Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@bart-gsi wrote:
@roylee01 wrote:
Zal het proberen. T blijft leuk in zon auto gas geven. :D Maar ik ga t wel minderen ja :)
Heb het zelfde met de v6 in me vectra.. Vrouw waar ik um van gekocht had had achterop 1.8 16v staan.. Maar doe het dan als er niemand (politie opvallen/onopvallend) toekijkt/in de buurt is..
Politie stond te “campen” achter een reeks vrachtwagens om vervolgens als een “surprise” tevoorschijn te komen. dus kon het niet weten :).
Zal het proberen. T blijft leuk in zon auto gas geven. :D Maar ik ga t wel minderen ja :)
Auto is vandaag gekeurd en goed gekeurd. Motor bleek een 20xe te zijn ipv c20xe dus krijg als 1 van de weinige 156pk op kenteken. Auto was aardig aan het gewicht ondanks het weglaten van reservewiel en subwoofer. Maar liefst 918kg. Die 68 kg had ik er nooit meer vanaf kunnen krijgen met alleen bank en rolkooi dus het zij zo.
Keurmeester was aardig coulant. Hij zei ook dat het met de autos van voor 1998 allemaal veel soepeler is. En dat bleek ook. Spoorbreedte werd niet gemeten. Aan de ene kant positief en aan de andere kant negatief. Ik had natuurlijk in aanmerking kunnen komen voor een dagje lelystad dus durfde het niet aan om het aan te halen.
Nog even wachten op de papieren en dan is het afgerond :).
Een corsa A met Kadett E aandrijfassen. Future proof met het vervangen van assen. Geeft eigenlijk wel rust om te weten dat ik geen aangepaste assen nodig heb. :)
Thanks voor alle input allemaal!Ja. Dat is een goeie. Ik ga zowiezo om laten keuren, ik heb nu het kruisje al achter mn naam (of niet). Maar dan moet ik de afspraak wijzigen in “wijziging voertuig” en dan zonder “ongeldig verklaart kenteken”.
Ik heb trouwens vanmiddag het RDW gebeld en gevraagd over de manier waarop wok wordt doorgemeld. De beste mevrouw zei dat als je een wok vermelding krijgt dit dezelfde dag of de dag erop zichtbaar is op het kenteken. Ik ben op dit moment nog te huiverig om hier aan toe te geven. Ik wacht tot dinsdag want dan zijn er 7 werkdagen verstreken en dan kijk ik wel verder. Ik ga hem in ieder geval klaar maken voor omkeuren. Allemaal kleine dingetjes.
Nou. Ik hoop toch dat t wat sneller gaat. Heb 20 april de keuring. Wil toch wel snel weten waar ik aantoe ben.
Tot op heden geen brief ontvangen van het rdw. Ik wacht tot a.s. dinsdag op de vermelding wok op rdw.nl en als het er dan niet staat dan beschouw ik het als verkeerd doorgegeven. Dan laat ik in ieder geval de afspraak staan voor het omkeuren.
Ben nog steeds afwachtend. Er staat nog geen wok bij het rdw geregistreerd. Ik wacht dat eerst even af.
Ik zit erg te twijfelen wat ik moet doen. Ik moet in ieder geval 2 assen zien te regelen maar ben echt niet van plan 225 per as neer te leggen. En dan weet ik nog niet eens of het past op de huidige homokineten. Dus de huidige set in laten korten lijkt mij een beter plan. Anders kan ik van alles bij elkaar gaan zoeken. Wie weet er een adres voor het inkorten van aandrijfassen?
Kan iemand mij adhv mijn fotos vertellen welk type homokineet de buitenste is? Gewoon E kadett of…?
De draagarm verschuiving vind ik er alles behalve netjes uit zien. Ik deel die mening. Ook de verplaatste toplagers. Alles moet gewoon op de originele aansluitingen zitten. T is wel makkelijk met assen vervangen maar daar is ook alles mee gezegd. Onderkant is behoorlijk ranzig inderdaad. Maar hoezo nieuwe draagarmen? Omdat deze verlast zijn met versteviging? Het is inderdaad niet netjes gelast daar. Maar het is al steviger dan origineel.
Omkeuren was waarschijnlijk zo gelukt. Dan kijken ze niet naar je spoorbreedte. Maar met wok wel.
Als er nu kadett e assen onder zitten. Zijn dit dan dezelfde homokineten aan de buitenzijde? Ik zie geen abs ring namelijk en de naaf lijkt mij van de corsa zelf.
Ik vind 225 euro per as erg veel. Ik was nooit vies van geld in een auto steken daar ik al bijna 5000 incl aanschaf in mn corsa heb zitten. Maar omdat ik bang ben dat ze m ergens anders op pakken met keuren ben ik nu wel huiverig om die assen aan te schaffen.
Weet iemand een 2e hands setje of een setje om te lenen dat ik daarna alles weer terugbouw naar mn e kadett assen? Uiteraard tegen een borg betaling.
Ik ben ontzettend blij met jullie input en meedenken trouwens!! :DDie kunnen zo 1 op 1 in deze homokineten?
Dat verklaard een hoop! Is dit zo weer terug te zetten naar het originele punt zonder dat ze bij het rdw gaan zeuren om dat gat in t hoekstuk?
Ik moet dus alleen nog andere aandrijfassen hebben of de huidige in laten korten.Ja. Inderdaad een omweg. Zoals ik al zei is dit er minstens 10 jaar geleden ingebouwd. Nog voor de ombouw setjes beschikbaar waren. Dus teunbeun heeft zich flink uitgeleefd met verbreden.
