ronmarechal

Aangemaakte reacties

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • ronmarechal
      Lid sinds:
      15 April 2013

      up-date

      Nadat ik eerst de accu losgekoppeld heb, en de min met de pluskabel verbonden had, en de auto 30 min met de sleutel op contact had laten staan startte deze vrijwel direct nadat ik alles weer had aangesloten.
      Echter mijn service lampje brandde nog steeds en de auto liep beroerd stationair. Bij gas geven dreigde hij ook uit te vallen.
      Als ik de auto uit zette en gelijk weer probeerde te starten lukte dit niet meer.

      Hierna heb ik hetzelfde nogmaals gedaan maar nu met de oude nokkenassensor, waarvan de computer eerst aangaf dat deze defect zou zijn, maar helaas nu hetzelfde probleem. Dus voor niks de nokkenassensor gekocht…. :cry

      Nu weer opnieuw laten uitlezen en dit keer geeft de computer aan dat de krukassensor defect is.

      Ook hier weer een vraag over, de massa van deze kabel is al eens eerder afgeknipt en weggewerkt in de mantel? Zou deze niet gewoon ergens aangesloten moeten zitten?
      De twee andere draden lagen wel met blank metaal tegen elkaar aan en maakten dus contact met elkaar, dus neem ik aan dat deze sensor inderdaad defect is geraakt door sluiting van de draden.
      Morgen maar een nieuwe sensor bestellen en hopen dat het startprobleem verholpen is.
      Ik hou jullie op de hoogte.

      ronmarechal
        Lid sinds:
        15 April 2013

        Oh ja, in 05-2013 ( 65000 Km geleden ) heeft de Opel-dealer het volgende al eens vervangen nadat hun zelf mijn motor gesloopt hadden.

        Krukas compleet
        Nokkenassen compleet
        Klepstoters
        Kleptuimelaars
        Alle kleppen
        Klepgeleiders en kleprubbers
        Cilinderkop vervangen, dus ga ik ervan uit dat ook de zuigerveren vervangen zijn op dat moment.
        EGR gereinigd en pakking vervangen
        Distributie compleet met waterpomp
        Multiriem.

        Zelf heb ik toen een nieuwe LPG installatie laten installeren, dus eigenlijk had ik een nieuwe gereviseerde motor.

        In reactie op: vonkoverslag cilinder 3, oorzaak??? #18126764
        ronmarechal
          Lid sinds:
          15 April 2013

          Excuses dat het weer een tijd geleden is geweest voor een update maarja moest ook even op vakantie :D .
          De lpg installatie werkt weer, het probleem lag in de voedingskabel naar de injectors deze had een kabelbreuk.
          Ik ben daarna met de auto door de duitse eiffel gaan rijden wat in eerste instantie geen problemen opleverde.
          Op de terugweg merkte ik dat mijn airco het niet meer deed ( waarschijnlijk bijvullen ), echter eenmaal thuis opnieuw lpg getankt en na 12 km ging mijn motormanagementlampje weer branden.
          Gelijk uit laten lezen bij de Opeldealer en nu had ik vonkoverslag op alle cilinders en in willekeurige volgorde ( totaal 6 storingsmeldingen in geheugen ).
          Moet nu van de garage weer tijdelijk alleen op benzine rijden om te zien of het probleem zich weer opnieuw voordoet.

          Nu twijfel ik dus of het de vorige keer wel aan de verkeerde klepafstelling lag en dat de garage dit eigenlijk voor niks heeft gedaan ( en mij dus €640 in rekening gebracht ).
          Volgens een vriend van mij kan het er ook aan liggen dat de wagen soms een piekspanning krijgt waardoor er vonkoverslag kan plaatsvinden.
          Is er iemand die mij hier meer over kan vertellen? zo ja waar kan die piekspanning vandaan komen en sterker nog hoe kom ik er weer vanaf.

          Heb ook gelijk de autohandelaar aangeschreven dat ik het niet normaal vindt dat ik een auto koop voor €7400,- en binnen een week ruim €1000,- aan reparaties heb. Maar aangezien meneer niet aangesloten is bij de BOVAG kan ik juridisch hier niks tegen beginnen met de rechtsbijstand van de verzekering.
          Alleen als ik een civiele procedure opstart heb ik misschien kans dat ik de schade vergoedt krijg en de koop misschien ongedaan kan maken, echter dit kost mij al €1500,- om op te starten. Maar ja voor dat geldt kan ik ook mijn auto repareren en zorgen dat hij weer fatsoenlijk rijdt.

          Ik hoor graag jullie ideën voor wat betreft die piekspanning, of misschien andere suggesties waar die storingen vandaan kunnen komen.

          In reactie op: vonkoverslag cilinder 3, oorzaak??? #18126762
          ronmarechal
            Lid sinds:
            15 April 2013

            thnx voor de replies,

            hier even een up-date.
            Heb de wagen nu weer twee dagen voor de deur staan, totale kosten waren €997,- dit was het storing zoeken met de klepspeling verhelpen incl distributieset en waterpomp.
            Heb er nu weer 200 storingsvrije km’s op zitten…..nou ja storingsvrij……
            Nu kan ik morgenvroeg weer terug naar de garage want mijn gasinstallatie springt niet aan :swear .
            Als ik de installatie aanzet valt hij terug in toerental en komt dan weer terug op normaal stationair ( automatisch terug op benzine geschakeld ).
            Zelf vermoedt ik dat de garage iets niet goed heeft aangesloten bij het terugzetten van de cilinderkop met de rest, want voorheen liep hij wel netjes op lpg.
            Hopelijk hebben ze het snel verholpen wordt er nu een beetje kriebelig van…

            Of ik een xep blok heb weet ik niet heb nog niet in de papieren gekeken, maar ik denk het wel.
            Ik hou jullie wederom op de hoogte wat de garage zegt over mijn gasinstallatie..

            In reactie op: Koelvloeisof verdwijnt #18125970
            ronmarechal
              Lid sinds:
              15 April 2013

              Controleer ook eens of je vloerbekleding nat is ( meestal bijrijders kant ), miss lekt je kachelradiateur of de aansluitingen ervan.
              Had dit probleem ook bij een andere auto, was ook moeilijk te achterhalen.

              Suc6

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)