Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Heb nog niet echt een perfect argument gehoord voor een subwoofer in de kofferbak. Dus ik blijf bij de underseats denk ik.
Nu twijfel ik nog over 1 of 2 underseats. 2 is misschien overkill en kan me nu ook niet zo 1-2-3 bedenken hoe ik dit technisch moet oplossen aangezien ik dan 2 actieve versterkers heb..
Ik had deze op het oog: http://www.carhifitwente.nl/Hifonics-Triton-TR202A” onclick=”window.open(this.href);return false;
Het setje, deze subwoofer en de speakers uit de beginpost, is een prima keuze lijkt mij?
@Astra_DLS wrote:
Wat voor radio heb je erin zitten? Voor je ook maar een Euro in speakers stopt moet je er eerst een goede head unit in hebben zitten. Die is bepalend voor alles wat er achter hangt.
Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk
De Sony DSX-S100. Verdere specificaties kan je vinden op:
http://www.pimtensen.nl/car-hifi/101c-autoradio/147l-autoradio/7741d-sony-dsx-s100/” onclick=”window.open(this.href);return false;Zo, lange tijd geleden dat ik hier iets gepost heb. Maar de auto is nu net terug van de monteur en hij rijd eindelijk weer. Koppakking en radiateur waren lek. Heeft me 400 euro zwart bij iemand gekost incl nieuwe olie, koelvloeistof en oliefilter. Al met al goed prijsje dacht ik zo.
@bart-gsi wrote:
ja 40 euro is wel een verschil met een GM product dat 120 euro kost..
maar als dat het probleem oplost is dat een goede deal :PKan ook altijd nog op de sloop kijken voor een origineel onderdeel..
@bart-gsi wrote:
wat voor motor heb je?? want dat staat er niet bij.. alleen dat de radiateur voor niet airco modellen zijn.. er zit nogal wat verschil in de diverse modellen radiateur afhankelijk wat voor motor je hebt
Een X16SZR
Oke gisteren ochtendje met de auto bezig geweest. Steunen onder de radiateur aan de voorkant waren nat en donkere plek onder de radiateur. Vandaag weer gekeken (was droog) en donkere plek zat er nog steeds. Hand aan de onderkant er langs gehaald, was nat dus die is sowieso lek. Was bang voor de koppakking omdat de auto gisteren heel erg rookte, trucje te horen gekregen van een kennis van me (oliepeilstok eruit halen en aansteker er onder, als het knettert zit er koelvloeistof bij). Dat heb ik 3x gedaan vanochtend ook na keertje laten lopen en zat geen vocht bij dus ben nu vrij zeker dat het me koppakking niet is.
Maargoed de radiateur moet sowieso vervangen worden. Nu heb ik al online gekeken en geloof dat dit de goede is, kan iemand dat bevestigen?
http://www.mijnautoonderdelen.nl/radiateur-van-wezel-37002272.html
Als ik de radiateur vervang laat ik de motor even lopen zodat ie helemaal leeg pompt zodat ook het water er uit is. Als deze eenmaal vervangen is laat ik een luchtdruktest op het koelsysteem doen.
@b07 wrote:
misschien zat er al te weinig in toen je em kocht, de vloeistof daalt pas al je thermostaat open gaat dus, dan kan het zijn dat als je em vult, dat het reservoir vol is en, een paar minuten later als de thermostaat open gaat, dat de vloeistof weer is gedaald.
blijf em is vullen met draaiende motor, als de ventilator aan gaat, dan gaat meestal ook de thermostaat open, misschien heb je mazzel en, is het systeem gewoon nog niet vol
Ik ga dit vanmiddag eens proberen. Het kan geen kwaad dat ik er gisteren een litertje water in heb gegooid?
