RoVer67

Aangemaakte reacties

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Opel Blitz Camper MotorSwap X20SE (PROJECT STOPT) #18359627
    RoVer67
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 August 2018

      Beste Ramon,

      jij als geestelijk vader van “Guppy”wil ik met trots laten weten dat “Guppy”, alive and kicking is en dat het project voort is gezet sinds 14-12-2016 onder mijn eigenaarschap.

      Door een tip van een klant kwam  ik gisteren achter deze site met je mooie verhaal over Guppy.

      Via Marktplaats ben ik Guppy op het spoor gekomen en heb hem van de man (ergens in de 80) die hem weer van jou heeft overgenomen kunnen kopen. Hij verkeerde in redelijke staat. Binnen door zijn schoonzoon redelijk toegetakeld door vervoer van oversized luidsprekers.

      Raam links achter aan diggelen. Miste nog een kachel. Rijd uitsluitend in de noodloop.

      Samen met mijn vrouw hebben we Guppy toen met liefde geadopteerd.

      Mijn vrouw zorgt voor de gezellige aankleding (pimp-werk) en ik heb de motor-versnellingsbak voor mijn rekening genomen.

      Als eerste heb ik een gebruikte kachel op de kop getikt in  Almere. De reis was de moeite waard want voor € 50,- koop je er geen een meer tegenwoordig. Een gebruikte voor een factor 10 meer is gebruikelijk?!

      Na deze goed te hebben gereinigd en getest heb ik die na wat kleine aanpassingen in de kamper geplaatst.

      De eerste reis van een week in de sneeuw bij -8 oC was een feit en een warm succes!

      Het met de hand schakelen was niet zo prettig, werkte wel maar zeker een verbeter punt.

      Na schema’s te hebben gedownload  boven op jou meegeleverde (en gelukkig nog aanwezige) documenten en boeken, heb ik deze uitvergroot tot deurformaat en ben gaan meten.

      Bij verwijdering van dashboard bleek er nogal wat draden los en vooral verkeerd te zijn aangesloten. Waarschijnlijk de voorgaande eigenaar een verwoede poging gedaan tot “verbetering”.

      3 volle dagen  meten, testen en jawel proefrijden is dit het tussenresultaat;

      – Een automatisch schakelende versnellingsbak

      – Een werkende sportstand

      – Een werkende winterstand

      Wat er nog ontbreekt is een fatsoenlijk werkende standen indicator. Deze lijkt niet stabiel, geeft niet constant de juiste stand (ook meerde tegelijk).

      Verder heb ik daar na een GPS Kilometerteller geplaatst voor het praktisch rijdbaar te maken. ABS signaal is nog steeds de grote afwezige.

      Gedurende gebruik heb ik de met slang kortgesloten stuurbekrachtigingspomp verwijdert na ontploffing van deze slang.

      Een andere riem (kortere) gemonteerd zodat deze niet over de pomp loopt.

      Verder heb ik de klokken lager gemonteerd en dat deel van het dashboard met leer van mijn schoonmoeders leren jas bekleed. Het probleem was nu dat het bed aan de voorzijde op het oude dashboard rusten.

      Na de laatste vakantie in Zuid-Duitsland is wel de vraag gerezen of er toch mogelijkheden zijn rondom vervangen van de remmen door schijfremmen. Bij een stevige, bochtige, helling af worden deze nogal snel “vloeibaar”.

      Tot zover mijn relaas.

      Met vriendelijke groet,

      Ronald

       

       

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)