Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hallo ik ben Richard na wat minder geluk met auto’s kwam ik deze parel Opel Omega 2,5 v6 elegance.
Toch maar weer terug bij mijn geliefde merk.
Goedeavond ik ben Richard weer terug bij opel forum na een lange tijd, dit keer met een opel Omega 2,5 uit 2000 met maar 167000 km op de teller.
De voorliefde voor begon met een 1 x astra, 1 x corsa en 2 x Calibra warvan 1 special edition Ice lang 2,6 v6. Helaas het laatse genoemde wegens financiele tegenslag en gezinuitbreiding en hele hoge kosten verkocht.
Ik hoop ook weer wat meer meetings met de kinderen mee te mogen maken.
Hebben jullie tips waar ik even rekening mee moet houden hoor ik het graag.
Kan je omschrijven hoe ik dat kan zien.
en kan dat ook merken tijdens een heuvel.23 juli 2014 om 15:45 In reactie op: Wie kan mij helpen aan een nieuwe dynamo cooler ventilator. #18244087Daar had ik het al geïnformeerd maar helaas niet te krijgen.
Hoi wim
bedankt voor je reactie.
Ik heb even pepeild maar hij staat aan de lage kan dus moet wat bij de olie was nog wel helder van kleur maar wat voor olie moet er precies bij want er zij divetse soorten.
11 april 2014 om 18:24 In reactie op: Gaan er nog meer Calibra(rijder)s naar Dronten 13/4/14? #18227507Ik heb even op mijn navigstie gekeken maar er zijn meerdere macdonalds in lelystad welke bedoel jij groetjes.
10 april 2014 om 20:27 In reactie op: Gaan er nog meer Calibra(rijder)s naar Dronten 13/4/14? #18227505Hey Xander ik ga zoiezo mee morgen heel de wagen weer netjes maken. maar gaat Sebas nog mee want hij heeft mij nog niets laten weten groetjes.
Ik zorg dat ik rond 8:45 in lelystad sta.Temperatuur net boven de 90 graden soms daaronder. En soms krijg ik een mm lampje die na een paar seconde uitgaat en gaat de voltmeter heen en weer. Vorig jaar had ik precies zo iets was er een koelslang verstopt kan dit nu weer zo zijn mijn kachel warmte wordt minder en minder krachtig in stand 3
Stel ik doe alles aan dan krijg ik een voltage van minder dan 13 volt. En soms is de voltage hoger dan 16 volt.
Ik had wel een kapotte sensor van mijn koelwater weet alleen niet of dat hier mee te maken kan hebben.Bedankt voor al jullie reacties. Ik heb sinds vandaag een garage box waar ik mijn auto kan stallen en heb direct een droge plaats om t klussen.
Ik kan morgen de garage betreden vanwege de sleutel en ga ik direct naar de oorzaak zoeken.
De stuurring zitten daar nog meer functies aan en wat kost het om het te vervangen.Tevens had ik nog een vraagje de ANWB heeft ongeveer 2 jaar geleden de dynamo vervangen maar was vergeten een schild terug te plaatsen.
Kan iemand mij vertellen waar die voor diende. Of heeft dit uit eindelijk tot dit probleem geleid.Ik ga niet een gebruikte dynamo plaatsen dat wordt dan gewoon een nieuwe maar waar moet ik op letten als ik een nieuwe koop.
want je hebt natuurlijk diverse types en merken. bedankt voor jullie input@2000 wrote:
Dynamo-spanningsregeling stuk?
Is dat de dynamo zelf of waar vind ik dat apperaat en hoe ziet het er uit.
Ik ben helaas niet zo fan van een nieuw motorblok dit omdat ze bij de dealer 3 jaar geleden een compleet nieuw blok hebben ingebouwd maar dan een van een vectra 2.6 y26se ze hebben alleen de oude kabelboom gebruikt en de andere draden op een slechten manier gesoldeerd waardoor ik dus allemaal storingen krijg. Nu heb ik een goede monteur die specialist is in elektronica dus is weer netjes gefikst en motor loopt weer als van ouds bedankt voor je reactie met foto’s heb ik graag naar willen kijken maakt je gelijk weer duidelijk wat er kan gebeuren als je geen onderhoud pleegt.
