Dashboardlijst: Aan levende lijve ondervonden..

Forumindex Forums Modellen Calibra Dashboardlijst: Aan levende lijve ondervonden..

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17259129
    Sjors-V6
      Lid sinds:
      7 March 2008

      Hoe deze lijst over de gehele breedte knapte :cry

      Ik reed net uit mijn werk weg in de namiddag, interieur was heet, de Airconditioning lekker aan, en inene knak ! knak ! en terwijl ik keek naar die lijst zag ik er zo weer een scheur bij in komen !
      Het is een bekend euvel dat weet ik.. zijn ook kei grote temperatuur’s verschillen ! helaas geen nieuwe lijsten meer te krijgen bij de Opel Dealer.. al koste die 300,- had ik ‘m ook gekocht, maar helaas…

      Groet,
      Sjors

      #18158373
      opelpower89
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 September 2009

        lijst(cover) nog verkrijgbaar bij lenk tuning http://www.lenk-tuning.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;

        #18158374
        2slow
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 October 2006

          Das ff flink jammer… :(

          Die van mij is gelukkig nog steeds 1 stuk. (dat word dus steeds zeldzamer)

          #18158375
          xr1
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 January 2006

            Dus 300 heb je er wel voor over Sjors :D Ik zal is kijken of ik nog wat heb :D
            Gr B

            #18158376
            Maurice89
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 October 2009

              :jerry Haha heb er ook nog wel 1 tje liggen dan :jerry

              #18158377
              RISL
              Moderator
                Lid sinds:
                24 January 2011

                @topicstarter, graag even een topictitel maken waaruit blijkt waar het topic over gaat.
                Bijvoorbaat dank.

                #18158378
                Pastra
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 February 2007

                  Ik mag niks zeggen zeker over de allerlaatste originele welke in mijn calibra zit :jerry

                  #18158379
                  opelremco
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    11 August 2007

                    GGGGGRRRRRRRR :jerry :jerry

                    #18158380
                    rinus747
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      31 May 2010

                      Voor 300 euro wil ik wel even wat slopers afrijden, kom ik hem thuis bezorgen, en als je het in de package deal er bij wil hebben: maak ik je vriendin gelukkig met een bos bloemen, een Italiaans ijsje op een gezellig terras, en een hele dikke zoen.

                      #18158381
                      Robinus
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        18 August 2009

                        Ik heb vorige week mij leer en mijn stuur laten repareren door Color Glo die kunnen eventueel de strip repareren tegen redelijk laag tarief. Ik had een scheur in mijn bestuurdersstoel en mijn stuur had redelijk wat slijtage plekken nu weer helemaal netjes voor 225 euro. Hij kan de scheuren van de strip dicht maken met een soort kneedbaak plastic die daarna uithard maakt hij een zo goed als mogelijk net profile in en spuit hij de hele strip in de originele strip dit laat ik binnenkort doen.
                        Kosten denk 150 euro en als je het dan goed gedaan wilt hebben moet de ruit er uit en kan hij verstevigingen onderaan de strip maken zodat de kans kleiner is dat hij nog een keer breekt/scheurt. Mocht dit een optie zijn bel ze eens groetjes.

                        #18158382
                        Ewoud94
                          Lid sinds:
                          11 April 2013

                          @Robinus een stuurtje en een stukje nieuw leer in de stoel voor 225 euro? is dat gemaakt met goude draad dan?

                          En ik snap niet waarom je een kapotte laat repareren voor 150 euro terwijl je op de sloop er een hebt voor misschien 25 euro en een nieuwe van CARBON voor 99. Zo wordt het een dure auto ;)

                          Maar ja niet mijn geld dus mij part betaal je er 500 euro voor :thumbdown

                          #18158383
                          Robinus
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            18 August 2009

                            Hoi Ewoud

                            Ik had het nog duurder kunnen maken met mijn stoel een compleet nieuw stuk leren laten bekleden alleen het stuk wat vervangen is een speciaal stukje geperforeerd en is niet meer te krijgen. ze konden dat namaken maar dan praten we over serieuzere bedragen circa 450 euro. Mijn stuur was heel simpel ik wilde geen imitatie stuur maar een zo goed als nieuw lijkend. Inderdaad sloop had gekund maar die hebben vaak ook slijtage plekken. dus vandaar dat ik het zo heb opgelost.

                            #18158384
                            ForeverV6
                              Lid sinds:
                              9 August 2013

                              Voor alle Calibra rijders die binnenkort plannen hebben om de gescheurde dashboardlijst te vervangen.
                              De lijst is niet zomaar te vervangen door een nieuw exemplaar. De bewuste lijst is een afdekstrip van de ventilatie openingen en is een onderdeel van het complete dashboard. Hij zit geklemd en geschroefd, maar ook vast met (versteende)kit en messing popnagels. Met veel geduld is het met een Multitool goed te doen, maar dan moet je een goeie donor strip hebben. De Vectra A strip is in elk geval niet gelijk aan de Calibra strip (zit er nu bij mij op). De Lenk strip is voor mij nu de beste optie. Al is deze standaard niet erg strak (dus extra werk om het strak te krijgen en te spuiten). De Carbon versie is een versie met plakfolie en blanke lak. Deze ziet er redelijk strak uit.

