelijk in.
Ik vind de verbrede velgen ook veel dikker.
Maar die hadden wat beschadigingen en worden nu opnieuw gespoten.
Ik had geen zin om met gewone stalen velgen te gaan rijden en wil iets wat wel goed staat voor tijdelijk.
Ik kwam deze tegen en kon ze niet laten liggen.
Dus maar even setje nieuwe nankangs erom getrokken gebalanceerd en we kunnen weer verder.
Toch wel handig een als je thuis wat kan.Nu dus nog spoorverbreders ertussen (achter 4 cm, voor 1cm) en misschien de vering nog iets omlaag schroeven.
Weer eens iets aan de corsa gedaan
De verbrede velgen hadden iets schade.
Om het toch nog een beetje opel te houden heb ik hier maar voor gekozen.
Misschien nog een keer een ander kleurtje, maar nu staan ze ook al goed.
Alleen achter nog een beetje naar buiten zetten. Ik heb namelijk iets of wat ruimte over.een 9+ voor die vectra turbo awd :thumbup
Mooie manta, ik heb precies dezelfde met al die chrome strippen maar met beige interrieur en is een 2,0s van 79.
De prijzen reizen idd de pan uit.
Maar… ga er maar eens een opknappen.
Zoals ik het nu begrijp hoeven hier alleen wat rubbertjes vervangen te worden.
Als je een achterscherm moet vervangen val je vierkant achterover als je de prijzen hoort.Succes met de verkoop
Anders mag je hem altijd nog brengen, 2 langs elkaar staat wel mooi en grappig.;)
Ik heb er zelf een gemaakt maar dan wel voor mijn 2.0cih 4bak
Ik had er een gekocht maar die kwam tegen de spruitstukken aan.Een spruitstuk maken gaat veel tijd in zitten.
Als je alles met lasbochten gaat maken reken maar op zo’n 10 á 15 uur arbeit.
Flenzen als je ze laat laseren/waterstraalsnijden €100,- (ik heb ze zelf gefreesd)
Lasbochten €175,- beetje gebruikt buis €50,- (dus van de oudijzerboer)Je zit dus al snel aan een 300,- materiaal kosten let wel allemaal RVS :vertag
zie topic
http://opelforum.nl/viewthread.php?tid=98807&page=7
succes ermee
Ik denk dat ik ook even kom gepruttelen met mijn manta.
Mag dat?:)Gefeliciteerd!
Ik zie wel. Er volgen er velen na mij.
Het is ook zeer verstandig nu dit zo “makkelijk” is.De meeste die naar de rdw gaan, hebben veel verstand van hun auto en zorgen dus dat ie goed is.
Dit is een tip voor degene die nog gaan volgen. Anders is het zo een keer afgelopen.Laat hem smaken vanavond!:thumbup
Banken kost honderd euro per uur (excl de nieuwe sproeiers en mengbuizen venturi’s die erin moeten)
– het is zeker dat het blok loopt niet in de soep omdat de carburateurs verkeerd goed afgesteld zijn
– het blokje goed loopt
– het verbruik “redelijk” isDus met andere woorden je blok vervangen of veel benzine moeten tanken is duurder als goed afstellen.
Netjes werk.
Maar komen er geen klotsschotten in of stel ik nu een gekke vraag?27 april 2010 om 10:25 In reactie op: Copperfield neemt motorruimt Orange Arrow onder handen #17380192Hoe is het eigenlijk met dit project?
Een rode tr sx65– op het kruispunt bij de goude M in maasbree.
Flink verlaagd donkere achterlichten, meer kon ik niet zien want hij reed een stuk voor me.
Gezien die corsa 11 jaar op naam staat (RDW) moet dit wel een liefhebber zijn.Haha, vooral die oren ja.
Jo weet wel wat hij doet.rikken tuning in mariaheide
http://www.rikkentuning.nl
35 km voor jou is wel te doen.dit is een expert op het gebied van carburateurs.
Hij stelt de auto precies af zoals je wil.