Wat zouden ze aangepast hebben aan de draagarmen? Lijken wel originele namelijk. Ik zal eens een foto maken.
Het volgende probleem. De spoorbreedte voor is 139cm. Met 6j et49 wielen (astra gsi waaiers). Met mijn compomotives 5.5j et29 kwam ik op 143cm! Ik mag maar 2% afwijking hebben. Origineel is de spoorbreedte 132cm. Ik heb nu dus 7-(132÷100×2)= 4.36cm die ik ergens vandaan moet halen. Ben er nu achter dat het hele spul overgezet is van een kadett E want daarvan is de spoorbreedte 140cm.. gaat een dagje lelystad worden of een andere corsa..
Vraag me trouwens echt af wat ze met de draagarmen gedaan hebben. Ben er wel achter de de veerpootlager opgeschoven zijn bovenaan. Verboord naar de buitekant zodat de veer weer netjes boven de naaf staat.
Iemand ervaring met te grote spoorbreedte?Schakelmechaniek zit wel strak inderdaad. Maar door de verhoging van de motor en verlaging van de auto staan de assen juist rechter :).
Bedankt! :DMijn motor hangt recht :) god knows hoe ze het geflikt hebben maar bij mij hangt te motor recht. Ik geloof dat de baksteun op caroserie is aangepast wat ik van de vorige eigenaar hoorde.
Motor hangt er verder supernetje in. Stabilisatorstang past ook gewoon. Zonder spacers.Motor is 10 jaar geleden ingebouwd nog voor dat mtech met ombouwsetjes kwam dus vandaar.
Door die 4 cm kan ik mn auto ook lager maken dan anders.Dat gedeelte had ik al gedeeltelijk gelezen maar dit betreft een WOK melding VOOR dat ik een afspraak had gemaakt voor het wijzigen van specificafies. Ik vraag me dus af in welke volgorde er nu gekeurd wordt. Zal toch niet zo zijn dat ik eerst een 1.3 erin moet leggen en dan vervolgens weer de c20xe.
Ja inderdaad… dom van mij. Laat me nogal snel beinvloeden.
Ik ben benieuwd welke keurmeester ik voor me krijg. Ook daar schijnt het nodige verschil in te zitten.
Ik ga morgen informatie inwinnen bij het rdw over wat de gang van zaken precies is bij mijn geval.Nee. Er was een grote meeting bij de mcdonalds veenendaal. Weet niet of je daar bekend bent? Maar vanaf de rotonde bij de mc tot de volgende rotonde op t industrieterrein is de drag strip van werkend veenendaal. Helaas liet ik me gister opjagen door een civic die wou racen. Ik zag zn lampen niet eens meer terwijl ik midden op dat stuk moest remmen om iemand af te zetten. Ik liet me dus verleiden en trok t gas open. Niet geweten dat er bij de rotonde aan het eind politie stond. Dus we waren allebei de lul. Alleen de aanstichter kwam er vanaf met een waarschuwing en ik met een pot gezeik ala wok. Dusja. En mn corsa is nou niet echt een sleeper.
Auto is inderdaad al goed voorbereid. Zit nu kadett E GSi remmerij op. Schijven voor EN achter. Voor zelfs geperforeerd. Verstevigings buis gelast van veer dome tot schutbord. En motor is 4cm hoger geplaatst. Originele ophangpunten zonder de 4cm adapters.
Trekstangen zijn van Corsa GSi en de draagarmen zijn dicht gelast. Verder is de auto gewoon knikker hard dus wat dat betreft zit het wel goed verwacht ik. K zit alleen met de spoorbreedte. Deze wijkt geloof ik op dit moment gruwelijk af aan de voorkant.Ik heb dezelfde symptomen ervaren die jij beschrijft. Banden goed gebalanceerd. Op 2 banden apparaten zelfs. Ook het komt-verdwijnt-komt verhaal had ik. Bij mij waren het slecht gecentreerde velgen. Ik heb toen centreerringen 3d getekend en laten printen. Probleem was helemaal weg. 0.0 trillingen. De bouten centreerde mijn velgen niet genoeg. Ik was altijd in de veronderstelling dat dit altijd goed zat maar dat was dus niet zo.
Dat “komt-verdwijnt-komt” is omdat links en rechts waarschijnlijk allebei niet gecentreerd zitten. Als je dan een flauwe bocht in de snelweg heb dan is 1 wiel al weer iets verdraaid ten opzichte van de andere en dat blijft steeds afwisselen. Ik zeg het je. Centreer je velgen :) kan ook op het oog als je een open naaf hebt. Gewoon ff in t naafgat kijken of de ruimte in de rand tussen naafgat en naaf overal gelijk is.Bodem doppen zitten nog steeds op de zelfde plek. Weet wel dat het nu al weer fiks natter is geworden. Als ik rechts in het raamrubber kijk vanaf de bijrijderstoel zie ik dat t vochtig is. Precies in het hoekje van raam op rubber. Ik zal vanavond even foto maken.
Iemand een idee hoe je een gelaagde voorruit er uit kan krijgen zonder barsten?De auto is verder roest vrij maar bij de accu bak zit er op de lasnaad van de wielkast/schutbord wel een vieze roestrand. Maar dan zou ik binnen ook water moeten zien lopen vanaf dat punt. Bodem stops ga ik vanmiddag controleren. Zou er dan water in komen door het opsppattende water van de voorwielen richting de doppen?
-
AuteurBerichten