                              _____________________
                              Opel Calibra V6 1994 (restauratieproject)

                              #18158385
                              ForeverV6
                                Lid sinds:
                                9 August 2013

                                Hoi Robinus,

                                Voor het restaureren van de bestuurdersstoel. Complete zitting en twee zijwangen, met gaatjes leer was ik 250 Euro kwijt.
                                Dus dat moet zeker goedkoper dan 450 Euro kunnen. Een goede autobekleder kan de kleur perfect benaderen ook met geperforeerd leer.

                                _________________
                                Opel Calibra V6 1994 (restauratieproject)

                                #18158386
                                Sjors-V6
                                  Lid sinds:
                                  7 March 2008

                                  @opelpower89 wrote:

                                  lijst(cover) nog verkrijgbaar bij lenk tuning http://www.lenk-tuning.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                  Mja weet ik, bedankt.

                                  Dat is een oplossing.. maar eigenlijk vind ik het niet wat.. wil eerst wat anders proberen.

                                  @2slow wrote:

                                  Das ff flink jammer… :(

                                  Die van mij is gelukkig nog steeds 1 stuk. (dat word dus steeds zeldzamer)

                                  Wees er zuinig op ! karton op je dashboard leggen, als deze in de zon staat (doet mijn collega bij zijn Sierra met nog een strak niet gescheurd dashboard) en niet de airco over de vooruit laten blazen als deze in de zon gestaan heeft..

                                  @xr1 wrote:

                                  Dus 300 heb je er wel voor over Sjors :D Ik zal is kijken of ik nog wat heb :D
                                  Gr B

                                  Haha die Berry :jerry nee, dan wil ik wél een nieuwe !

                                  @Pastra wrote:

                                  Ik mag niks zeggen zeker over de allerlaatste originele welke in mijn calibra zit :jerry

                                  Donders wat een geluksvogel zeg !

                                  @rinus747 wrote:

                                  Voor 300 euro wil ik wel even wat slopers afrijden, kom ik hem thuis bezorgen, en als je het in de package deal er bij wil hebben: maak ik je vriendin gelukkig met een bos bloemen, een Italiaans ijsje op een gezellig terras, en een hele dikke zoen.

                                  Whahahha :jerry :jerry wat een reactie, geweldig !

                                  @Robinus wrote:

                                  Ik heb vorige week mij leer en mijn stuur laten repareren door Color Glo die kunnen eventueel de strip repareren tegen redelijk laag tarief. Ik had een scheur in mijn bestuurdersstoel en mijn stuur had redelijk wat slijtage plekken nu weer helemaal netjes voor 225 euro. Hij kan de scheuren van de strip dicht maken met een soort kneedbaak plastic die daarna uithard maakt hij een zo goed als mogelijk net profile in en spuit hij de hele strip in de originele strip dit laat ik binnenkort doen.
                                  Kosten denk 150 euro en als je het dan goed gedaan wilt hebben moet de ruit er uit en kan hij verstevigingen onderaan de strip maken zodat de kans kleiner is dat hij nog een keer breekt/scheurt. Mocht dit een optie zijn bel ze eens groetjes.

                                  Het punt is, ik wil die lijst niet laten repareren, want een week later zit er op een andere plek een nieuwe scheur bij ! het is gewoon een aflopende zaak.. en je komt er niet onder, dan moet deze los, en als het zover moet komen wil ik niet verder met een oude lijst..

                                  @ForeverV6 wrote:

                                  Voor alle Calibra rijders die binnenkort plannen hebben om de gescheurde dashboardlijst te vervangen.
                                  De lijst is niet zomaar te vervangen door een nieuw exemplaar. De bewuste lijst is een afdekstrip van de ventilatie openingen en is een onderdeel van het complete dashboard. Hij zit geklemd en geschroefd, maar ook vast met (versteende)kit en messing popnagels. Met veel geduld is het met een Multitool goed te doen, maar dan moet je een goeie donor strip hebben. De Vectra A strip is in elk geval niet gelijk aan de Calibra strip (zit er nu bij mij op). De Lenk strip is voor mij nu de beste optie. Al is deze standaard niet erg strak (dus extra werk om het strak te krijgen en te spuiten). De Carbon versie is een versie met plakfolie en blanke lak. Deze ziet er redelijk strak uit.

                                  Ben op de hoogte van de montagewijze :thumb maar bedankt !

                                  @Ewoud94 wrote:

                                  @Robinus een stuurtje en een stukje nieuw leer in de stoel voor 225 euro? is dat gemaakt met goude draad dan?

                                  En ik snap niet waarom je een kapotte laat repareren voor 150 euro terwijl je op de sloop er een hebt voor misschien 25 euro en een nieuwe van CARBON voor 99. Zo wordt het een dure auto ;)

                                  Maar ja niet mijn geld dus mij part betaal je er 500 euro voor :thumbdown

                                  duur vind ik dat niet, het is handwerk, en dat kost nou eenmaal geld !

                                  Ik heb een stuk leder gekocht wat praktisch gelijk is aan de lijst (structuur en kleur) mijn vooruit wil ik gauw laten vervangen, ik ken de eigenaar goed, ik zal met hem overleggen of hij de ruit los kan maken en kan dichtplakken met tape, zodat ik de lijst netjes in orde kan maken, vervolgens zal ik de Calibra terug brengen en kan hij de ruit vervangen.

                                  Dat scheurt niet gauw meer !

                                  Ik houd jullie op de hoogte :thumb

                                  Groetkes,
                                  Sjors

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.