Ik heb mijn manta voor een maand terug ook af laten stellen daar.
Ik viel wel achterover toen ik de prijs van de nieuwe mengbuizen hoorde.
(je kunt de oude wel voor de helft weer inruilen)
Maar op het einde is het het je zeker waard als je auto goed loopt.Maar je kunt er zelf niet mee gaan liggen hannussen of je moet wel erg veel geduld hebben om het jezelf te leren.
Groeten
Ruud
:thumbup Dankje
Was ook wel echt veel werk.
Misschien dat ik er nog wat meer ga maken.Even voorstellen:
Ik ben Ruud kom uit America :agent (in de buurt van Venlo.)
Deze b1 2.0s van 1979 (zwitserse import) rijd ik sinds een tijdje.
Ik heb er nog geen totaal foto van maar die komt nog wel.Specs: 45er weber met irmscher spruitstukken, catcams hydro nokkenas 305/301 en 109 graden overlap, homemade RVS groep a :thumbup
Waarschijnlijk kom ik ook nog naar het brabantweekend, want dat is nog wel te doen voor mij.ik ben nu ook bezig met een gte tellerbak en deze vind ik persoonlijk het beste staan in een b1
– oliedruksensor erin en een kabel erbij trekken
– en een kabel naar de bobine voor de toerenteller
– stekker bezetting aanpassenHet is best goed te doen.
Als je meer info nodig hebt hoor ik het wel.
:thumbup dank jullie
Wat ik nog vergeten was
Zo na een hele lange tijd kan ik dus weer inloggen hier.
Dus na een lange tijd weer een up.De Corsa staat in de winterstalling tot aanstaande donderdag.
Vrijdag 16 april wordt ie getaxeerd. Dus ik ben eens benieuwd wat men er van zegt.Tevens heb ik een oldie erbij. Voorlopig is dit zo’n beetje een (snel)rijdend project. :D
Ik ben deze manta dan ook met toeval tegen het lijf gelopen en kon deze niet laten staan.
Ik heb er nog geen totaal foto maar deze zal snel een keer volgen.
Het is dus een Manta B1 2.0S van 1979. Het is jammer dat het een geen orginele nederlander is maar hij komt uit Zwitserland en is dan ook behoorlijk gaaf. Elk nadeel heb zn voordeel of hoe ging die ook alweer?Kijk en huiver.
Het plan was dus al snel bekend.
45er webers (met een leuke gadget)
catcam nokkenas
home made rvs groep a spaghetti
en de rest ook maar
De dempers heb ik ook zelf gemaakt. Dit is echt een mooi werk maar er gaan ontzettend veel uren in zitten!
Maar goed je hoeft maar een keer te maken.Laatst is zijn de carburateurs afgesteld op de bank met als resultaat 141.6 PK en 200NM op de wielen.
Ik ben er tot nu toe erg tevreden mee en kijk dus rustig aan hoe en wat er verder mee gaat gebeuren.
4 september 2009 om 15:13 In reactie op: opn presents sevenum 2010 20-21-22 augustus!!!!!!!!!!!!! #17515697Ik ben zeker van de partij is het niet met de corsa dan wel met de voet:afro
Gefeliciteerd!:thumbup
Ja dat zei ik ook al, ze weten maar half waar ze mee bezig zijn:afro
Nu nog ff naar de verzekering bellen?Dat kun je wel vragen of ze dat aanpassen. Bij mij hebben ze het niet gedaan. Ik heb hem daags na mijn verjaardag uit de schorsing gehaald en laten keuren. Dus die datum vergeet ik niet, hoop ik.:)
Veel succes morgen.:thumbup
Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel.
TIP: Als je geen afspraak hebt gemaakt en je gaat morgenvroeg dan zou ik om 7:45 voor de deur staan als ik jou was. Het stikt er namelijk van de niet nederlanders die boesje in willen voeren enzo. Maar ook veel nieuwe voertuigen.
-
AuteurBerichten