Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Rekord ’78
Trek de stekkers van de fan er eens af. Misschien, als de plus dan niet warm wordt, is de fan de schuldige. Maar dat die fan zo veel stroom trekt dat de plus warm wordt… nee.
Al zou de thermostaat constant openstaan moet de kabel koud blijven, die hebben niets met elkaar van doen.
80 graden is wat laag, maar met een nieuwe thermostaat zal de fan al helemaal niet meer stoppen. Ligt de motortemperatuur niet meestal rond de 90 graden? Of iets meer? De sturing van de fan is dan dus ook in de war. Is dat op jou auto niet inmiddels via de can bus geregeld? Je hebt denk ik twee problemen.Ik ga het eerst nog een paar keer lezen.
Okee!.
Edoch, in het gehele systeem mis ik nog steeds het generatorlampje. En die functie is wel door de groene overgenomen.Stond het W getal niet gewoon midden onder op de wijzerplaat?
Zoals hier, fototje van MP opgezocht
@Type>>R wrote:
Bij die fiets computer zit een boekje bij welke inch maat je op welke hoogte je de sensor moet plaatsen , als je dit goed doet kan het heel goed kloppen
Iets zegt me dat je het nog niet helemaal snapt.
Waar die sensor zit maakt niet uit, hoe dichter bij het draaipunt hoe beter de respons is, gewoon omdat het magneetje langzamer voorbij komt en de pulsen dan makkelijker geregistreerd kunnen worden. in die fiets-o-meter hoef je alleen maar de doorsnee van de band (gemeten) in te geven OF de lengte van 1 omwenteling (krijtstreepie op de band en op straat, 1 omwenteling voortduwen, krijtstreepie op straat en de afstand in centimeters ingeven. Dat is overigens veel zuiverder dan de doorsnee opgeven, die is moeilijk te meten en je hebt altijd te maken met afwijking door inveren van de band.
@076 wokkel wrote:
Heb je spaak velgen of wil je het magneetje heel goed lijmen?
En tijdens het inveren en uitveren kun je geen snelheid aflezen of heb je hier ook al iets voor bedacht? :jerry:wors :wors :wors
Zou je zo’n opnemer niet gewoon op het onafgeveerde deel monteren??? :sleeping Of heb ik dat altijd verkeerd gedaan
Bijvoorbeeld op de remankerplaat. het magneetje zit dan IN de velg en gaat alleen maar vaster zitten naarmate je harder rijdt.
Opnemertjes van after-market cruisecontrol’s werden doorgaands op de steekas, of bij een achtwerwielaandrijver op de cardanas bevestigd.Volgens mij denk jij dat het opnemertje ergens aan het spatbord hangt :cry
Ikzelf heb vòòr het gps-tijdperk maandenlang straf 120 gereden en met de stopwatch 10 groene bordjes geklokt, dat gaat 10 van de 100 keer goed, maar als je 120 rijdt moet je precies 30 seconden over een hele km doen… monnikenwerk :swear
het rekenwerk en meetwerk van een fiets-o-meter brengt toch oook wel een afwijking mee?
Je kan wat weg laten draaien in de naaf, dat gebeurt namelijk bij fabricage al. Vaak is de velg echter net passend, dat ie niet tegen de veerpoten of remmerij aan loopt. Dan kan je er niks van afhalen.
Ik zou zelf van mijn wielkasten afblijven Brrrr, je weet wat er gebeurt als het rottingsproces daar eenmaal vat op krijgt. Smallere banden, tsja…Groetjes, Rob
Kan je niet effe wat lenen??? of iemand mee laten rijden?? niet WILLEN is ook een optie. één keer het verschil meten en je weet het zolang je banden nog goed zijn.
Het enige dat zuiver is da’s GPS, ik doe 104 cq 124 danwel 134 door camera’s en heb nog nooit een bekeuring gehad… wel als ik er effe niet op lette natuurlijk. Ik heb het op 3 systemen vergeleken en er zit nooit meer dan 1 km verschil in
Ben er inmiddels achter…
’tis een andere tellerunit en het lampie zou hartstikke rood moeten zijn. Er zit inmiddels een andere Lichtmaschien in en het lampie is weer uit, er zit helemaal geen trekhaak onder, maar het is wel gewoon ht generatorlampie
Effe de Rekord van me broer geleend om boodschappen te doen: Twee tassen met boodschappen en drie makrelen in een krant. Netjes die auto leeg teruggebracht belt me broer me een maand later op of ik me makrelen nog hebben wou… Die Rekord ging steeds meer stinken en hij had al twee weken alle straatkatten uitde buurt achter hem aan, uiteindelijk vond hij mijn makrelen in de kofferbak
Met schoonmaken (af en toe gebeurt dat gondig) was ik alle griebus uit de auto ineens kwijt, waaronder een nog niet zoon oude Arbre Magic, een geurdingetje, vanille.
