Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ja in beide kan in opcom ook dien dat de hendel werkt als ik knopjes in druk geeft die dat aan, heb ecu en bcm geactiveerd beide succesvol..
Ik heb ook hetzelfde, ik heb dan een Z10XEP de schakelaar zelf aan het stuur werkt is met opcom uit te lezen alle bedrading van mij lag er al, remlicht schakelaar 1 en 2 zoals opcom zgt niet actief en koppelingschakelaar wel actief. zou er ergens een zekering zitten? ook ik heb wel stroom op de zwarte..
Heb je de hendel al zitten? en in de BCM lukt activeren wel maar in de motor computer niet?
Bij de astra G x17dtl ook de brandstofpomp! heb er 3 versleten.. het stuurapparaat gaat vaak stuk, rond de 250k. vervangen is een heel erg duur grapje, nieuwe pomp kost al snel 6 a 700 euro en dan alle uren nog! de d-riem moet dan ook gelijk vervangen worden. erg snel is die niet en de egr klep zit vaak dicht. Vond het een super mooie auto, en het reed echt lekker, lekkerder dan mijn golf. zou willen dat de motor van mn golfje in de astra kon haha!
Klopt, vanaf onder is het nog geen 5 minuten werk. nog steeds niet gevonden, sloop zou me bellen als er één binnen kwam, voordat de motor weer in de grote container op export gaat.
tot welk jaar is de combo geleverd met dezelfde motor?
Trouwens, de distributieriem van het corsatje moet toch om de 120.000 k of 6 jaar? staat alleen 145000 op het kapje, geen datum.. zo achterlijk vind ik dat altijd, zet er ff een datum bij! is voor een volgende eigenaar wel zo makkelijk :jerry Corsa is toch voor de verkoop, maar wel zo fijn als dat allemaal duidelijk is, anders maar ff een ander setje omheen. heb je daar een gradenmeter voor nodig? zoals bij de astra g x17dtl? dat setje heb ik dacht ik nog wel ergens liggen.
nokkenas keerring? mijn stalen gevlochten leiding lekt, de draadjes steken ook alle kanten uit.. nergens zo’n ding te vinden! op de sloop zijn de blokken er direct uit hier..
6 januari mag die voor de APK, helaas geen plek eerder.. denk dat die d’r wel door komt, heeft één slechte plek aan de onderkant. olie lekkage afkeur? heb trouwens de aandrijfaskeerring ook vervangen, versnellingsbak is lekker droog nu, alleen bij de onderste bout van de motorsteun zweet ie wat. maar die bout pakt ook niet goed meer..
haha, en die wil je vast niet kwijt!
Hij start opzich wel snel, na 2/3 slagen, maar loopt dan in het begin op 2 cilinders, de 2 die wel gloeien dus denk ik, na een paar keer iets gas te geven komen de andere erbij. gewoon erg vervelend en wil het goed hebben. cilinder 3 en 4 kun je zien dat er nieuwe inzitten cilinder 1 en 2 oude. snap ook niet dat ze niet alle 4 vervangen zijn.
Heb de thermostaat in een pannetje water gedaan, lekker aan de kook gebracht en opeens floepte die open, hij opent pas bij 97 graden, lijkt me niet goed dus. moet maar even een nieuwe in. olie slang is zeker weten lek, heb de slang droog gemaakt auto gestart en ik zag de olie er uit komen, aan de kant vanaf het blok zeg maar, niet bij de dynamo. het is niet die dikke zwarte rubberen, maar die daarnaast. heb nog wel een andere dynamo liggen, maar geen slangetje helaas.
Net nog even de daklijsten los gehad, zat vol met dennen naalden en andere rotzooi, heb links boven op de hemel een natte plek zitten, begin voorruit eind daklijst zeg maar. zat wat gebarsten kit, heb dat maar even weg gehaald en opnieuw gekit. toch verdenk ik de voorruit, is volgens mij niet de originele meer.. even kijken hoe die zich houd, staat nu te drogen. is er ergens in de voorruit een datum te vinden? of is er een andere manier om te kijken of het de originele is?
heb het schakelhuis zojuist los gehad en een nieuwe pakking er tussen. auto in z’n vrij gezet en alles ging vanzelf! geen olielekkage meer daar. nu de aandrijfas keerring nog, heb ik ook al liggen maar geen tijd voor nu. corsa werd trouwens96/97 graden op de snelweg, radiateur werd wel helemaal warm, is volgens mij al een redelijk nieuwe, heb nu de thermostaat eruit gehaald en metertje komt onder het rijden niet omhoog nu. ding zal wel niet goed of helemaal niet meer open zijn gegaan. laat hem er even uit nu om te kijken of hij nu niet te warm wordt voordat ik een nieuwe bestel.
Iemand toevallig de volgende onderdelen nog liggen:
Thermostaat
2 gloeibougies ( 2 anderen zijn door de vorige eigenaar wel vervangen)
olie slang die op de dynamo zit is lek, iemand die nog liggen?Hoeft niet nieuw maar het moet uiteraard wel goed werken.
Geen veertje gezien haha. Zie je die van buitenaf? Moet hem toch nog los halen voor de pakkingen. Inmiddels een dikke 200km zonder problemen.. veel geschakeld ook.. nog een vraagje, op internet gezocht maar (te) weinig gevonden: de ‘versnelling kiezer’ boven op de bak, waar de schakelstang op aangesloten zit, lekt olie. nieuwe pakking voor besteld, maar kan ik die zo los schroeven, of moet die dan bijvoorbeeld in z’n vrij of juist in een versnelling staan?