Oke net liter water er in gegooid, was na 5 minuten alweer verdwenen uit het reservoir. Is geloof ik alleen maar omdat de rest van het systeem leeg is. Maargoed, flink gas gegeven, geen witte rook.
https://www.youtube.com/watch?v=fAsKL9fcsVE
Filmpje van de lucht in het reservoir. Het gekke is dat laatst toen ik had bijgevuld toen tie niet leeg was hij het zelfde deed.Foto van het reservoir zelf:
@Shane_Astra_g wrote:
Met deze hoeveelheid moet het haast een lekkage zijn. Als je stationair flink wat gas geeft heb je dan witte rookpluim uit je uitlaat? Is het bij je voeteinde niet nat?
Dat je kachel niet werkt klopt want al je koelvloeistof is weg!
Als het even droog is moet je goed kijken of je ergens lekkage hebt of ergens in een garage staan. Je kunt ook gewoon water gebruiken ipv koelvloeistof, totdat je het probleem hebt gevonden.
Ik vond laatst wel dat hij veel rookte, zal dalijk eens kijken voor die witte rook bij toeren. Kon zo snel geen vochtige plekken aan de slangen voelen of zien en onder de auto lag ook niets. Motor doet laatste tijd ook wat raar. Na 1 of 2 dagen stil staan lijkt het net alsof de motor op 3 cilinders loopt, dit is bij stationair draaien of binnen een minuut weer voorbij of bij opnieuw starten is het over. Heeft het daar iets mee te maken wellicht? Zal dalijk gelijk even in het reservoir of er smurrie of iets in zit en foto maken(symptoon van lekke koppakking, wat ik niet hoop).
Hmm dan neem ik maar genoegen met de 75 paardjes (als ze er nog zijn) onder de motorkap. Dan eerst het geluid maar eens regelen :).
@Corsa_GSi wrote:
@Speedswitch een Powerbox of ander inlaatspruitstuk gaat niet werken, dit is een 8v motor en geen 16v.
@rkooijman
Nu je toch je distributie gaat vervangen, dan zou ik er gelijk een sportievere nokkenas in zetten.
Dat levert je dan zo’n 10 tot 15 pk op, mits je later ook nog je uitlaatsysteem aanpast.Linkje als voorbeeld:
http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=600318&lhid=&lvid=&mid=65″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.dbilas-shop.com/Produkte/Sportnockenwellen/Opel/1-2-1-6-8V-OHC-small-block/hydro/Neue-Nockenwellen:::7_2504_2700_2705_3474_2708.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
En dan de Opel 1,2 – 1,6 8V OHC /Sportnockenwelle Einsatzbereich: Sport 1,4 & 1,6 en dan de 276 of 280 graden.
http://www.dbilas-dynamics.nl/DBilas_Nederland_Speedequipment_adresgegevens.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Een K&N luchtfilter kan je zeker doen, maar dan wel een vervangingsfilter en niet de openluchtfilter!!
Je kan ook zoiets nemen:
http://www.txautosport.co.uk/carbon-fibre-cold-air-induction-kit-94-p.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;
Die heb ik ook op de Corsa Turbo en werkt prima.Deze beide upgrades kan je nog prima rijden zonder chiptuning en zonder aanpassing van je brandstofdrukregelaar.
PS Ik geef even een algemeen advies, want je specifieke motorcode ontbreekt. Er zijn in de Astra G diverse 1.6 8v motoren geleverd.
Mijn vermoeden is dat je een X16SZR hebt.Uit me hoofd heb ik dat blok inderdaad. Waarom een vervangingsfilter en geen open lucht? Open lucht geeft toch betere prestaties? Misschien is dat vloeken in de kerk, maar heb me nog niet zo ver ingelezen in het verschil tussen de twee.
Dus jij raad deze in
http://www.knfilters.com/search/product.aspx?prod=33-2787
in plaats van
http://www.knfilters.com/search/product.aspx?prod=57-0270-1Verder ben ik op zoek naar een goede (niet te sterke — 200-500W) actieve underseat subwoofer. Iemand suggesties of argumenten deze niet te halen? Ik wil namelijk niet teveel kofferbak ruimte verliezen door een subwoofer.
