Omdat ik er ondertussen toch redelijk van overtuigd was dat het geluid door de plaat in het inlaatspruitstuk werd veroorzaakt, heb ik besloten de gok maar te wagen.
Ik heb UHU hoge temperatuur siliconen lijm besteld en heb ondertussen de (niet Opel) garage foto’s laten zien waarop de plaat te zien was.
Bij de Opel dealer heb ik een pakking gehaald voor het inlaatspruitstuk. (wel de verkeerde bleek later)
Zij kenden het verhaal van de loszittende plaat niet, waarschijnlijk omdat ze altijd een nieuw spruitstuk plaatsen.
Gisteren heeft men het spruitstuk verwijderd, gesplitst, schoon gemaakt en de plaat opnieuw vast gezet met het UHU spul.
Dat UHU spul leek verdacht veel op dat vloeibare klepdeksel pakking spul, dat had waarschijnlijk ook prima gewerkt.
De boel weer in elkaar gezet, gemonteerd en aangesloten.
De lijm moest 24 uur drogen dus vandaag mocht ie gestart worden: de tik was verdwenen :happy02:
Ik heb wat foto’s van de spruitstuk helften en de plaat die ertussen zit.
Er waren slijtplekken te zien waar de plaat op het spruitstuk had staan klapperen.