Verstuurd vanaf mijn GT-S7710 met Tapatalk
is dat een soort beveiliging dan? of kan het komen doordat de schakelstangen slecht waren? zolang het goed gaat gaat het goed..
Heb de versnellingsbak los!! :jerry
Aan de buitenkant van de bak, zeg maar waar de 5e versnelling zit, heb ik het kapje eraf geschroefd, links boven in zit een busje, gaf ik een klein tikje op en hij schakeld weer als een nieuwe :thumbup
Alleen nu nog wat kleine vraagjes:
Boven op de versnellingsbak, waar de schakelstangen op aangesloten zitten, daar lekt hij olie, hoe heet dat onderdeel? zoek daar een nieuwe pakking voor, heb dat ook los gehad.
En langs de aandrijfas linksvoor lekt die ook olie, is dat een keering? en kan iemand mij vertellen welke ik daar precies voor moet hebben?Bedankt maarweer… :wors
Als die stationair wel warm wordt en tijdens rijden afkoeld kan hett de thermostaat wel zijn.. voel een aan de slang bij de thermostaat, die moet koud blijven tot de motor zijn bedrijf temperatuur heeft bereikt..
Verstuurd vanaf mijn GT-S7710 met Tapatalk
als ik die van die astra af haal, past die dan 1 op 1 of moet ik dan die snelheidssensor zelf er nog in zetten? wat is het toerental dan bij 120 km/h? verder nog tips voor het vervangen van de versnellingsbak? evt iemand die dat hoofdstuk uit een vraagbaak kan kopieeren? vervang de koppeling ook gelijk maar, die kost geen drol voor dit blok en hij ligt toch los..
hij laad inderdaad wel goed bij, hij gloeit inderdaad nog meer dan 5 minuten na, als ik de multimeter met wat gepriegel gelijk opde stekker zet voor de toerenteller meet ik wel een spanning.. maar direct achter de stekker niet meer, zal wel in het stekkertje zitten. zijn nieuwe stekkers bij de dealer te krijgen? en iemand evt een onderdeelnummer?
Alles geprobeerd, niets werkt. Nieuwe dynamo misschien ook stuk? Laad ook mar 13,3 volt bij.. Bij mn 1.7d wel aan de gang gekregen. Nieuw stekkertje was voldoende!
Verstuurd vanaf mijn GT-S7710 met Tapatalk
Schakelmechaniek zat los, vast gezet, zit de bak dus alsnog vast! waarschijnlijk dat mechaniek stuk door het trekken en douwen wat ze geprobeerd hebben..
Bak zit vast in zijn 3.. past alleen de f13 met de 3.55 overbrenging, of is een andere aan te raden voor een wat lager toerental bij 120 kmh? Als iemand nog zo’n bak heeft liggen, pb maar!
Rij al 2 jaar diesel, nooit gepakt, is ook afgeschaft voor de landbouw nu. dat rode diesel slechte kwaliteit is is onzin, kwam gewoon een vrachtwagen van shell tankte ik snel mijn auto vol, werd daarna het kleurstofje er pas bij gegoten, want hij moest me die vrachtwagen ook nog bij het tankstation lossen.. Tank hier nu bij de shell in maarsbergen voor €1.314 diesel.. ook nog super goedkoop dus!
klopt, werkt ook goed, maar had het wel grappig gevonden..
Als ik een aanhanger of fietsendrager erin prik dat dat lampje gaat branden! Waar dient die officieel voor?
Verstuurd vanaf mijn GT-S7710 met Tapatalk
Zal morgen of zondag eens kijken. Kan ik hem op de een of andere doormeten? Weerstand op de draad ofzo?
Verstuurd vanaf mijn GT-S7710 met Tapatalk
Hallo,
Ik heb een aansluiting voor de toerenteller, heb het ook duidelijk gezegt bij auto-elektronics. naar die aansluiting gaat een groene draad, (toerenteller) en een blauw grijze volgens mij. blauw grijs heeft stroom, groene helemaal niets. kan ik bijvoorbeeld 12 volt op die groene draad zetten om de toerenteller te testen? ik heb een diesel teller, 2 zelfs, omdat we inderdaad dachten dat het aan de toerenteller lag. sloopauto kwam die werkend uit..
Wat bedoel je precies met een w aansluiting?
Update:
Vandaag dynamo met pijn en moeite vervangen. kon er slecht bij..
Ding zit er op is splinternieuw ergens bij een bedrijf in huizen gehaald. Laad nu 13 volt, en toeren teller doet het nog niet. wat nu? waar kan dit aan liggen?dat lampje wat in het dashboard zit bij een astra en corsa, dat lijkt op een trekhaak, is dat makkelijk werkend te krijgen?
Vergeet de krukaspoulie en vooral die bout niet voor het starten! deze houd de krukas bij elkaar, ik was hem ook vergeten, met als gevolg het hele blok naar de klote. niet te snel willen starten, eerst alles goed vast zetten!!
Edit: linkje naar mijn topic waar veel informatie is gegeven: viewtopic.php?t=175166
-
AuteurBerichten