Maakt niet uit, was toch troep. de volgende ochtend rij ik de snelweg op en op het moment dat de motor warm is zet ik de kaggel aan, begint het ineens onwijs naar de vanille te stinken in die auto, je kon het bijna eten. Kaggel nog harder, kouwe lucht erbij… Nog meer vanillemur, ik ging kapot en raakte bijna buiten westen. Ondertusschen zoekend naar dat boompie natuurlijk. aangekomen op de plaats van bestemming stap ik al walmend van de vanillemur bij me vrienden binnen en heb gelijk een slechte naam. op dat moment herinner ik me dat het boompie in de waterafscheider ligt, daar waar die opel AL zijn lucht vandaan haalt
Ook wel es wat gevonden:
Mijn auto werd gestolen, na een paar dagen word-tie teruggevonden met wat belangrijke dingen missend. ik ga hem ophalen en na twee dagen vind ik een portemonnee tusschen de stoel en de console met daarin een rijbewijs en een brief van een deurwaarder… van de eerlijke dief. Ben ik heeel even op huisbezoek gegaan :)
Een van de belangrijkste sleuteltjes kwijt 12 / 13, na veel zoeken niet teruggevonden. Moed opgegeven en een andere gekocht. Toen ik me ruitesproeier bijvulde (voor de derde keer) Zag ik hem ineens in de vouw van het voorspatbord liggen, werd dus klemgehouden door de motorkap.
[rquote=1827777&tid=139278&author=robin…]pan eraf
alle automaatbakken kan ik fixen :afro
succes
[/rquote]Dat wil ik ook leren. Kan ik niet bij jou stage komen lopen?
Ik ga het een keer proberen met een hele lege aan een hele volle en dan zal ik de meting er ook eens op los laten
Als het dan toch met halfgeleiders moet kunnen we misschien wel een fet schakeling bedenken
@ vinci: ik ben electronicus :) en voor wat betreft schottky diodes heb je wel gelijk. Lithium en NiCads doen inderdaad veel moeilijker dan loodaccu’s en het is ook niet wijs om een volledig leeggetrokken loodaccu aan een verse startaccu te koppelen, alhoewel het wel goed gaat, de (tegen)spanning in een loodaccu loopt zeer snel op waardoor de stroom zeer snel afneemt en al snel uit de rode regionen verdwijnt. Een volledig leeggetrokken accu die gewoon in je auto zit ondergaat echter dezelfde pijniging op het moment dat de lichtmaschien stroom gaat leveren.
[rquote=1826654&tid=138180&author=Vinci]Dat gedoe met die diodes maakt het wel mogelijk om gewoon een goed en veilig systeem te maken met goedkope accu’s. Het heft namelijk alle nadelen op van de ongelijkheid die goedkope (start) accu’s hebben. Helemaal als je een combinatie wilt maken tussen een oude en een nieuwe of twee totaal verschillende accu’s is het zeker aan te raden. Het zijn de kosten en moeite op zich niet…
Parallel schakelen kan zeker prima, maar dan wel met twee identieke accu’s die goed van kwaliteit zijn en even oud.
Zo’n scheidingsrelais koppelt gewoon de accu’s hard aan elkaar zodra er laadstroom is. Eigenlijk niet zo heel verschillend van gewoon parallel schakelen. Zelfs met zo’n relais zou ik niet zomaar elke accu aan elkaar koppelen.
Ik zeg ook niet DAT het fout gaat, maar er is zeker een kans dat het wel fout gaat. Ga maar eens een 45A accu en een 80A accu parallel schakelen of met ‘scheidingsrelais’ koppelen. Eén van beide wordt daar absoluut niet blij van, of de 45A wordt overladen of de 80A wordt nooit lekker vol. Komt de levensduur niet ten goede. Zo’n relais is eigenlijk voor een caravan accu, die je één keer per jaar achter de auto hangt met de vakantie.
Het beste zou je een relais met controller kunnen nemen die de accu die het meest ontladen is gaat laden en de accu die het volst is gebruikt.
[/rquote]
Het schema dat je geeft is perfect.
enne, over die parallelschakeling van accu’s moet je nog heel veel leren
Dat geklooi met die diodes zorgt ervoor dat je accu’s niet goed opgeladen worden door de spanningsval.
We hebben het vandaag even geprobeerd en het pompie doet het. Nu is het zo dat het voorraadtankje lek is, moet dan de hele pomp vervangen of is het tankje los te koop?
gaat niet van de zekering naar de schakelaar, maar van de schakelaar naar de zekeringen… wit is volgens mij grootlicht
gloeipluggen, en soms zijn de stripjes ertussen wel eens verrot
Dat gedoe met die diodes is helemaal waardeloos…
Scheidingsrelais is OK, en parallelschakelen wordt al jaren gedaan. Neem voor je Audio geen startaccu maar een (semi)tractie accu… Die heb ik evt nog wel voor je voor niks
-
AuteurBerichten