Afspraak met de monteur staat voor nieuwe distributieriem, spanrol, waterpomp etc. Maar nou wil ik dat het motortje iets sterker word. De 75 pk is voldoende, maar vind m niet snel genoeg :oops:. Hoe kan ik efficient en voor weinig geld er voor zorgen dat ie zo’n 25 pk ongeveer er bij krijgt? Zat zelf te denken aan een K&N luchtfilter, of uberhaupt nieuw inlaatsysteem maar ik weet niet of ik dan op de juiste weg ben. Heeft er iemand nog tips/suggesties die ik kan doen?
@TedMechanic wrote:
@rjkooijman wrote:
Kan een mod deze topictitel aanpassen naar iets passenders?
Kun je ook zelf. Gewoon bij je bovenste bericht op “Edit” klikken.
Thanks
Waar ik vandaag ook nog achter kwam, is dat mijn stuur begint te trillen wanneer ik 130(+) rijd. Ik heb een Astra 1.6 Sport met 75pk, zou het kunnen liggen aan dat de motor het gewoon niet meer trekt of aan de balans/uitlijning van mijn banden? Dit laatste lijkt in mijn ogen nogal onwaarschijnlijk omdat ik bij aankoop 4 nieuwe banden erop gekregen heb en ik er van uit ga dat ieder zelfrespecterend autobedrijf toch wel de banden uitlijnt en balanceerd.
Ja zag het ook toen ik de foto had genomen, gelijk wat isolatietape gepakt en erom heen gedaan. Speakers ben ik nog niet over uit, voor nu is het prima. Heb al wat met de equalizer van de radio zitten spelen waardoor het beter is. Heb eerst wat andere prioriteiten.
Kan een mod deze topictitel aanpassen naar iets passenders?
-Distributieriem
-Mijn Astra G heeft nu 121d km gelopen, en kan nergens een sticker vinden van wanneer de distributieriem is vervangen en ook niet in het serviceboekje. In mijn gedachte moet deze altijd zo rond de ton aan kilometers vervangen worden met vaak de waterpomp er bij. Net in het boekje gevonden wanneer de tandriem (?) vervangen moet worden. Ik neem aan dat hiermee de distributieriem mee bedoelt word? Zo ja, is het dan aan te raden gelijk de waterpomp te laten vervangen?
– Mijn bestuurdersstoel hangt door aan de linkerkant, ik neem aan dat ik deze gewoon bij een sloopbedrijf kan halen zonder heel veel moeite te moeten doen om hem te vervangen?Had het geluk dat deze radio van iemand anders is geweest en dus het verlengstuk van de iso-blok was al wat aan gedaan. Gelukkig zaten er al krimpvoetjes (zie foto) aan de rode en gele draad, was slechts een kwestie van de verbindingstukken omwisselen. Hij doet het nou weer goed :). Thanks voor de hulp.
Nou heb ik nog gewoon standaard speakers er in liggen. En net klein rondje gereden en vond de diepgang van de speakers beetje tegenvallen. Het volume kan wel hoog alleen mis dan nog beetje de bas e.d.
Heeft iemand tips/winkelwagentje voor goede speakers in een Astra G 3-deurs hatchback? Ben er nog niet over uit of ik een subwoofer wil, wil niet zo’n auto hebben waarbij ik geen gas meer hoef te geven vanwege de trillingen van de subwoofer…
@turbosix wrote:
Welkom.
Vaak kun je de rode en de gele draad in de kabelboom makkelijk wisselen, als dit kan is dit denk ik de oplossing voor je probleem.Is dit een kwestie van het kabeltje uit de connector trekken en op de andere plek terugduwen of is het knippen en solderen? Het is mijn eerste autootje namelijk
-
AuteurBerichten