Het is waarschijnlijk de bedrading van je temperatuur sensor dat had ik vorig jaar wilde toen ook geen vonk geven als je de tech 2 met verloop tech 1 erop aansluit gaf hij aan dat de motor 400 graden was. Mijn bedrading was totaal versleten door olie lekkage zelfs de bedrading in het schutboord waren weg verteerd. heb nu alle slechte bedrading laten vervangen en start weer zoals het hoort en geen rare storingen meer. Hoop dat je hier wat aan hebt groetjes.
Hoi Milano
Ik had zon storing in mijn dim licht achterin. Mocht je lampje door gebrand zijn dan ziet hij er zwart uit.
Ik heb ook eens iets heel raars mee gemaakt met mijn dashboard en dit had toen te maken met een door gebrand achterlicht.
kan natuurlijk ook zijn dat jou lampje in je dak doorgebrand is en hierdoor dus een storing veroorzaakt. Dit heb ik een keer mee gemaakt.
Nog een mogelijkheid dat de iso stekker van je radio verkeerd staat. Ik heb eens een radio gemonteerd met de carkit en versterker bedrading verkeerd en toen vielen er ook lampjes en toerental uit. misschien heb je hier wat aan groetjes RichardHey wim
Ik wist dat dit kon gebeuren alleen nooit gezien of meegemaakt maar dat is inderdaad een klap. Is het wel nog te herstellen dan?
ik ben blij dat mijn kabelboom nu weer in orde is en het jammer is dat Opel geen goede voorraad heeft had liever een nieuwe gehad maar door een goede monteur is hij netjes gemaakt.Hoi Ewoud
Ik had het nog duurder kunnen maken met mijn stoel een compleet nieuw stuk leren laten bekleden alleen het stuk wat vervangen is een speciaal stukje geperforeerd en is niet meer te krijgen. ze konden dat namaken maar dan praten we over serieuzere bedragen circa 450 euro. Mijn stuur was heel simpel ik wilde geen imitatie stuur maar een zo goed als nieuw lijkend. Inderdaad sloop had gekund maar die hebben vaak ook slijtage plekken. dus vandaar dat ik het zo heb opgelost.
Het ging om de krukas sensor van het achterste blok. Ik heb echt een 2.6 want er is een 2.6 van een Opel Vectra 2003 ingegaan gloed nieuw omdat de 2.5 blok niet meer leverbaar was door de dealer. Ik heb originele bon liggen met moter code y2.6se maar probleem is nu opgelost.
Ik heb vorige week mij leer en mijn stuur laten repareren door Color Glo die kunnen eventueel de strip repareren tegen redelijk laag tarief. Ik had een scheur in mijn bestuurdersstoel en mijn stuur had redelijk wat slijtage plekken nu weer helemaal netjes voor 225 euro. Hij kan de scheuren van de strip dicht maken met een soort kneedbaak plastic die daarna uithard maakt hij een zo goed als mogelijk net profile in en spuit hij de hele strip in de originele strip dit laat ik binnenkort doen.
Kosten denk 150 euro en als je het dan goed gedaan wilt hebben moet de ruit er uit en kan hij verstevigingen onderaan de strip maken zodat de kans kleiner is dat hij nog een keer breekt/scheurt. Mocht dit een optie zijn bel ze eens groetjes.De strip is inderdaad bij mij ook stuk. Je kunt bij lenk auto tuning een strip kopen in drie kleuren te bestellen. Ik ben zelf bezig met een bedrijfje die de strip misschien kan laten maken. Groetjes
Probleem eindelijk opgelost er zat een koel leiding verstop dit omdat mijn lpg hier aangesloten is en de slang hier duner gemaakt is dan origineel.
Hallo leden
Ik heb van de week de thermostaat en de multiriem en de koelvloeistof laten verversen.
het is geen lekke koppakking en er zit ook geen olie in mijn koelvloeistof. Nu blijft hij geen voldoende warme lucht te geven.
kan het zo zijn dat de motor niet genoeg vermogen heeft om de warme lucht er naar toe te blazen en kachel radiateur wordt gewoon warm groetjes.Ik heb net even de auto een half uur aangezet stationair en de thermostaat werkt gewoon anders zou hij blijven koelen. De temperatuur blijft netjes maar ga zo wel even kijken of er genoeg koelvloeistof in zit. Iemand nog andere opties wat het probleem wel kan zijn. groetjes
-
AuteurBerichten